Treinramp in Buizingen (Halle)

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Treinramp in Halle

Bericht door trainfreak »

Er staan enkele foto's op http://twitpic.com/photos/cdrik
Niet voor gevoelige kijkers.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Treinramp in Halle

Bericht door Kristofke »

De aanrijding vond plaats tussen 1707 en 3678
Pendelaar

Re: Treinramp in Halle

Bericht door Pendelaar »

Op het moment dat ik mijn boodschap schreef waren er alleen nog maar geruchten en was er totaal geen informatie bekend over het ongeval (nu ondertussen een ramp).
Vanzelfsprekend is mijn "hoe geraak ik thuis" probleem ondergeschikt aan het leed van de slachtoffers en hun familie.
Excuus aan diegenen die zich geconfronteerd voelden door mijn reactie, 't was echt niet de bedoeling om kwetsend over te komen.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinongeval in Halle

Bericht door Stef »

JayBeeke schreef:die IC rijdt dan ook met ofwel een zware loc op kop, ofwel met stuurstand (en dus passagiers vooraan)...

Ik zie op de foto's een M4 rijtuig staan, dus ik vermoed dat het stuurstandrijtuig gebotst is met die klassiekjes.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Commendatore
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: Treinramp in Halle

Bericht door Commendatore »

trainfreak schreef:Net weer radionieuws op radio2:
Het is een botsing tussen 2 treinen, zo'n oude grijze en een nog oudere rode trein (klassiekjes waarschijnlijk).
Er zijn 2 wagons in elkaar geschoven en naar boven geduwd.
Verder veel ravage, bovenleiding is naar beneden gekomen, een wagon gekanteld en er liggen losse wielen.

De hulpdiensten kunnen er moeilijk bij omdat er een muur is gebouwd, waardoor ze te voet moeten rondgaan.
Als ik de foto's en videobeelden zo zie zijn het niet die twee klassiekjes die op elkaar ingereden zijn, maar maakten die twee uit van dezelfde trein en zijn ze door de klap in elkaar geschoven. De daadwerkelijke botsing vond dus op een ander punt plaats, waar de ravage nog veel groter is.

Echt een verschrikkelijk ongeval, mijn medeleven gaat uit naar de dodelijke slachtoffers, nabestaanden en gewonden.
Laatst gewijzigd door Commendatore op 15 feb 2010, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door HLE 2302 »

My god. :shock: :cry:
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 15 feb 2010, 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
13'erke

Re: Treinramp in Halle

Bericht door 13'erke »

Commendatore schreef:
trainfreak schreef:Net weer radionieuws op radio2:
Het is een botsing tussen 2 treinen, zo'n oude grijze en een nog oudere rode trein (klassiekjes waarschijnlijk).
Er zijn 2 wagons in elkaar geschoven en naar boven geduwd.
Verder veel ravage, bovenleiding is naar beneden gekomen, een wagon gekanteld en er liggen losse wielen.

De hulpdiensten kunnen er moeilijk bij omdat er een muur is gebouwd, waardoor ze te voet moeten rondgaan.
Als ik de foto's en videobeelden zo zie zijn het niet die twee klassiekjes die op elkaar ingereden zijn, maar maakten die twee uit van dezelfde trein en zijn ze door de klap in elkaar geschoven. De daadwerkelijke botsing vond dus op een ander punt plaats, waar de ravage nog veel groter is.

Echt een verschrikkelijk ongeval, mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers, nabestaanden en gewonden.
Merk ik op de foto's nu ook nog goederenwagens op? Of zie ik dat verkeerd?
Gertds

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door Gertds »

ik weet niet waar jij goederenwagons ziet, maar er ligt ook een wagon op zijn kant. Misschien is het de bovenkant dat je ziet
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door HLE 2302 »

Vermoedelijk was het de 2111 die de trein duwde/trok. :cry:
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 11 nov 2010, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
13'erke

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door 13'erke »

Gertds schreef:ik weet niet waar jij goederenwagons ziet, maar er ligt ook een wagon op zijn kant. Misschien is het de bovenkant dat je ziet
Op de volgende foto zie ik een onderstel van een goederenwagon, of vergis ik mij? Afbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door Stef »

13'erke schreef:
Gertds schreef:ik weet niet waar jij goederenwagons ziet, maar er ligt ook een wagon op zijn kant. Misschien is het de bovenkant dat je ziet
Op de volgende foto zie ik een onderstel van een goederenwagon, of vergis ik mij?

Ik vermoed dat dat de draaistellen van die klassiekjes zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door Stef »

Om 11u20 terug een extra journaal op een.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door trainfreak »

Wie het journaal van 10u30 opnieuw wil bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=EzYzo9ALNSU
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door HLE 2302 »

13'erke schreef:
Gertds schreef:ik weet niet waar jij goederenwagons ziet, maar er ligt ook een wagon op zijn kant. Misschien is het de bovenkant dat je ziet
Op de volgende foto zie ik een onderstel van een goederenwagon, of vergis ik mij? Afbeelding
Zoals je zien kan heeft het klassiekje geen onderstel meer ... dit is dus gewoon het onderstel van het Klassiekje.

Aanrijding vond plaats tussen M4 + vermoedelijk 2111 & 4 tal klassieke stelletjes waar als laatste de 739 inzat.

Greetz 2302.
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 11 nov 2010, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Treinramp in Halle

Bericht door Merijn »

Commendatore schreef:
trainfreak schreef:Net weer radionieuws op radio2:
Het is een botsing tussen 2 treinen, zo'n oude grijze en een nog oudere rode trein (klassiekjes waarschijnlijk).
Er zijn 2 wagons in elkaar geschoven en naar boven geduwd.
Verder veel ravage, bovenleiding is naar beneden gekomen, een wagon gekanteld en er liggen losse wielen.

De hulpdiensten kunnen er moeilijk bij omdat er een muur is gebouwd, waardoor ze te voet moeten rondgaan.
Als ik de foto's en videobeelden zo zie zijn het niet die twee klassiekjes die op elkaar ingereden zijn, maar maakten die twee uit van dezelfde trein en zijn ze door de klap in elkaar geschoven. De daadwerkelijke botsing vond dus op een ander punt plaats, waar de ravage nog veel groter is.

Echt een verschrikkelijk ongeval, mijn medeleven gaat uit naar de dodelijke slachtoffers, nabestaanden en gewonden.
Die 2 klassiekjes maakten inderdaad deel uit van dezelfde trein (totaal van 3 klassiekjes)...ik ben er zeker van omdat ik vanmorgen deze trein nog genomen heb van Kortenberg tot Brussel-Zuid.

Mijn medeleven aan alle slachtoffers, familie en nabestaanden!
Plaats reactie