Goederenrijpaden

Alles over goederenvervoer in België.
Plaats reactie
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Goederenrijpaden

Bericht door BlackEagle »

Beste forumleden,

Ik zit weer eens met een vraagje. Ik ben bezig een tijd-weg diagram te maken van spoorlijn 59 en ik vroeg me af waar ik kan terugvinden wat de goederenrijpaden zijn? Ik neem aan dat er op een drukke lijn (5 reizigerstreinen/uur/richting) als L59 met een strakke dienstregeling een aantal 'slots' per uur zijn waar een goederentrein kan worden ingepland. Op basis van de reizigerstreinen kan ik wel een aantal 'gaten' afleiden waar goederentreinen in zullen rijden, maar is er een manier om die exact te weten te komen?

Alvast bedankt,

BlackEagle
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Goederenrijpaden

Bericht door Shrek »

BlackEagle schreef: 17 jun 2021, 10:41 Ik zit weer eens met een vraagje. Ik ben bezig een tijd-weg diagram te maken van spoorlijn 59 en ik vroeg me af waar ik kan terugvinden wat de goederenrijpaden zijn? Ik neem aan dat er op een drukke lijn (5 reizigerstreinen/uur/richting) als L59 met een strakke dienstregeling een aantal 'slots' per uur zijn waar een goederentrein kan worden ingepland. Op basis van de reizigerstreinen kan ik wel een aantal 'gaten' afleiden waar goederentreinen in zullen rijden, maar is er een manier om die exact te weten te komen?
Die info is niet publiek beschikbaar vrees ik.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Goederenrijpaden

Bericht door Tim »

Goederentreinen steekt men daar meestal na 1 van de 3 IC treinen.
Plaats reactie