Voith Maxima in België!
Re: Voith Maxima in België!
Ja, maar dat front is wel Nederlands: geel contrastvlak voor de zichtbaarheid.
Re: Voith Maxima in België!
is dat zo nederlands? de nmbs gebruikt al jaren geel in haar kleur en zeker op de neus voor de zichtbaarheid.Sander schreef:Ja, maar dat front is wel Nederlands: geel contrastvlak voor de zichtbaarheid.
Re: Voith Maxima in België!
Ik dacht dat de witte rechthoek op het front van de traxx een eis was voor Nederland, net zoals de rode streep voor Italie.
Re: Voith Maxima in België!
dat de nmbs nu eens eindelijk nuchter denkt. dat ze niet terug farsen tegenkomen met kinderziektes. koop deftige locomotieven die al hun dienst bewezen hebben in betrouwbaarheid.
Re: Voith Maxima in België!
Nou jij hebt je zin al lang, want die dingen zijn al langer in Nederland te vinden als in België. Wat betreft het geluid, ik zal je maar uit die droom verlossen: http://nl.youtube.com/watch?v=wV_4pFFb-tEFles schreef:Gaaf. Hier met dat ding, en rap wat VEEEEL mooier dan die domme traxx. Hopelijk heeft de Maxima net zo'n dik geluid als de 55, 62, 67 etc hadden
Re: Voith Maxima in België!
http://nl.youtube.com/watch?v=y0ATfIrsQnk
hier kan je hem beter horen, het rustig optrekken met zware goederentrein.
hier kan je hem beter horen, het rustig optrekken met zware goederentrein.
Re: Voith Maxima in België!
Ga ik 100% mee akkoord, diesel-hydraulische locomotieven hebben altijd wel een zwak kantje, en nu zeker met die nieuwe hydrodynamische transmissie en daar 3600kW op.. Ik hoop voor Voith dat het lukt, want ditmaal kijkt de DB mee over de schouders (de DB heeft al een aantal nieuwe Voith-locs besteld om de V60 en een deel van de V90 te kunnen buitengooien, maar heeft ook een order klaarstaan voor de opvolgers van de DB V160-reeks (215/218 en consoorten)..) en als men faalt zit men met een torenhoog probleem. Voith waagt zich dus serieus op glad ijs..1607 schreef:dat de nmbs nu eens eindelijk nuchter denkt. dat ze niet terug farsen tegenkomen met kinderziektes. koop deftige locomotieven die al hun dienst bewezen hebben in betrouwbaarheid.
Edit: Maak ik even nog volgende kanttekening: als je weet dat in de VS locs met zo'n vermogen diesel-elektrisch zijn weet je genoeg denk ik. Die locomotieven zijn sterk, onuitputtelijk en gaan enorm lang mee.. 2 operatoren in de VS hebben in de jaren' 60 geexperimenteerd met een diesel-hydraulisch prototype van Krauss-Maffei (!, Duits !) en dat is toen nooit van de grond gekomen. Zelfde reden met de V300 en V320 in Duitsland: technisch onnoemelijk ingewikkeld, en feitelijk geen nood aan zo'n vermogen voor een dieselloc..
Re: Voith Maxima in België!
Hallo,
Er is weldegelijk een Taurus 3 dieselversie, die ondertussen al bolt in 1 van de Baltische staten...
Groeten,
Joris De Mol
Dat is de Hercules dacht ik...Steven schreef:de dieselversie van de eurosprinter (zoals ze officieel bij Siemens nog steeds op de lijst staan) is de eurorunner.
Er is weldegelijk een Taurus 3 dieselversie, die ondertussen al bolt in 1 van de Baltische staten...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Voith Maxima in België!
Moet zeggen dat dit er uitzien als een dieselloc, iets anders dan die leleijke 13 of 77
Re: Voith Maxima in België!
de naam die jij gebruikt is meestal de naam zoals ze bij desbetreffende spoorwegfirma's te vinden zijn, de naam zoals ik hem gevonden heb staat gewoon officieel op de site van siemens zelf.Joris schreef:Hallo,Dat is de Hercules dacht ik...Steven schreef:de dieselversie van de eurosprinter (zoals ze officieel bij Siemens nog steeds op de lijst staan) is de eurorunner.
Er is weldegelijk een Taurus 3 dieselversie, die ondertussen al bolt in 1 van de Baltische staten...
Groeten,
Joris De Mol
http://www.transportation.siemens.com/t ... runner.htm
en zoals je kan zien hebben ze al zelfs een versie met het neusje idem aan onze 18 die gaat komen.
Re: Voith Maxima in België!
Hallo
Weet er soms iemand wanneer die testritten van Ath naar Silly zullen plaatsvinden?
Rudy
Weet er soms iemand wanneer die testritten van Ath naar Silly zullen plaatsvinden?
Rudy
Re: Voith Maxima in België!
http://nl.youtube.com/watch?v=M0kBDEzDC ... re=relatedsncf-sncb schreef:Wat betreft het geluid, ik zal je maar uit die droom verlossen: http://nl.youtube.com/watch?v=wV_4pFFb-tE
Wel aardig toch?
Re: Voith Maxima in België!
En het grote voordeel van een dergelijk dieselloc is dat hij veel onderdelen gemeen zal hebben met de electrische versie. Is handig als je het onderhoud efficient en goedkoop wil houden.Steven schreef: de naam die jij gebruikt is meestal de naam zoals ze bij desbetreffende spoorwegfirma's te vinden zijn, de naam zoals ik hem gevonden heb staat gewoon officieel op de site van siemens zelf.
http://www.transportation.siemens.com/t ... runner.htm
en zoals je kan zien hebben ze al zelfs een versie met het neusje idem aan onze 18 die gaat komen.
Re: Voith Maxima in België!
Hier een paar fotos van de overbrenging (29.08.2008): http://www.wallorail.be/actu/actu0808.htm