Pagina 11 van 21

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 feb 2022, 23:32
door ostbahnhof
Ducktape schreef: 15 feb 2022, 16:23 Nu zondag moet ik de studententrein Hasselt-Gent (8300) doen, ipv de normale reisweg langs L35 om via de bocht van Leuven L36 op te draaien, is het in de plaats een halve ronde van Vlaanderen.

L35 tot Aarschot, frontwissel en dan langs L16, L13, L27, L27B, L25N, L36N, L0, L50C en uiteindelijk naar L50.
Dit met 2 DMT's normaal gezien, een ongebruikelijke gast op L16, L13, L27 en het noordelijke deel van L25N.
visueel:

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 16 feb 2022, 11:31
door Ducktape
jan_olieslagers schreef: 15 feb 2022, 17:06 Pff, bedankt @Steve. Maar ik blijf knettergek worden van het gebruik van zesentwintig verschillende kodes en afkortingen voor een en hetzelfde ding. Dat blijft bij me overkomen als "we doen lekker ingewikkeld onder elkaar, zodat de domme buitenstaanders er zo weinig mogelijk van snappen".

Overigens zie ik intussen in dat hij inderdaad wel een fraaie uitstap mag gaan doen ;) van Lier wordt hij via L13 naar Kontich gestuurd en daar gaat hij dan zuidwaarts L27 op, om ergens in het Mechelse op L25N te worden overgezet. En dan gaat het verder naar de N-Z-verbinding en zo uiteindelijk naar Gent. Maar daar komt toch op geen enkel punt L27B aan te pas?
Jammer om deze reactie van je te lezen, zeker gezien ik mijn posts altijd duidelijk uitleg naar de mensen toe die minder bekend zijn met het reilen en zeilen binnen de spoorwegen. Denk maar aan de posts over ETCS die ik uitgetypt had onlangs met uitleg

L27B wordt trouwens gebruikt tussen Sint-Katelijne-Waver en Nekkerspoel.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 16 feb 2022, 11:34
door Ducktape
Shrek schreef: 15 feb 2022, 17:06
Ducktape schreef: 15 feb 2022, 16:23 Nu zondag moet ik de studententrein Hasselt-Gent (8300) doen, ipv de normale reisweg langs L35 om via de bocht van Leuven L36 op te draaien, is het in de plaats een halve ronde van Vlaanderen.

L35 tot Aarschot, frontwissel en dan langs L16, L13, L27, L27B, L25N, L36N, L0, L50C en uiteindelijk naar L50.
Dit met 2 DMT's normaal gezien, een ongebruikelijke gast op L16, L13, L27 en het noordelijke deel van L25N.
Leuk traject, rijd je 's avonds leeg terug?
Neen. Ik moet als passagier van Ant naar Hasselt, daar de trein klaarmaken, 8300 en dan afgeven aan iemand van Gent die daarmee zal uitwijken vermoed ik. Ik moet terug als passagier naar Ant dan. Het gebrek aan lijnkennis van depot Hasselt zal ervoor zorgen dat iemand van Ant het moet komen oplossen :mrgreen:

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 18 feb 2022, 13:56
door TB_worden
Klassiekje schreef: 15 feb 2022, 20:11 DMT is nu wel effectief een afkorting die vooral bij rijdend personeel voorkomt denk ik.
(En deze klopt ook niet echt meer want zowat alle krachtvoertuigen hebben sindsdien DMT-motoren).
Maar bon, dat is hier zeker al te sprake gekomen.

On-topic nu: dat stukje 27B van de E8300 gaat over Sint-Kathelijne-Waver tot Nekkerspoel veronderstel ik.
Bij de niet-liefhebbende treinreiziger is dat 'die met zijne platte voorkant' :wink:

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 18 feb 2022, 14:01
door Steven
hehe voor onze MR96 zijn er al zoveel namen gebruikt (buiten de spoorweg om dus) dat ik het soms zelf al niet meer kan volgen hoeveel het er zijn. Maar doorgaans is het wel vrij snel duidelijk over welk type trein men het heeft.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 06 mar 2022, 21:05
door ostbahnhof
mooie oplossing.
Nu maar hopen dat de 3142 wacht op de 1842.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 06 mar 2022, 21:39
door ostbahnhof
ostbahnhof schreef: 06 mar 2022, 21:05 mooie oplossing.
Nu maar hopen dat de 3142 wacht op de 1842.
gelukt 👍

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 09 apr 2022, 17:29
door ostbahnhof
Vanmorgen rond 9:45 een set MW41 door Mortsel Oude God. Zeldzaam op L25.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 10 apr 2022, 20:15
door wbrm
Er was een slagboom van een overweg afgereden ergens in Boechout. Meerdere treinen werden daarom omgeleid via lijnen 13+27 en blijkbaar ook lijn 25 :)

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 14 apr 2022, 23:39
door ostbahnhof

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 apr 2022, 09:29
door Steven
Dergelijke weekends zijn er al regelmatig geweest en zullen er nog komen, het hele jaar door. Je kan nooit goed doen voor iedereen. Je kan nu eenmaal geen eieren bakken zonder de schaal te breken.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 apr 2022, 09:34
door Shrek
ostbahnhof schreef: 14 apr 2022, 23:39 https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... rugge-gent
in de lente, jammer.
Heb je dan liever dat het in de zomer gebeurt?

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 apr 2022, 09:39
door trainlovertje
Dat gebeurt inderdaad heel vaak de laatste jaren, maar het komt alleen in de pers of wordt enkel uitgelicht wanneer het mooi weer 'dreigt' te worden.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 22 mei 2022, 21:08
door ostbahnhof
ostbahnhof schreef: 14 apr 2022, 23:39 https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... rugge-gent
in de lente, jammer.
'k Voel me hier niet goed waar ik
wonen moet
Tussen al die mensen
Laat me nu maar gaan achter de meeuwen aan
En mijn vage wensen
'k Wil terug naar de kust
Heel ongerust zoek ik de weg naar de kust...

Maggie MacNeal.

de jongeren hier zullen het nummer niet kennen, de ouderen hier vragen zich nog steeds af wat die verkeerslichten doen op het strand... 😀
In ieder geval, volgend weekend kunnen we terug naar de kust, werken achter de rug 👍

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 02 jul 2022, 14:15
door ostbahnhof
Voor de spotters en fotografen:
Nog tot eind juli stopt de Thalys in het weekend in Antwerpen-Centraal op niveau +1.
Kan mooie plaatjes opleveren.