De toekomst van de HLE12

Alles over goederenvervoer in België.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

De toekomst van de HLE12

Bericht door b-loc »

24 novembre : Vers la fin des 12 à la SNCB ? Afbeelding Selon certaines sources, la fin des HLE 12 à la SNCB serait proche... Elles pourraient même être garées le 10 décembre. Il y aurait deux options, un départ vers la République Tchèque ou vers la filiale française de SNCB Logistics OSR France. A suivre...
bron:http://www.wallorail.be/actu/1111/24.htm
Als deze bron juist is heeft de HLE12 2 mogelijkheden bij de nieuwe dienstregeling
-Vertrek naar Tsjechië
-Naar franse filiaal van NMBS logistics OSR France

Heeft deze locomotief zo weinig toekomst in Belgie
Kunnen deze vb niet ingezet worden in binnenlandse ritten als vervanging van de HLE20?
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door TrainzDr3ver »

Of zet ze gewoon op de P-treinen, zoals ze met de HLE11 gedaan hebben, ter vervanging van de HLE26 en HLE23. Deze locomotieven zijn toch nog niet zo oud, dus kunnen ze toch nog een lange tijd gebruiken, of zijn deze in onderhoud ook al zo duur?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Joris »

Hallo,
De locs zouden gewoon te veel zijn...
En ze ook naar P-treinen zenden, ik denk dat de 27'ers daar al genoeg werk zullen moeten gaan zoeken, als je de 12'en daar dan ook nog eens gaat naartoe sturen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Stijn82 »

Jammer van deze reeks te zien verdwijnen. Telkens als ik er een zie, ziet die er vrij proper uit, alsof ze niet veel kilometers doen.

Wat is het lot van de reeks 11? Deze wordt blijkbaar ook al niet meer gebruikt, kunnen ze die dan niet samen met de 12'en verlappen?

Ik vind het ook wel vreemd dat deze nu zo snel worden weggestuurd, alle HLE27's zijn nu toch ook MUX (en sommige stormram) en dus, als ik het goed voorheb, niet geschikt om trekduw te rijden met M4/M5?
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Stef »

HLE 12 is altijd leuk om te zien met cargo. Waar is de tijd dat ze o.a. op de IC C zaten :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Treinen9880 »

Zou spijtig zijn dat hij verdwijnt
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Joris »

Hallo,
Stijn82 schreef:Wat is het lot van de reeks 11? Deze wordt blijkbaar ook al niet meer gebruikt, kunnen ze die dan niet samen met de 12'en verlappen?

Ik vind het ook wel vreemd dat deze nu zo snel worden weggestuurd, alle HLE27's zijn nu toch ook MUX (en sommige stormram) en dus, als ik het goed voorheb, niet geschikt om trekduw te rijden met M4/M5?
De 11'ers doen al enkele jaren gewoon P-treinen.
En die trek-duw met M4/M5, ik heb er geen idee van hoeveel stuurstanden men daarvan heeft, maar blijkbaar heeft men er nu genoeg locs voor, aangezien een heel aantal 21'ers momenteel met treinen zonder stuurstand onderweg zijn (M6 of I10/I6), of ze zelfs ter vervanging van een 20 gewoon voor een M5 stuurstand staan.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door dentheo »

Het zou niet onlogisch zijn als men de kleine series er eerst uitgooit.
Berg onderdelen naar containerpark, berg documenten weg en opleiding onderhoudspersoneel stuk eenvoudiger.
Theo
Groeten vanop de Heide
pietje

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door pietje »

dentheo schreef:Het zou niet onlogisch zijn als men de kleine series er eerst uitgooit.
Berg onderdelen naar containerpark, berg documenten weg en opleiding onderhoudspersoneel stuk eenvoudiger.
Maar eigenlijk is een 12 (en een 11) toch net hetzelfde qua onderdelen als een 21, maar met nog wat extra onderdelen die je in binnenlands verkeer niet nodig hebt?
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door dentheo »

Dat is lichtjes overdreven...er zijn nogal wat verschillen..compressoren enz.
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:Dat is lichtjes overdreven...er zijn nogal wat verschillen..compressoren enz.
Compressoren zijn dezelfde.
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door dentheo »

bij 12,11,21,27 ???
Vanmiddag ander verhaal gehoord...maar het was in het frans...misschien verkeerd verstaan.
Zelfs de draaistellen zouden verschillen hebben ..
Theo
Groeten vanop de Heide
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Accelerat »

Wat zouden ze in vredesnaam in Tsjechië met die dingen moeten?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Steve »

sncf-sncb schreef:Wat zouden ze in vredesnaam in Tsjechië met die dingen moeten?
Een loc die zowel 3 kV DC als 25 kV AC aankan lijkt me steeds welkom in een land als Tsjechië, nee?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Steven »

een HLE12 heeft als enige van heel die familie (11/12/21/27) geen elektrische rem. Is voorzien voor twee spanningen.
Plaats reactie