Pagina 3 van 3

Re: welke goederenlijnen nog geëlektrificeerd moeten worde

Geplaatst: 19 okt 2021, 10:33
door DR-fan
Shrek schreef: 18 okt 2021, 14:04Is dat dan opnieuw bestudeerd? Zijn daar cijfers van bekend? Infrabel baseert zich inderdaad op de oudere 55ers en class66. Als modernere locs effectief minder extra slijtage geven moet dat natuurlijk aangepast worden.
Er is echt wel het één en ander veranderd sinds 1965. De gegevens over moderne drieassige draaistellen bij Euroduals, Euro4000'en en Maxima's vind je gemakkelijk op internet. Ik kan niet wachten op de eerste SO die met Euroduals wil rijden - bij Infrabel zullen ze waarschijnlijk een procedure met drie verschillende documenten bedenken om het mogelijk te maken onderweg van tractie te veranderen...

Re: welke goederenlijnen nog geëlektrificeerd moeten worde

Geplaatst: 19 okt 2021, 11:47
door Shrek
DR-fan schreef: 19 okt 2021, 10:33
Shrek schreef: 18 okt 2021, 14:04Is dat dan opnieuw bestudeerd? Zijn daar cijfers van bekend? Infrabel baseert zich inderdaad op de oudere 55ers en class66. Als modernere locs effectief minder extra slijtage geven moet dat natuurlijk aangepast worden.
Er is echt wel het één en ander veranderd sinds 1965. De gegevens over moderne drieassige draaistellen bij Euroduals, Euro4000'en en Maxima's vind je gemakkelijk op internet. Ik kan niet wachten op de eerste SO die met Euroduals wil rijden - bij Infrabel zullen ze waarschijnlijk een procedure met drie verschillende documenten bedenken om het mogelijk te maken onderweg van tractie te veranderen...
Gegevens over draaistellen is één ding, maar de impact op slijtage vergt een grondige studie. Zou die al ergens uitgevoerd zijn?