Pagina 2 van 2

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 sep 2022, 20:58
door Shrek
Hobbes schreef: 18 sep 2022, 08:25 Men heeft verscheidene nieuwe initiatieven proberen te ontwikkelen maar meestal draait dit op een sisser uit:
- De aansluiting op L52 aan het zeekanaal dat ik al aanhaalde
- De aansluiting te Ninove die een paar jaar geleden met veel trompetgeschal werd gereactiveerd (nog iemand iets gehoord van de biertrein?)
- De volledig nieuwe spoorlijn te Neufchateau op L162 die er ook al jaren ongebruikt bijligt.
- L155/L289 te Marbehan/Croix-Rouge waarvan men de wissel ondertussen ook al terug uitgebroken heeft
Daar tegenover kan je gelukkig ook enkele goed draaiende aansluitingen plaatsen zoals de bundels Rubis en Krommenhoek of de terminal Kluizendok. Dat zijn plaatsen waar wel veel goederen circuleren en je dus effectief treinen kan vullen.
In de gesprekken met goederenvervoerders en industriëen gaat het ook niet over te weinig aansluitingen bij bedrijven hoor. De betrouwbaarheid, beschikbaarheid en regelmaat van rijpaden zijn hun bezorgdheden. Als dat verbetert komt er vanzelf meer traffiek.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 sep 2022, 21:28
door stijn
Shrek schreef: 19 sep 2022, 20:33 .... Daar bouwt men aan een nieuwe spooraansluiting die dagelijks duizenden tonnen "stenen" gaat verzamelen die per trein naar Obourg zullen vervoerd worden.
Daar gebeurt er iets met die "stenen" (ik ken echt niets van geologie :oops: ) waarna ze per schip naar de klanten gaan.
...
In Obourg staat een nogal uit de kluiten gewassen cementfabriek...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 22 sep 2022, 22:18
door Tim
Shrek schreef: 19 sep 2022, 20:58De betrouwbaarheid, beschikbaarheid en regelmaat van rijpaden zijn hun bezorgdheden. Als dat verbetert komt er vanzelf meer traffiek.
Wat dat betreft, wanneer wordt die wissel aan Y. Melsele nu eindelijk eens deftig hersteld? Vandaag weer bijna een uur verloren hierdoor...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 sep 2022, 09:09
door Shrek
Tim schreef: 22 sep 2022, 22:18
Shrek schreef: 19 sep 2022, 20:58De betrouwbaarheid, beschikbaarheid en regelmaat van rijpaden zijn hun bezorgdheden. Als dat verbetert komt er vanzelf meer traffiek.
Wat dat betreft, wanneer wordt die wissel aan Y. Melsele nu eindelijk eens deftig hersteld? Vandaag weer bijna een uur verloren hierdoor...
Geen idee wanneer dat gepland staat, maar spoortoestellen bouwen duurt lang en Bascoup zit voor minstens 2 jaar volgepland. Voorrang geven aan een bepaalde wissel kan natuurlijk, maar dat heeft dan impact op andere projecten.