Lineas livrei

Alles over goederenvervoer in België.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Lineas livrei

Bericht door traxie »

Voor de treinen van de nmbs zochten ze uit wat de relatie is tussen beschildering en zichtbaarheid. Ik vrees dat de nieuwe kleurstelling de zichtbaarheid nadelig zal beïnvloeden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Lineas livrei

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers
Berichten: 3476
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Lineas livrei

Bericht door jan_olieslagers »

@Shrek, wat is dat voor een loc? Volgens de bijschriften van de foto is het een BB75000, maar op wikipedia lees ik dat deze enkel bij SNCF dienst doet? Nuja, wikipedia is natuurlijk niet het begin en het einde van alle wijsheid :)
Is er ergens een overzicht van het locpark van Lineas? Hebben ze bv. de hele reeks 77 overgenomen van NMBS?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
JHS2013
Berichten: 468
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Lineas livrei

Bericht door JHS2013 »

Die BB75000 zijn van Akiem geloof ik en worden verhuurd (o.a. aan Lineas dus). De 77’ers zijn verdeeld over Lineas (die heeft het grootste deel), de NMBS voor rangeerwerkzaamheden en Infrabel voor werktreinen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Lineas livrei

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef: 03 jul 2020, 12:57 @Shrek, wat is dat voor een loc? Volgens de bijschriften van de foto is het een BB75000, maar op wikipedia lees ik dat deze enkel bij SNCF dienst doet? Nuja, wikipedia is natuurlijk niet het begin en het einde van alle wijsheid :)
Is er ergens een overzicht van het locpark van Lineas? Hebben ze bv. de hele reeks 77 overgenomen van NMBS?
Lineas huurt enkele locs BB75000 in Frankrijk om daar binnenlandse ritten uit te voeren.

http://www.railfaneurope.net/list/belgi ... ineas.html en http://www.railfaneurope.net/list/franc ... ineas.html zouden ongeveer juist moeten zijn
Plaats reactie