Afgeschafte trein: reden?

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Stijn91 »

P7002 werd vandaag afgeschaft van Oostende tot Gent. In Brussel-Zuid gaat deze verder als IC 457 naar Maastricht.
Is met een 13 als loc en trein is al veel afgeschaft geweest.
260689
Berichten: 3353
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door 260689 »

Stijn91 schreef:P7002 werd vandaag afgeschaft van Oostende tot Gent. In Brussel-Zuid gaat deze verder als IC 457 naar Maastricht.
Is met een 13 als loc en trein is al veel afgeschaft geweest.
In Gent kwam die op spoor 10 terecht ipv spoor 9 (zelfde perron). Heb deze nog voor mijn neus zien wegrijden. Reed maar met 5min vertraging.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Stijn91 »

260689 schreef:
Stijn91 schreef:P7002 werd vandaag afgeschaft van Oostende tot Gent. In Brussel-Zuid gaat deze verder als IC 457 naar Maastricht.
Is met een 13 als loc en trein is al veel afgeschaft geweest.
In Gent kwam die op spoor 10 terecht ipv spoor 9 (zelfde perron). Heb deze nog voor mijn neus zien wegrijden. Reed maar met 5min vertraging.
Volgens Railtime had de trein geen halte in de verschillende stations tussen Oostende en Gent, misschien te veel vertraging opgelopen en rechtstreeks naar Gent gegaan.
260689
Berichten: 3353
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door 260689 »

Stijn91 schreef:
260689 schreef:
Stijn91 schreef:P7002 werd vandaag afgeschaft van Oostende tot Gent. In Brussel-Zuid gaat deze verder als IC 457 naar Maastricht.
Is met een 13 als loc en trein is al veel afgeschaft geweest.
In Gent kwam die op spoor 10 terecht ipv spoor 9 (zelfde perron). Heb deze nog voor mijn neus zien wegrijden. Reed maar met 5min vertraging.
Volgens Railtime had de trein geen halte in de verschillende stations tussen Oostende en Gent, misschien te veel vertraging opgelopen en rechtstreeks naar Gent gegaan.
treinen 1506 had bijkomende stilstand in Oostkamp en 7003 in Landegem.
Trein 7002 had een defect maar is toch kunnen vertrekken, aangezien deze als stoptrein rijd tussen Brugge en Gent hebben ze deze maar leeg tot Gent laten rijden waarna deze terug op tijd is vertrokken.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door thejay »

3416 (d'n Turnhout) was vanavond afgeschaft om mij heen hoorde ik als reden "problemen met de samenstelling van de trein". Met als gevolg dat men als sardientjes in de 2016 met z'n allen rechtstond. In Mechelen kon er nauwelijks meer iemand in, maar uiteindelijk is denk ik toch nog iedereen van het perron meegeraakt (inclusief mezelf).
Bij de nieuwe brug in Duffel een snelremming en daar zo'n vijf minuten stilgestaan... zonder verdere mededeling. En het plezantste deel komt nog voor de mensen naar Turnhout: in Berchem nog goed op tijd toegekomen voor de 4938. Maar die bestond uit maar liefst één... ik herhaal één Break. Nodeloos te zeggen dat er een pak volk op het perron moest achterblijven...

Gelukkig moet ik die kant niet op.... zucht.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Stijn91 »

Vandaag zijn er al 8 treinen afgeschaft van Geraardsbergen naar Denderleeuw/Aalst en omgekeerd.
4 CR's in de spits naar Geraardsbergen, 3 CR's naar Denderleeuw die samengevoegd worden en naar Brussel gaan. Dan nog een P-trein en 2 L-treinen. Ook reden er veel treinen met een grote vertraging. 10 Treinen afgeschaft, op minder dan 4u, sterk bezig.
rail s

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door rail s »

Stijn91 schreef:Vandaag zijn er al 8 treinen afgeschaft van Geraardsbergen naar Denderleeuw/Aalst en omgekeerd.
4 CR's in de spits naar Geraardsbergen, 3 CR's naar Denderleeuw die samengevoegd worden en naar Brussel gaan. Dan nog een P-trein en 2 L-treinen. Ook reden er veel treinen met een grote vertraging. 10 Treinen afgeschaft, op minder dan 4u, sterk bezig.
Probleem met de bovenleiding in Bockstael, het waren dan ook een pak meer als 10 treinen, om nog maar te zwijgen over gedeeltelijk afgeschaft en de vertragingen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Stijn91 »

rail s schreef:
Stijn91 schreef:Vandaag zijn er al 8 treinen afgeschaft van Geraardsbergen naar Denderleeuw/Aalst en omgekeerd.
4 CR's in de spits naar Geraardsbergen, 3 CR's naar Denderleeuw die samengevoegd worden en naar Brussel gaan. Dan nog een P-trein en 2 L-treinen. Ook reden er veel treinen met een grote vertraging. 10 Treinen afgeschaft, op minder dan 4u, sterk bezig.
Probleem met de bovenleiding in Bockstael, het waren dan ook een pak meer als 10 treinen, om nog maar te zwijgen over gedeeltelijk afgeschaft en de vertragingen.
Het waren er inderdaad meer, maar het waren er al 10 die ik in Ninove zou kunnen nemen, wat echt wel veel is.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door loic1811 »

Stijn91 schreef:
rail s schreef:
Stijn91 schreef:Vandaag zijn er al 8 treinen afgeschaft van Geraardsbergen naar Denderleeuw/Aalst en omgekeerd.
4 CR's in de spits naar Geraardsbergen, 3 CR's naar Denderleeuw die samengevoegd worden en naar Brussel gaan. Dan nog een P-trein en 2 L-treinen. Ook reden er veel treinen met een grote vertraging. 10 Treinen afgeschaft, op minder dan 4u, sterk bezig.
Probleem met de bovenleiding in Bockstael, het waren dan ook een pak meer als 10 treinen, om nog maar te zwijgen over gedeeltelijk afgeschaft en de vertragingen.
Het waren er inderdaad meer, maar het waren er al 10 die ik in Ninove zou kunnen nemen, wat echt wel veel is.
delijn 50 en 60 lagen plat alle 53XX en 54XX reden niet en de 15XX reden maar met grote vertraging heb ik zelf ondervonden in deze kou :(
Bomma

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Bomma »

P8095 Brussel-Zuid - Dendermonde vandaag afgeschaft omwille van een probleem met 1 van de rijtuigen (I6)
everclear

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door everclear »

Ik denk dat ik deze rond 17.45 in Brussel-Zuid heb gezien. Het was een 21 of 27 met een stuk of 6 I6'en die leeg vertrok. Vond dat al raar.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Nicholas »

Zowel vandaag als gisteren werden L2378 (Lier 8.34- Herentals 8.55) en L 2359 (Herentals 9.05 - Lier 9.26) afgeschaft, best vreemd, is hier een bepaalde reden voor? Andere treinen van deze verbinding werden beiden dagen niet afgeschaft.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door eagleheart »

Vandaag was irtrein 3317 brussel-zuid/Antwerpen afgeschaft omwille van 2 gebroken ruiten. Afbeelding
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door loic1811 »

eagleheart schreef:Vandaag was irtrein 3317 brussel-zuid/Antwerpen afgeschaft omwille van 2 gebroken ruiten.
hoe doe je dat ,precies kassei stenen erdoor gesmeten :shock:
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door eagleheart »

hle2127 schreef:
eagleheart schreef:Vandaag was irtrein 3317 brussel-zuid/Antwerpen afgeschaft omwille van 2 gebroken ruiten.
hoe doe je dat ,precies kassei stenen erdoor gesmeten :shock:
Treinen durven in volle rit nogal eens dicht bij elkaar komen en dat geeft dan altijd een klap, blijkbaar waren de ruiten voor de rit al vrij fragiel.
Plaats reactie