Afgeschafte trein: reden?

Alles over reizigerstreinen in België.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Retard »

Waarschijnlijk dat in Menen (waar de treinen ongeveer elkaar kruisen) wordt kopgemaakt en door de zes minuten stilstand ik Kortrijk de trein deze vertraging inhaalt.
In Komen kan er ook kopgemaakt worden, want aan het enkelspoor is er een beheerd sein.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door speakervoice »

Kristofke schreef:Gebruiksvriendelijk is het allemaal niet, maar perfect op te vangen door operatoren met wat kennis Pidaas ipv wat er tegenwoordig achter die computers geplaatst worden die er amper iets van kennen (btw, ze hebben hun opleiding wel gehad hoor, maar je kent dat wel, braindrain de eerste dag na opleiding)
Omroepers krijgen hun basisopleiding EMMA en moeten dan 4-6 weken wachten voor het in hun seinhuis operationeel is... Kennis verwatert in die periode + theoretische kennis omschakelen tot praktische situaties is niet iedereen gegeven :?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Retard »

Iemand die de reden van het afschaffen van E587 tussen Gent-Sint-Pieters en Brugge kent?
En de rare plaats waar hij naar toe moest: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 1&pid=stid
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Trein30 »

De L6358 is vanochtend 'officieel' afgeschaft, hoewel ik de stellen met een twintigtal minuten vertraging heb zien voorbijrijden - en de reden voor de afschaffing was spijtig genoeg maar al te duidelijk:

Het voorste stel (08062) was gevandaliseerd, van buiten af was duidelijk zichtbaar hoe een van de ramen van de eerste klasse was uitgeslagen., en ik neem aan dat er vanbinnen dus ook schade was. Dat stel zullen we waarschijnlijk dus een poosje niet meer zien. :/

Aan deze stellen waren de 08506 en 08530 gekoppeld, die waarschijnlijk de terugrit zullen verzorgen.

IR-b 2808 heeft de diensten van het beschadigde stel overgenomen, met extra haltes te Brussel-Kapellekerk, Brussel-Congres, Schaarbeek en Buda.
AfbeeldingAfbeelding
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Trein30 »

Retard schreef:Iemand die de reden van het afschaffen van E587 tussen Gent-Sint-Pieters en Brugge kent?
En de rare plaats waar hij naar toe moest: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 1&pid=stid
Als ik zo naar de spoorlijn zie op Google Maps, dan neem ik aan dat de Y. Assels de uitwijksporen zijn langsheen de Blaarmeersen, maar ik kan verkeerd zijn.
AfbeeldingAfbeelding
py.

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door py. »

Trein30 schreef:Als ik zo naar de spoorlijn zie op Google Maps, dan neem ik aan dat de Y. Assels de uitwijksporen zijn langsheen de Blaarmeersen, maar ik kan verkeerd zijn.
De Assels zijn het "eiland" tussen de Ringvaart en de beide Leies, ongeveer tussen de Blaarmeersen en Drongen. Dat zal dus wel kloppen.
franksken

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door franksken »

Blijft natuurlijk de vraag waarom railtime een vertakking als extra stop toevoegt.
Raar. :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Steven »

Meestal is dat omdat de trein in die buurt in nood is gevallen, reizigers zijn misschien daar overgezet op een andere trein.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Eimai »

Y.Assels is de vertakking (met de letter Y wordt steeds een vertakking bedoeld en elke vertakking heeft een naam) waar lijn 50A samenkomt met lijn 50A/6 hier: http://goo.gl/maps/hpQCj . Normaal komen die benamingen niet op railtime, maar ze zitten wel in het systeem waar railtime zijn gegevens haalt en staan ze bvb. op dienstfiches van treinbestuurders en dergelijke. Als er dan iets gebeurt zoals het afschaffen tussen Y.Assels en Brugge, dan kan het al eens zo'n resultaat geven. Reden van afschaffing op passengerweb is averij aan het motorstel, zonder te definiëren wat juist het probleem was.

6358 had blijkbaar al sowieso moeten vertrekken vanuit Braine-l'Alleud omdat de heenrit als 6377 te veel vertraging had na deurproblemen in Vilvoorde. Misschien dat dat de reden was voor sommigen om de boel wat bij elkaar te slaan?
carlos

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door carlos »

Gisteren (12sept) werd trein 8306 afgeschaft.

initieel stond deze trein met 10 minuten vertraging aangekondigd.
Omdat de IC-e trein richting Tongeren nog niet weg was heb in BrZ deze dan maar genomen.

Deze IC-e is in BrNoord toegekomen. Toen stond op de aankondigingsborden van spoor 2 de P trein nog steeds aangekondigd met 10 min vertraging.

Echter, op het moment dat de tbg van de IC-e de deuren sluit verdwijnt de P trein van het scherm en worden de mensen aangemaand om op een ander perron de IC-e te nemen (welke op dat moment nog slecht 1 deur open heeft)
Gevolg weer een leuke vertraging aan ons been.

Waarom heeft men de mensen voor P8306 niet aangeraden om op spoor 3 (= zelfde perron als spoor 2) de P-trein naar Leuven en Genk te nemen en in Leuven over te stappen op de IC-e naar Tongeren?


uiteindelijk ben ik in aarschot 25 minuten later toegekomen dan normaal...
Synrise

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Synrise »

Iemand een idee waarom L 2962 deze middag is afgeschaft? (L-trein naar Mol om 13:27 in Herentals)
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door profke »

Synrise schreef:Iemand een idee waarom L 2962 deze middag is afgeschaft? (L-trein naar Mol om 13:27 in Herentals)
er was blijkbaar (weeral) een probleem met de seininrichting in Nijlen.
da's op tweewekelijkse basis wel eens ne keer
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door speakervoice »

profke schreef:
Synrise schreef:Iemand een idee waarom L 2962 deze middag is afgeschaft? (L-trein naar Mol om 13:27 in Herentals)
er was blijkbaar (weeral) een probleem met de seininrichting in Nijlen.
da's op tweewekelijkse basis wel eens ne keer
Ik weet niet vanwaar je de informatie over de seininrichting in Nijlen hebt, maar op 17 september volgens treinbestuurder.be waren er geen dergelijke incidenten op de betrokken lijnen.

Daarbij meldt ArtWeb dat L2962 op 17 september 2013 afgeschaft werd vanwege een defecte motorwagen in Antwerpen-Centraal.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door profke »

je hebt gelijk, het was op 16/9....
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Trein30 »

Vandaag heb ik de IR-b 2813 opgemerkt op de spoorbundel Berchem Groenenhoek omstreeks 16u 23. Deze bestond uit Desiro-stellen 08021 & 08541.

Volgens Railtime was de dienst geschrapt tussen Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal wegens werken op de lijn; tot aan Eigenbrakel reed deze dienst op tijd, maar vanaf dan reed ze met een uur vertraging.

Ook volgens Railtime is er een hele tijd een storing geweest op de IR-b 28xx /L63xx verbindingen, waarbij verschillende diensten gedeeltelijk of geheel geschrapt zijn geweest - iemand die daar soms de reden van weet?
Laatst gewijzigd door Trein30 op 24 sep 2013, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie