goederentreinen lijn 27

Alles over goederenvervoer in België.
Plaats reactie
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

goederentreinen lijn 27

Bericht door railtravelmanager »

hallo,

zijn er eigenlijk overdag speciale goederentreinen te filmen buiten olietrein of containertreinen langsheen lijn 27 ?

Duitse herders met olietrein al gespot en reeks 13 met containertrein of Crossrail met containertreinen reeds gespot.



Erwin
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: goederentreinen lijn 27

Bericht door HVHTB »

railtravelmanager schreef: 20 nov 2020, 13:49 zijn er eigenlijk overdag speciale goederentreinen te filmen buiten olietrein of containertreinen langsheen lijn 27 ?

Duitse herders met olietrein al gespot en reeks 13 met containertrein of Crossrail met containertreinen reeds gespot.
Lijn 27 is sowieso weinig cargo. Ik ben er al een paar keer geweest en uit ervaring kan ik zeggen dat de meeste cargo's toen kwamen tussen 9h en 11h. Soms zijn er 's morgens ballasttreinen, maar die rijden tegenwoordig vaak met 77, en die komen rond 9h door meestal. Een DB intervorming met 6500 is een vaste waarde rond 10h30. Dan heb je ook nog de zgn. Vorst-express (77 met 77, 28, 13 en soms nog rijtuigen op sleep van Antwerpen-Noord naar Vorst). Die komt meestal zo rond 11h. Lijn 27 is eigenlijk de vaste lijn van de reeks 13, dus die ga je er nog redelijk vaak zien.

Als ik je een tip mag geven: kijk goed uit wanneer lijn 53 dicht is tussen Mechelen en Leuven. Vorig weekend waren er werken, en dan werd alle cargo die normaal gezien uit Zeebrugge en Muizen richting Aken gaat omgeleid via Duffel. Om 13h00 passeerde er daardoor een BLS Vectron met Ambrogio. Ik heb even opgezocht, en normaal gezien is die lijn komend weekend wel open, dus gaat hij niet omgeleid zijn. In het weekend van 28 en 29 november is er blijkbaar een lijnsluiting voorzien van lijn 16, en dan kan je bijvoorbeeld 's morgens de Railtraxx intervorming naar Linz zien.

P.S. Je zag geen Duitse herders met die keteltrein, maar Vlaamse reuzen. ;-)
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: goederentreinen lijn 27

Bericht door HVHTB »

HVHTB schreef: 20 nov 2020, 23:03 Om 13h00 passeerde er daardoor een BLS Vectron met Ambrogio. Ik heb even opgezocht, en normaal gezien is die lijn komend weekend wel open, dus gaat hij niet omgeleid zijn.
Blijkbaar is de Ambrogio vandaag wel omgeleid geweest via Duffel en Lier. Mea culpa. Ik wist het niet. Ik hoop dat je het niet erg vindt... Langs de andere kant heb je niet veel gemist want hij reed vandaag met de 186 447 in plaats van met BLS Vectron.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: goederentreinen lijn 27

Bericht door railtravelmanager »

hallo,

vandaag DB Cargo Vectron 193 335 gefilmd te Duffel als losse loc

https://youtu.be/4YzftVvU9wg

Erwin
Plaats reactie