Pagina 6 van 6

Re: China Railway Express

Geplaatst: 17 jun 2021, 12:58
door joverwimp
DDietzen schreef: 04 jun 2021, 02:17 Bij alle langsvliegende vergelijkingen van CO2-uitstoot per km niet vergeten dat een vrachtschip meestal flink meer km aflegt dan een goederentrein voor dezelfde verbinding. Het Suezkanaal is immers nog altijd een (stevige) omweg tov de landroute... en over de situatie dat een bootje dwars gaat liggen in het Suezkanaal zullen we het maar helemaal niet hebben :lol:
Het transportbedrijf Ziegler laat zijn klanten kiezen tussen het vrachtschip (30 dagen), de trein (15 dagen) of het vliegtuig (2-3 dagen)
De trein rijdt bijna dagelijks tussen Zhengzhou en hun hub in Luik.

Re: De Nieuwe Zijderoute

Geplaatst: 17 jun 2021, 15:30
door K V B
kika schreef: 13 jun 2021, 23:37
K V B schreef: 13 jun 2021, 15:13 Als je de containers er toch moet afhalen waarom dan de assen wisselen? Je kan dan net zo goed overladen.
Ik heb het niet uit mijn duim gezogen, hier is 1 bron: https://hhla.de/en/magazine/the-new-silk-tracks Vermoeden: je hebt dubbel zoveel wagons nodig. Ik weet niet wat of hoeveel in de andere richting gaat? Je kan nog meer vragen stellen: waar zijn er lokwissels, welk materieel is waar toegelaten etc. Als je een jaartje loopbaanonderbreking neemt, kan je vast een mooie fotoreportage maken en een boek erbij. 1 lezer zit alvast hier :wink:
Dat blijkt dus een slordige vertaling te zijn. Als ik de Duitse versie lees staat daar dat de containers gewoon overgeladen worden, maar dat alternatief ook de assen gewisseld kunnen worden. Dus nooit beide.
En dat is ook logisch…

Re: China Railway Express

Geplaatst: 18 jun 2021, 11:13
door dentheo
Bij de slaaptrein vroeger dacht ik dat de draaistellen gewisseld werden, maar het kunnen ook de assen geweest zijn...