B-Logistics traxxen ?

Alles over goederenvervoer in België.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door Asterix »

Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door Robin »

Asterix schreef:Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?
nope
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8218
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door dentheo »

Ik meen dat er enkele jaren geleden vrijwilligers waren gevraagd voor een "vroege" en een "late" dienst.
Ik had gehoord dat enkele mensen wel vroeger wilden beginnen of later stoppen, maar geen "echter" vroege en "late" shift.
Eerder soort "glijdende" werktijd om files te vermijden, kinderen op te pikken van school enz.
Ik weet niet wat er van het initiatief over gebleven is.
Theo
Groeten vanop de Heide
IGBT-6000
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 sep 2015, 10:03

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door IGBT-6000 »

Robin schreef:
Asterix schreef:Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?
nope
" Men huurt/leasd the locs van Railpool en Railpool besteed het onderhoud uit in een door hun gekozen werkplaats. In Nederland en Duitsland zijn ook werkplaatsen waar ze heen kunnen in principe en zijn dus eigenlijk onze 'concurrentes' "
Als in Duitsland en in Nederland wel nachtarbeid gebruikt wordt, en daardoor de beschikbaarheid van de loc's verhoogt, zal de commerciële beslissing (wie welk onderhoud doet) vlug genomen zijn :shock:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12800
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door Shrek »

IGBT-6000 schreef:
Robin schreef:
Asterix schreef:Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?
nope
" Men huurt/leasd the locs van Railpool en Railpool besteed het onderhoud uit in een door hun gekozen werkplaats. In Nederland en Duitsland zijn ook werkplaatsen waar ze heen kunnen in principe en zijn dus eigenlijk onze 'concurrentes' "
Als in Duitsland en in Nederland wel nachtarbeid gebruikt wordt, en daardoor de beschikbaarheid van de loc's verhoogt, zal de commerciële beslissing (wie welk onderhoud doet) vlug genomen zijn :shock:
Is dat zo? De meeste locs zijn toch veel langer onderweg dan enkel tijdens de kantooruren. Dan maakt het weinig uit of ze overdag dan wel 's nachts onderhouden worden.
Dit zijn geen Thalyssen die elke ochtend moeten klaarstaan om uit te rijden en 's avonds netjes weer binnenkomen he :wink:
dentheo
Berichten: 8218
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door dentheo »

J_Vandereycken schreef:In de laatste railmagazine is er sprake van een aankoop van Vectrons !
B-logistics "kopen" ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22781
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door Steven »

Dat zal eerder bij NMBS zijn dat er vectrons komen. Afwachten of men die bestelling effectief plaatst. Dan is het zeker game over voor reeks 21/27.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door Robin »

IGBT-6000 schreef:
Robin schreef:
Asterix schreef:Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?
nope
" Men huurt/leasd the locs van Railpool en Railpool besteed het onderhoud uit in een door hun gekozen werkplaats. In Nederland en Duitsland zijn ook werkplaatsen waar ze heen kunnen in principe en zijn dus eigenlijk onze 'concurrentes' "
Als in Duitsland en in Nederland wel nachtarbeid gebruikt wordt, en daardoor de beschikbaarheid van de loc's verhoogt, zal de commerciële beslissing (wie welk onderhoud doet) vlug genomen zijn :shock:
De TRAXX is minder storingsgevoelig dan pakweg een T13 en dus zal minder binnen komen. BLOG/Lineas heeft een ontzettend grote vloot vergeleken met Crossrail.
Het aantal locs dat her en der aan de kant staan als reserve is op zich van tijd al een kleine vloot ;) dus ik denk daarom dat het kan gedaan worden tijdens kantooruren.
Logisch is het niet dat weet ik ook al is ploegenarbeid wel de toekomst (wat al gebeurt in andere NMBS werkplaatsen).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
poxer

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door poxer »

Is er in zeebrugge ook geen onderhoudspost nu?
Iain Dobson
Berichten: 266
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door Iain Dobson »

Steven schreef:Dat zal eerder bij NMBS zijn dat er vectrons komen. Afwachten of men die bestelling effectief plaatst. Dan is het zeker game over voor reeks 21/27.
It is any way as the T21/27s are not getting ETCS and will not be able to operate after 2023.

[off topic but further explaination]

The new M7 stock will enable a cascade down with the M4 Stock and T21/27 dropping out the bottom. There are extra M7 Driving Trailers being built which will work with the M6 stock on some trains to enable push/pull.

There are plans for the Type/Class/Reeks/Serie 17 which may be Vectrons subject to tender. These will be able to work into the Nederlands, Germany and Luxembourg. If the M7s replace the I11 stock on the Oostende - Eupen and Kortrijk - Welkenraedt trains then these, after a refurbishment, would work well on the Brussel - Amsterdam train via the high speed lines.

Iain
dentheo
Berichten: 8218
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door dentheo »

Hoe zit het met de instroom van de Railpool traxxen ? Still going strong ? Elke maand een paar ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1226
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: B-Logistics traxxen ?

Bericht door Tim »

dentheo schreef:Hoe zit het met de instroom van de Railpool traxxen ? Still going strong ? Elke maand een paar ?
Buiten die 5 zijn er momenteel nog geen nieuwe bijgekomen.
Plaats reactie