Pagina 15 van 21

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 06 apr 2023, 17:58
door ostbahnhof
heeft er iemand nieuws van IC9255 vandaag? Hij wordt niet
gevolgd op “vertrek per station“

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 06 apr 2023, 18:02
door Steven
9240 heeft niet gereden bijgevolg is 9255 ook afgeschaft.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 11 apr 2023, 07:47
door ostbahnhof
P7227 werd vandaag in Kontich op L27 gestuurd.
IC2029 zoeft thv Katelijne op L25 voorbij. 🤔

De vraag:
Weet iemand waarom P7227 opzij werd gezet?
(k weet dat er niets rijdt door BRU Centraal)

En:
in Mechelen mag 7227 vanaf 11 nog vóór 2029 die op 12 staat L25N op
🙃

leuk: 7227 op tegenspoor naar airport, 2029 niet meer gezien 😀

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 11 apr 2023, 08:11
door Steven
Doo de rookmelding in de NZV te brussel zullen heel wat treinen afgeschaft of beperkt zijn in een bepaald station.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 11 apr 2023, 17:43
door ostbahnhof
ostbahnhof schreef: 11 apr 2023, 07:47 P7227 werd vandaag in Kontich op L27 gestuurd.
IC2029 zoeft thv Katelijne op L25 voorbij. 🤔

De vraag:
Weet iemand waarom P7227 opzij werd gezet?

En:
in Mechelen mag 7227 vanaf 11 nog vóór 2029 die op 12 staat L25N op
Iemand nieuws?

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 14 apr 2023, 13:45
door rvdborgt
Over de S53:
ovspotter_be schreef: 31 mar 2023, 17:14
trainfan03 schreef: 30 mar 2023, 19:51
trainfan03 schreef: 30 mar 2023, 13:34
tot 14 april deze keer...
Ik zie net dat het terug ongedaan is gemaakt en weer op 31 maart staat
En het is opnieuw verlengd tot en met 14 april.
Zonder aankondiging nu verlengd t/m 28 april.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 27 apr 2023, 12:48
door ovspotter_be
rvdborgt schreef: 14 apr 2023, 13:45 Zonder aankondiging nu verlengd t/m 28 april.
En nogmaals verlengd, deze keer tot en met 12 mei.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 27 apr 2023, 13:20
door Wout912
ovspotter_be schreef: 27 apr 2023, 12:48
rvdborgt schreef: 14 apr 2023, 13:45 Zonder aankondiging nu verlengd t/m 28 april.
En nogmaals verlengd, deze keer tot en met 12 mei.
Er stond over de situatie maandag nog een artikel op VRT NWS: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/24 ... or-gebrek/ .
Beetje ongelukkig daarin is deze quote van de woordvoerder van NMBS:
"We betreuren de situatie voor de reizigers, maar normaal gezien zou de trein vanaf volgende week opnieuw uitrijden. Meer info daarover volgt eind deze week."
Misschien dat er beter iets duidelijker werd omschreven dat het dus nog helemaal niet duidelijk was of die treinen effectief terug zouden gaan rijden vanaf 2 mei.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 27 apr 2023, 14:35
door Klassiekje
Ik vraag me af of het uit domheid, koppigheid of schaamte is dat ze nog altijd niet gewoon eerlijk zijn.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 27 apr 2023, 15:14
door overweg13
Gisteren was er een interessante vraag in De Campuscup i.v.m complotdenken...

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 27 apr 2023, 15:17
door trainfan03
Jammer dat het weer verlengd is. Als er iets gebeurde tussen Gent en Brussel/De Pinte/Brugge of tussen Lokeren en Antwerpen kon je tenminste altijd nog op de S53 rekenen om op tijd tussen Lokeren en Gent te pendelen...

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 27 apr 2023, 17:45
door Klassiekje
overweg13 schreef: 27 apr 2023, 15:14 Gisteren was er een interessante vraag in De Campuscup i.v.m complotdenken...
Is dit op mij bedoeld?
Als ze daarboven niet beseffen hoeveel mensen ze eigenlijk nodig hebben en dat je spoorpersoneel niet zomaar uit een magische hoed tovert dan is het misschien beter dat we de NMBS opdoeken.
Ik pleit gewoon voor een eerlijke communicatie; niets meer, niets minder.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 27 apr 2023, 17:53
door overweg13
Klassiekje schreef: 27 apr 2023, 17:45
Is dit op mij bedoeld?
Als ze daarboven niet beseffen hoeveel mensen ze eigenlijk nodig hebben en dat je spoorpersoneel niet zomaar uit een magische hoed tovert dan is het misschien beter dat we de NMBS opdoeken.
Ik pleit gewoon voor een eerlijke communicatie; niets meer, niets minder.
Het is niet op jou alleen bedoeld. Als dat je een troost kan wezen. Maar je moet je eens voorstellen wat voor een job het is als je eigenlijk niet kunt bieden wat je zou willen. En dan heb ik het niet op die daarboven, maar op de verantwoordelijken voor de inzet van materieel en personeel. Overigens: tot nog toe zijn er alleen van die ingrepen geweest op verbindingen waarvan ik me bij de invoering afvroeg of die nu echt wel nodig waren. En eerlijk: ik denk dat ik in de volgende jaren nog vaker die bedenking zal moeten maken, als ik zie wat de NMBS nog allemaal in petto heeft met die bijkomende verbindingen en ritten.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 01 mei 2023, 12:17
door 260689
De 21xx reeks Brussel - Luxemburg rijden om via de L144. Daar ik wel iets opmerkelijk vond bij het oprijden van de lijn (richting Namur) is dat er nog een bordje 'HKV M6' doorstreept was. Ik meen mij te herinneren dat deze lijn geschikt werd gemaakt voor M6 of is dit nog de enige lijn waar geen M6en op mogen? Weet iemand hier meer over?

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 01 mei 2023, 14:15
door rvdborgt
Ik ben ca. 2 jaar geleden nog met een M6 via lijn 144 omgeleid.
Het lijkt me erop dat iemand is vergeten dat bordje te verwijderen.