Treinramp in Buizingen (Halle)
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Het is een zwarte dag voor de Belgische spoorwegen. Het is erger dan het treinongeval bij Pécrot.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Waarom werkt dat nog altijd niet overal?!?! Automatisch noodstop bij rood licht bestaat nu toch al zoveel jaren, dacht ik...trainfreak schreef:Als hij het 'bewust' negeert stoppen treinen (nog) niet overal automatisch.Snaaip schreef:Ze zeggen: het negeren van een rood licht. Vermoedelijk. Ik kan het mis hebben, maar stoppen treinen niet automatisch uit veiligheid? Als de bestuurder eventueel het licht negeert? Of onwel is gekomen?
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
- trainfreak
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Ja, ewel. Ik zag net volgende foto: http://www.hln.be/static/FOTO/pe/9/9/12 ... 587247.jpgb-loc schreef:Van de M4Ax schiet echt bijna niets meer van over.
Waar is die naartoe?
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Is de bestuurder ook bij de slachtoffers?trainfreak schreef:Goed dat ze dat nu al wetenGertds schreef:http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100215_025
op de site van de standaard is er sprake van het negeren van een rood licht door de CR vanuit Leuven.
De trein is gebotst, men ziet een rood sein staan en men trekt al conclusies?
In voorkomend geval is voornoemde conclusie de eenvoudigste: de man kan zich toch niet meer verdedigen, de schuldige is gevonden en de zaak kan worden geklasseerd zonder verder onderzoek....
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Op helicopterbeelden uitgezonden bij RTBF is inderdaad duidelijk te zien dat het M4 ADx-stuurrijtuig volledig aan flarden is gereten. Het koprijtuig van AM 214 daarentegen is "minder" gehavend.
Het oudere materieel, AM 214 uit 1962 of 1963 is hier duidelijk veel sterker gebouwd dan het M4-stuurrijtuig.
Het oudere materieel, AM 214 uit 1962 of 1963 is hier duidelijk veel sterker gebouwd dan het M4-stuurrijtuig.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Omdat dit België is. Hier moeten er eerst doden vallen. En dan nog: zie Pécrot. Toen ging men zo snel mogelijk de seininrichtingen verbeteren zodat dit nooit nog kon gebeuren. Maar dan doet men op z'n Belgisch verder: men kondigt aan, en zwijgt dan stilletjes, in de hoop dat de mensen het vergeten, tot er weer eens doden vallen.Waarom werkt dat nog altijd niet overal?!?! Automatisch noodstop bij rood licht bestaat nu toch al zoveel jaren, dacht ik...
Als (en ik zeg ALS) dit inderdaad een geval is van stoplicht negeren waar een automatische noodstop het ongeluk had kunnen voorkomen, dan denk ik dat het dringend eens tijd wordt dat een aantal mensen aan de top van de spoorwegen hun conclusies eens gaan trekken en of ontslag nemen of ontslagen worden.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Laten we geen voorbarige conclusies trekken, er is nog niks zeker, het is niet omdat de provinciegouverneur zegt dat 1 van de treinen door het rood is gereden dat het ook zo is, en dat dit de eindconclusie is van het onderzoek.LHOON schreef:Is de bestuurder ook bij de slachtoffers?trainfreak schreef:Goed dat ze dat nu al wetenGertds schreef:http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100215_025
op de site van de standaard is er sprake van het negeren van een rood licht door de CR vanuit Leuven.
De trein is gebotst, men ziet een rood sein staan en men trekt al conclusies?
In voorkomend geval is voornoemde conclusie de eenvoudigste: de man kan zich toch niet meer verdedigen, de schuldige is gevonden en de zaak kan worden geklasseerd zonder verder onderzoek....
Verder, innige deelneming aan de slachtoffers.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Klopt, maar wat ging die op het rechterspoor zoeken ?b-loc schreef:Van de M4Ax schiet echt bijna niets meer van over.
De overloop naar de 96N was volgens fotoos niet getrokken...alle wissels in 96N liggen nog rechtdoor
De eerste twee onder het stuurrijtuig en de tweede mogelijkheid onder de CR
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Dat vroeg ik me ook af ...trainfreak schreef:Ja, ewel. Ik zag net volgende foto: http://www.hln.be/static/FOTO/pe/9/9/12 ... 587247.jpgb-loc schreef:Van de M4Ax schiet echt bijna niets meer van over.
Waar is die naartoe?
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Teach2 schreef: Als (en ik zeg ALS) dit inderdaad een geval is van stoplicht negeren waar een automatische noodstop het ongeluk had kunnen voorkomen, dan denk ik dat het dringend eens tijd wordt dat een aantal mensen aan de top van de spoorwegen hun conclusies eens gaan trekken en of ontslag nemen of ontslagen worden.
Onzin, enige veilige voertuig is een voertuig dat stilstaat, geldt voor auto's vliegtuigen en treinen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Verschrikkelijke ramp als ik die beelden bekijk!
Mijn innige deelneming met alle slachtoffers en hun familieleden.
Mijn innige deelneming met alle slachtoffers en hun familieleden.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
En een trein is nog veeeeeeeeeel veiliger dan een autodentheo schreef:Teach2 schreef: Als (en ik zeg ALS) dit inderdaad een geval is van stoplicht negeren waar een automatische noodstop het ongeluk had kunnen voorkomen, dan denk ik dat het dringend eens tijd wordt dat een aantal mensen aan de top van de spoorwegen hun conclusies eens gaan trekken en of ontslag nemen of ontslagen worden.
Onzin, enige veilige voertuig is een voertuig dat stilstaat, geldt voor auto's vliegtuigen en treinen.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Op het VTM nieuws net dat de reizigers in FBMZ het nieuws van de treinramp te weten komen dankzij de TV schermen waarop euronews wordt getoont bij de ING kiosk