Medway - MSC, ook in BE actief?

Alles over goederenvervoer in België.
Plaats reactie
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Medway - MSC, ook in BE actief?

Bericht door jan_olieslagers »

Eerder toevallig kwam ik deze pagina tegen op het www: https://www.railfreight.com/tag/medway/?gdpr=deny
Daar maak ik uit op dat de rederij MSC, van Italiaanse origine maar gevestigd in Zwitserland, een dochteronderneming heeft voor goederenvervoer per spoor, onder de naam MEDWAY, en dat deze zich in voorjaar 2022 in Belgie ging vestigen, en vervoer aanbieden onder andere naar Duitsland.

Is daar iets concreets van?
Op de Engelstalige wikipedia is er niets van te vernemen, ik heb een vraag geplaatst.
De Italiaanse wikipedia vermeldt het wel, maar zonder enige bron of referentie.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Medway - MSC, ook in BE actief?

Bericht door wbrm »

Zijn al enkele maanden actief in België. Rijden met Alpha Trains br 186 maar niet allemaal in Medway kleurstelling.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Medway - MSC, ook in BE actief?

Bericht door jan_olieslagers »

Volgens dit artikel zouden ze alleen maar de dienst verderzetten die vroeger door CrossRail werd uitgevoerd?
https://www.railvolution.net/news/medwa ... to-germany
Daar staat verder ook te lezen ze met vier Traxx'en bollen, benevens 1 Class 66 diesel.

Verder lees ik daar nog
Trains to Neuss run via the Netherlands
, zou dat dan via de IJzeren Rijn zijn? Dat zou die dieselloc verklaren.
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 10 nov 2022, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Medway - MSC, ook in BE actief?

Bericht door groentje »

Neuss zal wel 'gewoon' via Roosendaal en Venlo zijn. Ik wil het nakijken als ik op het werk ben, indien interesse.
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Medway - MSC, ook in BE actief?

Bericht door HVHTB »

jan_olieslagers schreef: 10 nov 2022, 16:14 Volgens dit artikel zouden ze alleen maar de dienst verderzetten die vroeger door CrossRail werd uitgevoerd?
https://www.railvolution.net/news/medwa ... to-germany
Daar staat verder ook te lezen ze met vier Traxx'en bollen, benevens 1 Class 66 diesel.

Verder lees ik daar nog
Trains to Neuss run via the Netherlands
, zou dat dan via de IJzeren Rijn zijn? Dat zou die dieselloc verklaren.
Momenteel heeft Medway 4 verbindingen overgenomen van Crossrail, allemaal MSC-containertreinen. Tot voor juli 2022 reden bijna alle MSC-treinen vanuit Antwerpen met Crossrail omdat MSC vroeger aandelen had in Crossrail of zoiets, en nu is Crossrail volledig van BLS en wou MSC ze opnieuw "zelf" rijden. Die vertrekken allemaal vanop bundel Krommenhoek in de Waaslandhaven (niet-geëlektrificeerd). Die ene Class66 brengt alle treinen vanop de terminal naar Bundel Zuid. Vanaf daar is het volledige traject tot Duitsland geëlektrificeerd, en dus rijdt elke trein van Antwerpen tot 1 van die 4 Duitse bestemmingen met een Traxx. De verbinding naar Neuss rijdt via de Brabantroute in Nederland (dus via Venlo zoals hieronder gezegd) en de andere drie via de Montzenroute.
Plaats reactie