Ongeval Antigoontunnel

Alles over goederenvervoer in België.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Ongeval Antigoontunnel

Bericht door wva »

Dit had een tweede "Wetteren" kunnen zijn :?

https://www.gva.be/cnt/dmf20200206_0483 ... goontunnel
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door Jan-Mark »

Oorzaak is seinvoorbijrijding door de 7724 en 7722 die als LZ70080 onderweg waren.
maltje
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2018, 09:46

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door maltje »

Zeer veel geluk gehad,Gaat wel enkele dagen nog duren voor alles tetrug ok is.
Echte ravage.
Gaan we weer veel werk aan hebben.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door Shrek »

En ook dit ongeval had door ETCS perfect vermeden kunnen worden, helaas waren trein noch spoorlijn uitgerust.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door trainlovertje »

Ok, het sein was dus rood, maar hoe komt het dat deze trein op dat spoor is beland? Reden die 2 77'ers dan op tegenspoor?
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door profke »

Shrek schreef: 06 feb 2020, 19:40 En ook dit ongeval had door ETCS perfect vermeden kunnen worden, helaas waren trein noch spoorlijn uitgerust.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Antigoontunnel
volgens Wiki is die tunnel pas gebouwd in 2008 en geopend in 2014.
ik ben bijzonder geïnteresseerd waarom daar niet ineens ETCS gelegd werd.. (en wat er dan ligt)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door Shrek »

profke schreef:
Shrek schreef: 06 feb 2020, 19:40 En ook dit ongeval had door ETCS perfect vermeden kunnen worden, helaas waren trein noch spoorlijn uitgerust.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Antigoontunnel
volgens Wiki is die tunnel pas gebouwd in 2008 en geopend in 2014.
ik ben bijzonder geïnteresseerd waarom daar niet ineens ETCS gelegd werd.. (en wat er dan ligt)
In de tunnel zelf, 200m verder, ligt wel ETCS, maar dit was al buiten de tunnel.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef:Ok, het sein was dus rood, maar hoe komt het dat deze trein op dat spoor is beland? Reden die 2 77'ers dan op tegenspoor?
Hij is ontspoord op het spoor ernaast en er zo zijdelings tegen gereden.
maltje
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2018, 09:46

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door maltje »

En dan zwijgen we nog over de prutsers van Infrabel die zeiden dat de hoogspanning af stond op het moment dat dat helemaal niet het geval was.
Heel veel geluk bij een ongeluk.
Ravage in stuurpost van 77 was ook de moeite.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door Adler »

Hoe komt het dat men nu vrijwel onmiddellijk weet dat 1 van de treinen door het rood is gereden en welke trein dat was, terwijl men na 10 jaar onderzoek van de ramp in Buizingen nog altijd niet zeker weet of die trein door het rood is gereden ?

Gisteren meldde hln.be nog: "De oorzaak van de botsing is nog niet duidelijk."
maltje
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2018, 09:46

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door maltje »

Adler schreef:Hoe komt het dat men nu vrijwel onmiddellijk weet dat 1 van de treinen door het rood is gereden en welke trein dat was, terwijl men na 10 jaar onderzoek van de ramp in Buizingen nog altijd niet zeker weet of die trein door het rood is gereden ?

Gisteren meldde hln.be nog: "De oorzaak van de botsing is nog niet duidelijk."
Inside information zeker.
Is wel heel duidelijk als je het gezien hebt.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door trainlovertje »

Adler schreef: 07 feb 2020, 10:44 Hoe komt het dat men nu vrijwel onmiddellijk weet dat 1 van de treinen door het rood is gereden en welke trein dat was, terwijl men na 10 jaar onderzoek van de ramp in Buizingen nog altijd niet zeker weet of die trein door het rood is gereden ?

Gisteren meldde hln.be nog: "De oorzaak van de botsing is nog niet duidelijk."
Volgens mij is er nooit twijfel geweest dat de treinbestuurder in Buizingen door het rood gereden heeft, alleen ontkende die man dat steeds, hoewel het onderzoek van het parket altijd heeft beweerd dat het sein correct werkte.
Een foto die in de media de ronde deed waarop te zien was dat het sein groen was toonde wel wat verwarring, maar daar werd het sein gewoonweg 'gemanipuleerd' om groen te vertonen bij een reconstructie of iets dergelijks, althans zo heb ik het toch altijd begrepen.
En hier is er inderdaad intern al vanaf de eerste moment sprake geweest van een seinvoorbijrijding.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door Adler »

trainlovertje schreef: 07 feb 2020, 13:26
Adler schreef: 07 feb 2020, 10:44 Hoe komt het dat men nu vrijwel onmiddellijk weet dat 1 van de treinen door het rood is gereden en welke trein dat was, terwijl men na 10 jaar onderzoek van de ramp in Buizingen nog altijd niet zeker weet of die trein door het rood is gereden ?

Gisteren meldde hln.be nog: "De oorzaak van de botsing is nog niet duidelijk."
Volgens mij is er nooit twijfel geweest dat de treinbestuurder in Buizingen door het rood gereden heeft, alleen ontkende die man dat steeds, hoewel het onderzoek van het parket altijd heeft beweerd dat het sein correct werkte.
Een foto die in de media de ronde deed waarop te zien was dat het sein groen was toonde wel wat verwarring, maar daar werd het sein gewoonweg 'gemanipuleerd' om groen te vertonen bij een reconstructie of iets dergelijks, althans zo heb ik het toch altijd begrepen.
En hier is er inderdaad intern al vanaf de eerste moment sprake geweest van een seinvoorbijrijding.
Wat u beweert over de ramp van Buizingen is niet correct.
Ook na jaren onderzoek heeft geen enkel onderzoek van de verschillende instanties met 100 % zekerheid kunnen bewijzen dat de treinbestuurder ongelijk had.
Wat het ongeval in de Antigoontunnel betreft vind ik het ook nogal voorbarig om nu al conclusies te trekken vooraleer enig onderzoek is gebeurd, tenzij de bestuurder van de HLD77 al zelf zou hebben verklaard dat hij door het rood is gereden.
Als Infrabel zelf zegt dat de reden nog niet duidelijk is, wacht men beter het onderzoek af.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door trainlovertje »

Adler schreef: 07 feb 2020, 14:12
trainlovertje schreef: 07 feb 2020, 13:26 Volgens mij is er nooit twijfel geweest dat de treinbestuurder in Buizingen door het rood gereden heeft, alleen ontkende die man dat steeds, hoewel het onderzoek van het parket altijd heeft beweerd dat het sein correct werkte.
Een foto die in de media de ronde deed waarop te zien was dat het sein groen was toonde wel wat verwarring, maar daar werd het sein gewoonweg 'gemanipuleerd' om groen te vertonen bij een reconstructie of iets dergelijks, althans zo heb ik het toch altijd begrepen.
En hier is er inderdaad intern al vanaf de eerste moment sprake geweest van een seinvoorbijrijding.
Wat u beweert over de ramp van Buizingen is niet correct.
Ook na jaren onderzoek heeft geen enkel onderzoek van de verschillende instanties met 100 % zekerheid kunnen bewijzen dat de treinbestuurder ongelijk had.
De politierechtbank heeft hem alleszins toch schuldig verklaard omdat "alles erop wees dat hij door rood gereden is", aldus de rechtbank.
DR-fan
Berichten: 530
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Ongeval Antigoontunnel

Bericht door DR-fan »

Adler schreef: 07 feb 2020, 14:12Wat u beweert over de ramp van Buizingen is niet correct.
Ook na jaren onderzoek heeft geen enkel onderzoek van de verschillende instanties met 100 % zekerheid kunnen bewijzen dat de treinbestuurder ongelijk had.
Wat hij zegt is wel degelijk correct. Die jaren vertraging zijn enkel te wijten aan de tegenwerking van de betrokken bestuurder en zijn vakbond.
Adler schreef: 07 feb 2020, 14:12Wat het ongeval in de Antigoontunnel betreft vind ik het ook nogal voorbarig om nu al conclusies te trekken vooraleer enig onderzoek is gebeurd, tenzij de bestuurder van de HLD77 al zelf zou hebben verklaard dat hij door het rood is gereden.
Als Infrabel zelf zegt dat de reden nog niet duidelijk is, wacht men beter het onderzoek af.
Een bevestiging van een seinvoorbijrijding heeft men binnen enkele minuten: logboek seinpost, TBL-aanduiding stuurpost, uitlezen ritgegevens ("zwarte doos")...
Plaats reactie