Ticketautomaten NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ticketautomaten NMBS

Bericht door kika »

apestaart schreef: 21 jul 2018, 14:09Welke automaten? Heel eenvoudig: alle automaten in gelijk welk station.
De standaard automaat is slecht, helemaal met je eens, maar soms zijn ze nog belabberder dan anders, soms is dat de plaatsing, som is er een 'tuuuut' die aanhoudt, soms zit er zo'n rare vlek in het scherm dat je een stuk nog slechter dan gewoonlijk kan aflezen. Wanneer je 'alles is stom' roept, verwacht ik van de klantendienst ook niet zoveel effort om het te verbeteren.
Commendatore
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: Ticketautomaten NMBS

Bericht door Commendatore »

Toen ik afgelopen vrijdag bij één van de automaten in de hal van Antwerpen-Centraal een Rail Pass kocht, viel mij inderdaad ook op dat er vrij hard op het scherm geduwd moest worden voordat de automaat reageerde.
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Ticketautomaten NMBS

Bericht door joverwimp »

Ruim een maand geleden kon ik geen biljet kopen aan de automaat van Asse. Wanneer betaald moest worden verscheen een melding van defect.
Een tweede poging gaf hetzelfde resultaat. De treinbegeleider kon evenwel op zijn boordcomputer zien welke automaten defect zijn zodat we geen extra boordtarief hoefden te betalen (nochtans zou deze 7 euro extra onvermijdelijk zijn volgens https://www.belgiantrain.be/nl/station- ... hines-work .
De treinbegeleider maakte een blauw chipkaartje 'regularisatie' dat verder dienst deed.
Twee weken later liet de automaat meteen weten defect te zijn.
Vandaag laat hij niets meer weten: het scherm is zwart.
Duurt dat niet abnormaal lang ?
Laatst gewijzigd door joverwimp op 03 okt 2021, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Ticketautomaten NMBS

Bericht door joverwimp »

Na TWEE maanden is de automaat aan het station van Asse hersteld.
Heel wat occasionele reizigers nemen daar de trein naar Brussel en op die beperkte afstand zie je zelden een treinbegeleider. Dat zal de nmbs een flinke stuiver gekost hebben want die mensen reisden gratis.
Plaats reactie