Dag collega's,
Dit is de eerste keer dat ik op dit forum iets plaats.
Mijn vraag is:
Kan iemand mij vertellen hoe mechanisch het toestel "ledig-beladen" werkt. Wat het doet is mij volkomen duidelijk. Hoe het werkt zou ik graag te weten komen. Hoe werkt de verandering van geremde massa of het nu manueel, automatisch of autocontinu is.
Dank bij voorbaat.
Niko
Alternatoren "LEDIG-BELADEN"
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Alternatoren "LEDIG-BELADEN"
Als je weet wat hij doet is de rest ook een fluitje van een cent dar er niet zoveel mogelijkheden zijn om dit te bekomen.NikoE schreef: ↑09 okt 2017, 10:02 Dag collega's,
Dit is de eerste keer dat ik op dit forum iets plaats.
Mijn vraag is:
Kan iemand mij vertellen hoe mechanisch het toestel "ledig-beladen" werkt. Wat het doet is mij volkomen duidelijk. Hoe het werkt zou ik graag te weten komen. Hoe werkt de verandering van geremde massa of het nu manueel, automatisch of autocontinu is.
Dank bij voorbaat.
Niko
Dus de druk op de wielbanden kan men veranderen door de druk op het remhangwerk te wijzigen, en dit kan op een pneumatische wijze of mechanische manier. Eventueel door een dubbele remcylinder of meer druk in de ene remcylinder. Mechanisch is de hefboomwerking die het verschil zal uitmaken.
En het is niet altijd een mechanisch toestel die dit verschil in regime kan bepalen , maar ook een detendeur op ontspanner op de primaire ophanging van een wagon die de druk in de remcylinder zal beinvloeden.Dus niet mechanisch.
-
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Alternatoren "LEDIG-BELADEN"
Wat heeft dit nu met alternatoren te maken? Een alternator is toch een apparaat dat bewegingsenergie omzet in electrische energie?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Alternatoren "LEDIG-BELADEN"
Als het niet hetzelfde is, was er ooit nog iets als de alternator bergen-dal.
Exotisch maar nog niet helemaal vergeten
Exotisch maar nog niet helemaal vergeten
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Alternatoren "LEDIG-BELADEN"
Is terug een voorbeeld van slechte vertaling uit een frans begrip « alterner » of omzetten/omschakelen,hebben ze verkeerdelijk verbasterd naar « alternateur ». Denkende om te alternateren hebben we een alternateur nodig. Maar dit woord Is terug te vinden In oude cursussen van de NMBS.jan_olieslagers schreef: ↑10 okt 2017, 20:06 Wat heeft dit nu met alternatoren te maken? Een alternator is toch een apparaat dat bewegingsenergie omzet in electrische energie?
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Alternatoren "LEDIG-BELADEN"
In het goede « vlaams » was dit plaine/montagne.....
Dus In bergachtige streken stond hij op M van montagne,en dit om een uitputting van de aanzetreservoirs te bekomen tijdens de daling. Dus die « alternator »die door een stang werd bedient zorgde voor een tragédie lossing,zodanig dat alle aanzetreservoirs terug konden gevuld worden, tijdens die afdaling en zonder plots remkracht te verliezen. Dit verlies zou dus weer een remaansluiting/rembevel eisen.
In de vlakke gedeelten stond hij op p van vlakte(plaine).