Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45 (11 Mei 2012)
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Heb ook de beelden op de VRT gezien,denk dat ze de bruikbare stukken zullen recupereren en de rest van de hle1318 zullen verschroten.
Een werk voor de werkplaats Salzinnes zou je denken.
Een werk voor de werkplaats Salzinnes zou je denken.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
De botsing tussen twee goederentreinen vorige vrijdag in Godinne zou veroorzaakt zijn door een foute signalisatie. Dat meldt de krant L'Echo. Bron Nieuwsblad.
Komt niet vaak voor dat signalisatie faalt.
Komt niet vaak voor dat signalisatie faalt.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Het is ook niet hoogst uitzonderlijk. Ik moet spontaan denken aan twee relatief recente incidenten waar de signalisatie de hoofdrol (Izegem, 2007) en een bijrol (Mons, 2009) speelde.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Ik herinner het me niet goed, maar was Izegem niet omwille van een fout (in de signalisatie) bij werken? En Mons gewoon een niet werkende krokodil? Waren er werken in Godinne?nahoj schreef:Het is ook niet hoogst uitzonderlijk. Ik moet spontaan denken aan twee relatief recente incidenten waar de signalisatie de hoofdrol (Izegem, 2007) en een bijrol (Mons, 2009) speelde.
Voor zover ik weet zou signalisatie in storing in principe altijd naar een veilige toestand moeten gaan, dus rood (of eventueel niets als het rood ook niet meer werkt). We zullen het onderzoek moeten afwachten.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Bij de ramp in Izegem waren ze vergeten de SK aan te sluiten toen ze het sein verplaatst hadden, dit had tot gevolg dat dit sein geen treinen detecteerde en dus constant 'veilig' bleef staan. Deze ramp was dan ook absoluut géén fout van de bestuurder.EC 91 schreef:Ik herinner het me niet goed, maar was Izegem niet omwille van een fout (in de signalisatie) bij werken? En Mons gewoon een niet werkende krokodil? Waren er werken in Godinne?nahoj schreef:Het is ook niet hoogst uitzonderlijk. Ik moet spontaan denken aan twee relatief recente incidenten waar de signalisatie de hoofdrol (Izegem, 2007) en een bijrol (Mons, 2009) speelde.
Voor zover ik weet zou signalisatie in storing in principe altijd naar een veilige toestand moeten gaan, dus rood (of eventueel niets als het rood ook niet meer werkt). We zullen het onderzoek moeten afwachten.
De ramp in Bergen werd echter wel veroorzaakt door een menselijke fout van de bestuurder, snelheidsaankondiging gemist door microslaap ? Er zijn veel theorieën over deze ramp. Wat zeker een feit is dat de ramp waarschijnlijk niet gebeurd zou zijn moest de krokodil aan de snelheidsaankondiging gewerkt hebben.
2 rampen die dus in principe niet echt veel met elkaar te maken hebben, want een niet werkende krokodil kan dan wel erge gevolgen hebben. Een niet aangesloten SK nog veel ergere.
Mvg.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Wat we vrij zeker weten: men gaat er nog altijd teveel van uit dat de factor mens alle problemen moet kunnen oplossen.
Net de meest feilbare factor zoveel gewicht toekennen is om problemen vragen.
En het mag een wonder heten dat er dan zo weinig misloopt.
Een kleine verstrooidheid kan tot rampen leiden.
Net de meest feilbare factor zoveel gewicht toekennen is om problemen vragen.
En het mag een wonder heten dat er dan zo weinig misloopt.
Een kleine verstrooidheid kan tot rampen leiden.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Hoi,
Op het VRT journaal zag ik vandaag nieuwe beelden van de beschadigde locomotief.Als ik op de beelden afga vrees ik dat deze locomotief niet meer hersteld wordt.
http://www.deredactie.be
Lukas
Op het VRT journaal zag ik vandaag nieuwe beelden van de beschadigde locomotief.Als ik op de beelden afga vrees ik dat deze locomotief niet meer hersteld wordt.
http://www.deredactie.be
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Hierbij de rechtstreekse link, je ziet de loc met vrij veel detail achteraan het filmpje: http://www.deredactie.be/permalink/1.1306304
De loc ziet er inderdaad niet meer uit, maar ik ben toch benieuwd hoe groot de structurele schade is...
De loc ziet er inderdaad niet meer uit, maar ik ben toch benieuwd hoe groot de structurele schade is...
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Als je weet dat CW Salzinnes ooit al locs herstelde waarvan de volledige zijkant was opengetrokken zoals een blik sardientjes dan mag je deze loc nog niet te vroeg afschrijven. Veel zal afhangen hoeveel logistics er voor over heeft.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Link naar videozone: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... /1.1306423
Maar deze loc zal volgens mij niet meer hersteld worden als je ziet dat het chassis getorst en in de lengterichting gebogen is.
Maar deze loc zal volgens mij niet meer hersteld worden als je ziet dat het chassis getorst en in de lengterichting gebogen is.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Hallo,
Wetende dat logistics 13'ers te veel heeft, en ook al de 1308 met minder schade zou buiten dienst gesteld hebben...
Groeten,
Joris De Mol
Wetende dat logistics 13'ers te veel heeft, en ook al de 1308 met minder schade zou buiten dienst gesteld hebben...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Hallo
Nog beelden van de 1318 (van rtl-tvi nieuws) hier
http://www.linuxunderground.be/video/godinne.html
Gr
M
Nog beelden van de 1318 (van rtl-tvi nieuws) hier
http://www.linuxunderground.be/video/godinne.html
Gr
M
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Hoi,
Op railtime staat er dat morgen de normale treindienst word hervat op lijn 154.
Lukas
Op railtime staat er dat morgen de normale treindienst word hervat op lijn 154.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
HalloHijDieHetWeet schreef:1318 zal niet hersteld worden maar dienen als donor.
En de 1308?
http://www.youtube.com/watch?v=32O7dlsQCzE
Al met de 1318
gr
M