Voith Maxima in België!

Alles over goederenvervoer in België.
Trainspotterke

Voith Maxima in België!

Bericht door Trainspotterke »

Zonet van onze correspondent uit Mechelen, Bart de Jonckheere, volgend nieuws heet van de naald vernomen:

Er is een Voith Maxima gesignaleerd in België! Een vijftal minuten had die doortocht in het station van Mechelen, gesleept door een G2000 van de Ruhrtalbahn! Het mag niet ontkend worden dat er voor deze locomotief interesse bestaat bij de NMBS. Waarschijnlijk zal die hier in België komen proefrijden om gehomologeerd te worden. Is er iemand die al wat officiëler nieuws betreffende dit onderwerp heeft?

Voor wie zich de Voith Maxima niet voor de geest kan halen, hier een foto ervan: Afbeelding
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door TrainzDr3ver »

Zal dan wel als goederenloc gebruikt worden, misschien de vervanger van de HLD55??
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door msts.be »

Gruwel ! Laat dan maar één van die omgebouwde "Taigatrommels" komen of een Euro 4000, maar Voith kan me absoluut gestolen worden. Net zoals hun rangeerlocs trouwens, niet meer dan een kopie van de Vossloh locs..
FLV-FGSP
Berichten: 1887
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door FLV-FGSP »

Is nogal een hoekig ding, zelfs nog iets langer dan de Klazen:
Afbeelding Foto van Daniel Anselm uit Aken. Links onder een andere spoorwegfotograaf in volle actie...
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door dentheo »

TrainzDr3ver schreef:Zal dan wel als goederenloc gebruikt worden, misschien de vervanger van de HLD55??
Voor zover ik weet hebben ze er toch al een ABR inzitten of is dat in die diesel van Vosloh die in Spanje gebouwd werd en in Zweden bij Tag AB rondrijdt ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Accelerat »

Noooo!!! Ook al in België! :cry:
FlyingDutchman

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door FlyingDutchman »

Hij kan dan wel sterk zijn, maar het zal toch beter staan in een star wars film. Doe dan maar de nieuwe Taurussen, die zien er een stuk beter uit.
Bartjedj

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Bartjedj »

Diesel en elektrisch niet dooreen smijten :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Shrek »

Bartjedj schreef:Diesel en elektrisch niet dooreen smijten :wink:
die bestaan toch ook in dieselversie? er zijn ook diesel traxxen trouwens :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22516
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Steven »

de dieselversie van de eurosprinter (zoals ze officieel bij Siemens nog steeds op de lijst staan) is de eurorunner.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door TrainzDr3ver »

De Taurussen zou ik zelf ook veel liever op het net zien rijden :D
Precies treinen van binnen 100 jaar...
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Beesty »

TrainzDr3ver schreef:De Taurussen zou ik zelf ook veel liever op het net zien rijden :D
Precies treinen van binnen 100 jaar...
NMBS in space. Misschien krijg je dan wel een of andere TB in Darth Vader uitrusting te zien tijdens het spotten :D
Fles

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Fles »

Gaaf. Hier met dat ding, en rap wat :P VEEEEL mooier dan die domme traxx. Hopelijk heeft de Maxima net zo'n dik geluid als de 55, 62, 67 etc hadden :P

Lekker hoekig ook, het lijkt wel of hij gebouwd is met het Stealth-idee in het achterhoofd :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22516
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Steven »

blijkbaar lopen de smaken nogal uit elkaar als ik al het bovenstaande zo eens lees, heb er een tweeledig gevoel bij en denk dat hij mits de juiste kleuren toch een knappe look kan hebben.
13'erke

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:blijkbaar lopen de smaken nogal uit elkaar als ik al het bovenstaande zo eens lees, heb er een tweeledig gevoel bij en denk dat hij mits de juiste kleuren toch een knappe look kan hebben.
Het front doet toch al Belgisch aan, zwart met geel.
Plaats reactie