Graffiti bij de NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door kika »

De stickertjes met 'deur buiten dienst' zullen op zijn geweest: https://twitter.com/HVVStoerungen/statu ... 5809836032
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door ToMiKoN »

Je moet wel zeggen dat ze op actuele topics inspelen die spuiters! ;-)
http://nieuws.vtm.be/binnenland/138287- ... met-helfie
Cipallieter

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Cipallieter »

ToMiKoN schreef:Je moet wel zeggen dat ze op actuele topics inspelen die spuiters! ;-)
http://nieuws.vtm.be/binnenland/138287- ... met-helfie
Die graffitivandalen zijn inderdaad spuiters... vuilspuiters.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door kika »

Sommigen maken het wel heel bont: :mrgreen:
Bijlagen
'indusi'
'indusi'
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door trainlovertje »

kika schreef:Sommigen maken het wel heel bont: :mrgreen:
heb die toevallig een paar weken geleden ook opgemerkt (voor het eerst), maar die staat er waarschijnlijk toch al een aantal jaren :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Steven »

Indusi is naast pzb en lzb een van de Duitse systemen die zorgen voor spoorveiligheid. Waarschijnlijk aangebracht om dat er op dit plaats iets ligt voor deze installatie.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door trainlovertje »

Steven schreef:Indusi is naast pzb en lzb een van de Duitse systemen die zorgen voor spoorveiligheid. Waarschijnlijk aangebracht om dat er op dit plaats iets ligt voor deze installatie.
Mmm, ik dacht dat Indusi volledig geïntegreerd was in de nieuwere PZB 90. Daarmee dat ik dacht dat het er al lang stond.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Graffiti bij de NMBS

Bericht door Steven »

Ik zei daardoor niets over de werking zelf. Ik weet dat het een van hun systemen is en het is dus ook logisch dat je er eventuele randapparatuur kan van vinden langs het spoor ;-)
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door trainlovertje »

Steven schreef:Ik zei daardoor niets over de werking zelf. Ik weet dat het een van hun systemen is en het is dus ook logisch dat je er eventuele randapparatuur kan van vinden langs het spoor ;-)
En ik bedoel eigenlijk dat Indusi zelf niet meer bestaat, dus dat het al jaren geleden is aangebracht ;d Al kan het natuurlijk wel nog zijn dat men intern nog vaak over Indusi spreekt. Ik ga hier verder over zwijgen, want we gaan anders te ver off-topic :?
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door kika »

trainlovertje schreef:heb die toevallig een paar weken geleden ook opgemerkt (voor het eerst), maar die staat er waarschijnlijk toch al een aantal jaren :?:
Nee, al wel even, maar het gaat om de installatie die er al jaren ligt, waar rekening mee moet worden gehouden tijdens werken. Dat spoor is dit jaar aan de beurt. Inderdaad gewoon het interne woordgebruik. Net zoals in een gewone straat wel eens ergens wordt aangegeven waar er water of gas of andere leidingen liggen zodat de graver daar op die plek even wat voorzichtiger kan zijn.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door BlubBlub »

Heel soms worden er toch een paar uitgehaald.
@PZRegioTurnhout schreef:Spoorbundels zijn verboden terrein voor onbevoegden, dus ook voor graffitispuiters.
Pz Regio Turnhout heeft vanmorgen 2 verdachten opgepakt.
(Bron: twitter)


Opgepakt is natuurlijk nog lang niet hetzelfde als veroordeeld, maar het moet ergens beginnen natuurlijk.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Asterix »

Vorig weekend zijn er in Etterbeek langsheen L161 ook enkele op heterdaad betrapt en aangehouden. Vaak gaat het om buitenlanders die Europa rondreizen voor hun 'hobby'. Probeer die maar eens hun straf te laten uitzitten.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Glodenox »

Ligt het aan mij of zijn er minder treinen beklad de voorbije weken? Het is alweer even geleden dat ik nog iets meer dan een tag op een trein heb gezien. Wel kan ik op een pak treinen nog wat overblijfselen zien van een vorige graffitiaanval, maar in volle "pracht" heb ik er geen meer gezien. Hopelijk is het niet gewoon toevallig, want het is een welkome verbetering!
antwerpenaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:30

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door antwerpenaar »

Glodenox schreef:Ligt het aan mij of zijn er minder treinen beklad de voorbije weken? Het is alweer even geleden dat ik nog iets meer dan een tag op een trein heb gezien. Wel kan ik op een pak treinen nog wat overblijfselen zien van een vorige graffitiaanval, maar in volle "pracht" heb ik er geen meer gezien. Hopelijk is het niet gewoon toevallig, want het is een welkome verbetering!
Doe de proef :als je varkensneuzen tegenkomt zonder graffiti,dan zou er inderdaad wel eens verbetering kunnen zijn :)
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door LML »

antwerpenaar schreef:
Glodenox schreef:Ligt het aan mij of zijn er minder treinen beklad de voorbije weken? Het is alweer even geleden dat ik nog iets meer dan een tag op een trein heb gezien. Wel kan ik op een pak treinen nog wat overblijfselen zien van een vorige graffitiaanval, maar in volle "pracht" heb ik er geen meer gezien. Hopelijk is het niet gewoon toevallig, want het is een welkome verbetering!
Doe de proef :als je varkensneuzen tegenkomt zonder graffiti,dan zou er inderdaad wel eens verbetering kunnen zijn :)
Reken de 'breaks' daar ook maar bij...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie