werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door Steven »

Plaats hier al het nieuws of vragen die je hebt rond treinen waar je aanpassingen hebt gezien.
lws009

Trein Antwerpen -> Herentals

Bericht door lws009 »

Sinds dit en enkele weken gebeurt het steeds vaker dat mijn trein van 16.30 maar met 3 i.p.v 6 rijtuigen rijdt.
Dit is zeer lastig omdat dit tijdens het spitsuur is en de trein met 6rijtuigen al zeer druk is dus met 3 zit deze propvol...

Weet iemand waarom deze maar met 3rijtuigen rijd? 1malig kan ik begrijpen dat dit door kapotte rijtuigen komt maar dit val frequent voor op deze trein.

Groetjes Michiel
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door profke »

simpel... andere lijnen hebben meer voorrang.
of, als je dit liever hoort: men is nu al de treinen aan het herverdelen voor de nieuwe dienstregeling,

of .... kiest een andere reden, klagen helpt allang niet meer, elke winter is't opnieuw prijs...
en dan maar wachten tot er een journalist betrokken is, die dan komt filmen, en dan kan het ineens weer.

Enkele dagen daarna lees je dan op dit forum dat "die van de kempen" toch geen reden van klagen hebben en dat het godgeklaagd is dat wij echt wel eisen dat die ene trein per uur ook nog eens technisch in staat is om alle passagiers mee te nemen (ik spreek bewust niet over zitten) die zich dagelijks aanbieden...

update: ik zie net dat je over den 16u30 spreekt, nu dien van 16u40 (en de evenknie s' ochtens andersom) is ook al 2 weken ingekort.

vandaag zei de tbg letterlijk "jullie zullen ondertussen net zoals ik gemerkt hebben is onze trein blijkbaar weer ingekort. Wat de reden vandaag weer is weet ook echt niet meer, maar ik verontschuldig mij toch in naam van de nmbs"
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Steven »

Mijn verontschuldigen voor het misverstand. De aanpassingen aan materieel dienen hier niet te worden gemeld maar wel op een ander onderwerp.
Hier gaat het vooral om werken aan materieel, zoals nieuwe zetels, nieuwe lichten, andere deuren of welke werken ook die je maar kan verzinnen.

je kan hier verder schrijven
neigezug

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door neigezug »

Dat men maar eens een aantal Desiro's aanpast aan het Nederlandse net voor de dienst Noorderkempen-Breda
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Robin »

neigezug schreef:Dat men maar eens een aantal Desiro's aanpast aan het Nederlandse net voor de dienst Noorderkempen-Breda
dat men in nederland is materieel koopt om naar buitenland te bollen, iedereen heeft het er maar over dat NMBS er voor moet zorgen maar andersom???
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
sippycarlito

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door sippycarlito »

Robin schreef:
neigezug schreef:Dat men maar eens een aantal Desiro's aanpast aan het Nederlandse net voor de dienst Noorderkempen-Breda
dat men in nederland is materieel koopt om naar buitenland te bollen, iedereen heeft het er maar over dat NMBS er voor moet zorgen maar andersom???
ja dat is eigenlijk wel waar... Kijk naar Liège - Maastricht (NMBS, tweetjes), Liège - Aachen (NMBS, tweetjes), Antwerpen - Roosendaal (NMBS, varkensneus?) en Liège/Antwerpen/Oostende - Lille Flandres (NMBS, AM96)...

Waarom kunnen de andere landen eens geen materieel kopen dat ook naar belgie kan zodat een dergelijke dienst op een faire manier uitgevoerd kan worden. Is dat allemaal voor die 3KV dat hier in belgie hangt? Waarom doet men niet zoals bus 42 Brugge - Breskens: 1op3 diensten rijdt Veolia Zeeland, 2op3 rijdt DeLijn omdat de lijn voor 2/3 op belgisch grondgebied loopt.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Tijgernoot »

Voor Maastricht - Luik is er een paar jaar geleden een voorstel gedaan door Veolia, die nu het treinverkeer in delen van Nederlands Limburg verzorgd. Een reactie van de NMBS heb ik echter nooit gezien. Zoiets kan geregeld worden als het treinverkeer in Nederlands Limburg opnieuw aanbesteed gaat worden, de nieuwe vervoerder begint dan eind 2016 met rijden.

Voor Roosendaal - Antwerpen lijkt mij vrij duidelijk dat dit echt iets voor de NMBS is, het stukje in Nederland is verwaarloosbaar in lengte vergeleken met de rest van lijn 12. Hetzelfde ook met de lijn naar Aken.

Was de SNCF niet bezig met de homologatie van hybride treinstellen voor het Belgiëverkeer? Ik meen hier ooit iets over gelezen te hebben. Deze treinen zouden in Frankrijk op 25kV rijden en in België op diesel. Het lijkt er echter op dat de NMBS nu gewoon met de bestaande IC's blijft rijden.
sippycarlito

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door sippycarlito »

Natuurlijk zijn de buitenlandse lijn ook danig opgesteld dat er een trein uit een belgische stad uit het "binneland" komt en dan naar een buitenlandse stad rijdt die net over de grens ligt. Dus is er sowieso een grotere verantwoordelijkheid voor de NMBS. Maar waarom dan niet de lijnen doortrekken?

Na Maastricht doorrijden tot bv. Roermond, Venlo of Eindhoven moet toch mogelijk zijn? Als IC/IR dienst.
Na Lille doorrijden gaat moeilijk worden.
Na Roosendaal doorrijden gaat perfect, maar omwille van Thalys en Fyra kan dit plan bijna onmogelijk van de grond gaan als de dienst door NS/NMBS zal gereden worden.
Na Aken doorrijden is ook best mogelijk, maar omwille van ICE en Thalys zie ik dit toch niet echt mogelijk.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door dentheo »

Robin schreef:
neigezug schreef:Dat men maar eens een aantal Desiro's aanpast aan het Nederlandse net voor de dienst Noorderkempen-Breda
dat men in nederland is materieel koopt om naar buitenland te bollen, iedereen heeft het er maar over dat NMBS er voor moet zorgen maar andersom???
Ietsje geschiedenis zit er wel achter...locomotieven van 3kV kunnen rustig eindje rijden onder 1,5 kV.... Andersom "POEF"
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Robin »

dentheo schreef:
Robin schreef:
neigezug schreef:Dat men maar eens een aantal Desiro's aanpast aan het Nederlandse net voor de dienst Noorderkempen-Breda
dat men in nederland is materieel koopt om naar buitenland te bollen, iedereen heeft het er maar over dat NMBS er voor moet zorgen maar andersom???
Ietsje geschiedenis zit er wel achter...locomotieven van 3kV kunnen rustig eindje rijden onder 1,5 kV.... Andersom "POEF"
niemand houd NS tegen om een diesel in te leggen...
Het lijkt erop dat iedereen van de NMBS verwacht dat ze naar buitenland rijden maar buiten de HST zie ik geen andere vervoerder tenzij CFL naar Belgie rijden. Wie is er dan de zotste? wij natuurlijk, want wij moeten materieel kopen dat meerdere spanning aan kan, beveiligingen inbouwen enz....Dat NS/DB of SNCF eens met iets afkomt en dat men desnoods beurtelings rijd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door groentje »

Er rijden een aantal P-treinen van de SNCF tot in Doornik, en ik dacht ook tot in Moeskroen. En de magere en intussen opgeheven verbinding van Aulnoye naar Quévy waren ook ook Fransen (de installatie staat in België).
De meeste van die zaken zijn een kwestie van verdragen en afspraken, al is er wellicht veel aan het bewegen onder druk van Europa. Een ander voorbeeld van dergelijke afspraken bestaat tussen Frankrijk en Spanje, de historische grensovergangen zien Franse treinen tot in Spanje rijden, maar dan leeg terug de grens overtrekken, en omgekeerd Spaanse treinen tot in Frankrijk rijden, maar ook leeg terug. Inefficiënt tot en met, maar zo is het nu eenmaal.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Steven »

Gelieve dit topic vrij te houden voor het voorziene onderwerp aub.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door bobke »

Ik las onlangs op het nieuwsblad dat in de winter, locomotieven s'nachts onder stroom blijven staan. Om zo er voor te zorgen dat s'morgens zeker op tijd kunnen vertrekken. Dat is natuurlijk goed voor de betrouwbaarheid, maar dit kost volgens mij massa's veel geld aan elektriciteit? Hoe komt het dat locomotieven zo gevoelig zijn aan de koude en waarom wordt dit niet aangepakt met andere oplossingen? Als ik mijn auto opstart is dat paar seconden wachten en dan starten en dan is ie direct weg.
Tom12

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Tom12 »

Een auto valt niet te vergelijken met een locomotief.
Plaats reactie