Graffiti bij de NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Dieselfreak »

Wat doen ze als een trein voorzien wordt van erg ongewenste taal of symbolen (racistische uitspraken, hakenkruizen, enz.)?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Asterix »

Wat betekent eigenlijk die "Nawansaldo"'?
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik heb eens dat graffiti album bekeken, en denk dat dat is van een artiest dat zichzelf Nawas noemt...
Je moet er maar eens op letten, vrij veel treinen hebben die naam op hun staan :)
Laatst gewijzigd door TrainzDr3ver op 08 jun 2013, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Asterix »

TrainzDr3ver schreef:Ik heb eens dat graffiti album bekeken, en dank dat dat is van een artiest dat zichzelf Nawas noemt...
Je moet er maar eens op letten, vrij veel treinen hebben die naam op hun staan :)
Ah okee :) De meesten hier vinden die graffiti een goeie grap dus ik maar mijn hoofd breken op die woordspeling 'Nawansaldo' maar ik zag het maar niet :wink:
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Bordensteker »

Tja, ik kon alleen maar bedenken dat het Na het Wansaldo is (namelijk 9 nu onbruikbare motorstellen) dat we het nu op sommige uren met de op zich origineel herschilderde treno locale 'naso di suini' moeten doen, maar ik vond dat in dit geval een erg gecompliceerde uitleg, en "Wansaldo" was dan een meer voor de hand liggend signaal geweest.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door overweg13 »

TrainzDr3ver schreef:Ik heb eens dat graffiti album bekeken, en denk dat dat is van een artiest dat zichzelf Nawas noemt...
Je moet er maar eens op letten, vrij veel treinen hebben die naam op hun staan :)
Artiest? Vandaal, zul je bedoelen.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door dentheo »

Jeroen schreef:[
Ah okee :) De meesten hier vinden die graffiti een goeie grap dus ik maar mijn hoofd breken op die woordspeling 'Nawansaldo' maar ik zag het maar niet :wink:
Ik dacht dat het een schrijffout was NEWAnsaldo..... :lol: :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Asterix »

Bordensteker schreef:Tja, ik kon alleen maar bedenken dat het Na het Wansaldo is (namelijk 9 nu onbruikbare motorstellen) dat we het nu op sommige uren met de op zich origineel herschilderde treno locale 'naso di suini' moeten doen, maar ik vond dat in dit geval een erg gecompliceerde uitleg, en "Wansaldo" was dan een meer voor de hand liggend signaal geweest.
Ik begrijp het... denk ik :)
Milan

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Milan »

artikel van Het Nieuwsblad over de tot Fyra omgetoverde 800:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... n=regio-nb
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door stefanic »

AGE-411 schreef:Gevonden op het internet (geen idee wie de foto's nam): Afbeelding
Deze foto is van mij, en ik heb die zelfs direct gepost op dit forum (Fyra-topic, pagina 165) maar daar is er geen enkele reactie op geweest, waarschijnlijk wegens het wild inventief speculeren over nieuw materieel voor de verbinding...
zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8& ... start=2460
Laatst gewijzigd door stefanic op 10 jun 2013, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
spoorwegrealist
Peter Eijkman

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Peter Eijkman »

Zo ziet U maar weer: de kracht ligt in de herhaling.... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door overweg13 »

En er komt weer een nieuw actieplan tegen graffiti: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150408_01620140
Met vriendelijke groet

overweg13
franksken

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door franksken »

Milan schreef:artikel van Het Nieuwsblad over de tot Fyra omgetoverde 800:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... n=regio-nb
En zolang dat men die spuiters een forum geeft zal het niet ophouden,vrees ik
trainlovertje
Berichten: 2348
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door trainlovertje »

franksken schreef:
Milan schreef:artikel van Het Nieuwsblad over de tot Fyra omgetoverde 800:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... n=regio-nb
En zolang dat men die spuiters een forum geeft zal het niet ophouden,vrees ik
het gebeurt nu wel slechts zelden dat ze dat aanhalen in de media. er wordt namelijk meer haat tegen graffiti geuit dan er humor over wordt gemaakt.

dat actieplan komt trouwens ook niets te vroeg: als je bijvoorbeeld in een brussels station het aantal voorbijrijdende desiro's met en zonder graffiti telt, kom je er 3 keer meer met graffiti tegen dan zonder.
antwerpenaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:30

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door antwerpenaar »

Men zou alvast kunnen beginnen met ervoor te zorgen dat de "kunstwerken" binnen de week verwijderd worden van de treinen (of binnen de 2 of 3 weken,maar zorg ervoor dat de treinen geen maanden met deze graffiti rondrijden)Dan zal het voor de vandalen al heel wat minder interessant zijn om hun graffiti aan te brengen.
Wat met een coating die het verwijderen van graffiti makkelijker maakt ?
De NMBS-treinen,bijna volledig in witte of lichtgrijze kleur zijn erg uitnodigend om graffiti aan te brengen.Waarom de treinen niet meer bestickeren (zie bepaalde SNCF-rijtuigtypes)
Plaats reactie