N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut

Alles over goederenvervoer in België.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Tussen Mol en Balen is men een fietssnelweg aan het aanleggen . De kanaal brug in Balen ( ex 2de spoor) wordt momenteel omgevormd tot fietssnelwegbrug .
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut

Bericht door dekooiker »

TB_worden schreef: 16 okt 2021, 23:31 Bwa, station Leopoldsburg is dubbelspoor, even verderop de voormalige aansluiting naar het militair domein ook (mits renovatie), maar vooral een flink stuk dubbelspoor tussen Beringen en Zolder. Als de wil er is kan je er toch wat goederentreinen langs sturen, zeker aangezien het ook geen drukke passagierslijn is.
Wat nuance is op z'n plaats. Er is zeker een hele lengte dubbelspoor maar dat is één sectie. Er kan dus maar één trein tegelijk per rijrichting door.
De trein.
Alleen voor durvers.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut

Bericht door DR-fan »

Nu ja, twee secties gezien de wisselverbinding tussen Heusden en Zolder. Trouwens: je kan altijd bijkomende secties creëren. Dat doen ze nu ook op L122.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut

Bericht door ijzeren rijn 82 »

De enkelporige secties tussen Hasselt en Mol zijn voorzien van korte blok secties. Bij het dubbel spoor zit inderdaad een grote blok sectie tussen Beringen mijn en Zolder.

Volledig dubbel spoor tussen Beringen mijn en Leopoldsburg zou een goede oplossing zijn . De reizigers trein staat regelmatig te wachten in Beringen mijn om het enkelspoor op te gaan en te kruisen met een vertraagde IC uit Mol en Antwerpen.
Plaats reactie