"Biertrein" Jupille-Ninove

Alles over goederenvervoer in België.
nighttrain
Berichten: 2541
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef:[[off-topic]]
Ik heb de keuken tussen
hm, ik wil me vooral niet bemoeien met uw KEUKEN - de rest van uw gekriebel zal ik ook niet al te ernstig meer nemen, vrees ik. Leren schrijven, vriendeken!
Geachte,u doet wat u niet laten kunt. "Vriendeken" lijkt me ook niet erg nederlands of vlaams en respectvol.
Na 30 jaar werken In een internationaal milieu met anderstaligen komt dit typisch Belgische (vlaams) trekje terug bovendrijven. Deze ochtend nog een vergadering over gehad betreffende een rulebook in het engels vanaf een Spaans origineel en vertaald door Spaanse mensen. We lachen of vernederen De mensen van RENFE ook niet met het soms kromme vocabularium.
Vriendelijke Groeten geschreven op mijn Ipad air vanuit Jeddah bij 36graden en een Duits biertje zonder alcohol.Binnenkort hoop Ik een Jupke te kunnen drinken.
En morgen terug aan 300km/h door de woestijn en tussen de kamelen.
Bijlagen
IMG_3168.JPG
Laatst gewijzigd door nighttrain op 14 jun 2017, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: RE: Re:

Bericht door Tim »

Shrek schreef:
Papanero schreef:De Biertrein Jupille-Ninove zou 3x per week rijden.
Weet iemand wanneer ?
En via welk traject ? Leuven-Schaarbeek-Bockstael-Denderleeuw ?
Is het wel een aparte trein? Hangen ze niet gewoon enkele wagons achter de gewone gent-ninove?
Welke Gent-Ninove? Die aansluiting wordt voor het eerst in 20 jaar terug gebruikt.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door groentje »

Off-topic: Leve auto-correct! En die is inderdaad enorm vervelend, als ik op mijn telefoon een tekstje intyp, krijg ik ook de meest onverwachte hoofdletters (Mijn ipv mijn, Men ipv men, En ipv en, ZE ipv ze), en 'verbeteringen' die er geen zijn, het leukste van al is nog dat ik het niet kan afzetten. En omwille van het kleinere scherm en omdat het moeilijker is om terug te keren in een tekst, blijven er bij mij dan ook al eens fouten staan. Misschien was het niet zo bedoeld, Jan, maar die opmerking van je komt mij ook over als misplaatste arrogantie.
jan_olieslagers
Berichten: 3476
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door jan_olieslagers »

Arrogant was dat zeker niet bedoeld, maar ik erger me groen en blauw aan de systematische slordigheid. Iedereen kan al eens een tikfoutje begaan (al kan iedereen het ook rechtzetten...) maar dit komt over als "ik doe maar wat en ze maken er van wat ze willen". Dat vind ik heel onbeleefd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door groentje »

Maar dan ga je er wel vanuit dat die fouten bedoeld zijn. Zeker qua hoofdlettergebruik kan ik bevestigen dat die maar al te vaak door een op hol geslagen auto-correct worden veranderd, en om teug te scrollen ben je soms langer bezig dan met de tekst zelf. Als je dan ook nog eens op een klein schermpje moet kijken waar soms amper anderhalve lijn van je post op staan... Ik haal wellicht de meeste fouten er nog uit, maar wat er daarna nog staat, moet veelal ook maar wachten tot ik aan een echte computer zit. En dan durf ik dat al eens vergeten, ja.
Je mag je ergeren aan opzettelijke slordigheden, ik erger me soms ook, maar dan vooral aan zaken waar geen autocorrectie aan te pas kwam. Als dat een probleem is, maken we dit forum beter ontoegankelijk voor mobiele toestellen.
Tussen haakjes, ik heb eens geturfd, ik heb een 8-tal keer de auto-correct moeten overrulen in deze tekst.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Re:

Bericht door Shrek »

Tim schreef:
Shrek schreef:
Papanero schreef:De Biertrein Jupille-Ninove zou 3x per week rijden.
Weet iemand wanneer ?
En via welk traject ? Leuven-Schaarbeek-Bockstael-Denderleeuw ?
Is het wel een aparte trein? Hangen ze niet gewoon enkele wagons achter de gewone gent-ninove?
Welke Gent-Ninove? Die aansluiting wordt voor het eerst in 20 jaar terug gebruikt.
Ah oeps, ik dacht dat dat een reguliere trein was. In dat geval: de trein komt uit Gent-Zeehaven en rijdt via Merelbeke, Aalst en Denderleeuw tot in Ninove. Voor het traject Luik-Gent zullen die wagons waarschijnlijk aan een reguliere Lineas-trein hangen.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Papanero »

De term "biertrein" is natuurlijk journalistenpraat.
In het filmpje op https://www.tvoost.be/nieuws/biertrein- ... jaar-45509 blijkt het te gaan om enkele wagons (niet duidelijk hoeveel precies) die 15 vrachtwagens vervangen. Ze worden dus zeker aan een bestaande trein gehangen en zijn zeker niet herkenbaar als "Biertrein". Al zou het voor de promotie van Jupiler en/of van Delhaize niet slecht zijn om de wagons wat herkenbaarder te maken. Maar het zijn wellicht niet elke keer dezelfde wagons....
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door groentje »

Zou inderdaad niet slecht zijn, een tijdelijke affiche kan toch zo moeilijk niet zijn? En hier zijn er geen reizigers die kunnen klagen over afgeplakte ramen ;)
jan_olieslagers
Berichten: 3476
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door jan_olieslagers »

Gekopieerd uit andere draad:
Dat was ook de reden dat die biertrein deze week moest rijden, de transporteur had nog een paar maand tijd gekregen van Infrabel, anders ging zijn aansluitwissel eruit.
Dat gaat dan blijkbaar over L280? Die is volgens openstreetmap.org nu al "disused" oftewel buiten gebruik?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Tim »

Een lijnnummer heeft die niet meer, is een gewone aansluiting.
ik vraag me zelfs af waarom die ooit een lijnnummer gehad heeft.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Asterix »

Papanero schreef:De term "biertrein" is natuurlijk journalistenpraat.
In het filmpje op https://www.tvoost.be/nieuws/biertrein- ... jaar-45509 blijkt het te gaan om enkele wagons (niet duidelijk hoeveel precies) die 15 vrachtwagens vervangen. Ze worden dus zeker aan een bestaande trein gehangen en zijn zeker niet herkenbaar als "Biertrein".
Volgens HLN 3 keer per week een trein van 24 wagens.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef:Gekopieerd uit andere draad:
Dat was ook de reden dat die biertrein deze week moest rijden, de transporteur had nog een paar maand tijd gekregen van Infrabel, anders ging zijn aansluitwissel eruit.
Dat gaat dan blijkbaar over L280? Die is volgens openstreetmap.org nu al "disused" oftewel buiten gebruik?
openstreetmap is nu niet bepaald een betrouwbare bron...
Maar het is wel logisch dat Infrabel ongebruikte wissels uitbreekt. Mooi toch dat de transporteur in kwestie nog de kans krijgt er iets aan te doen vooraleer ze effectief uitgebroken worden?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Tim »

Shrek schreef:
jan_olieslagers schreef:Gekopieerd uit andere draad:
Dat was ook de reden dat die biertrein deze week moest rijden, de transporteur had nog een paar maand tijd gekregen van Infrabel, anders ging zijn aansluitwissel eruit.
Dat gaat dan blijkbaar over L280? Die is volgens openstreetmap.org nu al "disused" oftewel buiten gebruik?
openstreetmap is nu niet bepaald een betrouwbare bron...
Maar het is wel logisch dat Infrabel ongebruikte wissels uitbreekt. Mooi toch dat de transporteur in kwestie nog de kans krijgt er iets aan te doen vooraleer ze effectief uitgebroken worden?
Wat minder logisch zou geweest zijn is dat ze vorig jaar die wissel volledig vernieuwd hebben...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
jan_olieslagers schreef:Gekopieerd uit andere draad:
Dat was ook de reden dat die biertrein deze week moest rijden, de transporteur had nog een paar maand tijd gekregen van Infrabel, anders ging zijn aansluitwissel eruit.
Dat gaat dan blijkbaar over L280? Die is volgens openstreetmap.org nu al "disused" oftewel buiten gebruik?
openstreetmap is nu niet bepaald een betrouwbare bron...
Maar het is wel logisch dat Infrabel ongebruikte wissels uitbreekt. Mooi toch dat de transporteur in kwestie nog de kans krijgt er iets aan te doen vooraleer ze effectief uitgebroken worden?
En al die uitgebroken infrastructuur die wél nog af en toe gebruikt wordt en uitermate handig kan zijn bij storingen, daar wordt niet over gesproken?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Shrek »

Steve schreef:En al die uitgebroken infrastructuur die wél nog af en toe gebruikt wordt en uitermate handig kan zijn bij storingen, daar wordt niet over gesproken?
Eens uitgebroken kan je ze niet meer gebruiken he :wink:
Bovendien kunnen van die industriële aansluitingen quasi nooit helpen bij een storing, dus hebben ze echt geen meerwaarde indien de klant ze niet gebruikt.
Plaats reactie