Uw meest geliefde motorstel

Alles over reizigerstreinen in België.

Wat is uw meest geliefde motorstel / motorwagen?

MS 62-66-70 - Klassiekjes/tweetjes/stelletjes/ex-sabena's (niet gemoderniseerd) (nummers 151 - 270, 595 - 682)
17
24%
MS 66 - Klassiekjes/tweetjes/stelletjes (gemoderniseerd) (nummers 601 - 682)
2
3%
MS 75 - Varkensneuzen/viertjes/muizen (nummers 801 - 844)
6
8%
MS 80 - Breaks/drietjes (nummers 301 - 440)
14
20%
MS 86 - Duikbrillen/sprinters (nummers 901 - 952)
4
6%
MS 96 - Deense neuzen/DMT's/AM96s (nummers 441 - 490, 501 - 570)
28
39%
 
Totaal aantal stemmen: 71

SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Mijn favoriet is AM96 vanvoor 2de klas waat je met 7 zit :p
Dan AM35, naar volgens ik in foto's zie, maar dat zien er toffe stellen uit. Dan komen de klassieke stellen. Ik bekoor ze allemaal, gewoon, gemoderiseerd en sabena.
Wover

Bericht door Wover »

eerste klasse is zo zalig e.

Een paar weken terug ben ik eens naar Dendermonde geweest en terug om iets te gaan afleveren wat ik opt internet had verkocht, en ik was er hene gegaan met de IR trein, maar da was direct gedaan (den 'deal'), dus stond ik daar maar, en toen zag ik ineens een niet gemoderniseerd klassiekje binnenkomen als L trein naar Mechelen.

Ik twijfelde eigenlijk nog hard, een klassiekje of gemoderniseerde M4, maar heb dan uiteindelijk toch maar het klassiekje genomen.

Die eerste klasse is echt verbluffend he. Die zetels zijn zo proper en 'blinken' zelfs wat, en ze zitten nog megafantastisch ook :)

Ik zat zo in dat ex-rokerscompartiment, dus dat zijn 8 plaatsen, gescheiden van de rest met deuren zonder raam, dus heb ik de raampjes daar helemaal opengezet, zodat ik het geluid van het optrekken schoon kon horen.

Ach ach, jammer dat ze binnekort verleden tijd zijn :)
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Bericht door Sara Raats »

varkensneus

omdat ik er altijd mee reed toen ik in Ekeren werkte
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Tim schreef:Comfortbeestjes allemaal :P

Geef mij maar een niet-gemoderniseerd klassiekske, hoe ouder hoe liever :lol:
Volledig mee eens... :wink:
enrico

Bericht door enrico »

ik ga voor de MS 62-66-70. ik vind ze nog redelijk wat hebben.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Tim schreef:... , hoe ouder hoe liever :lol:
Denk je ook zo over je vriendinnen? :lol: :P :twisted: :mrgreen:
RhB

Bericht door RhB »

Nou een sprinter, extreem onbetrouwbaar bij minder goede weersomstandigheden. Vandaar dat ze die weg hebben gehaald van Leuven - Ottignies - Louvain-la-Neuve. :wink:
Grote verbetering voor de TB's van Leuven. Het werden nu gemoderniseerde klassiekjes. :mrgreen:

Een break, dat vind ik supper stellen, enorm betrouwbaar, aangenaam in optrekken en je kunt rekenen op steeds een goed remgedrag :!: En het apparte geluid dat ze maken, dat is einfach spitse :!:
1607

Bericht door 1607 »

Trainspotterke schreef:
Tim schreef:... , hoe ouder hoe liever :lol:
Denk je ook zo over je vriendinnen? :lol: :P :twisted: :mrgreen:
ja iets op tegen? this die ervaring die het hem doet. 8)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

RhB schreef:Nou een sprinter, extreem onbetrouwbaar bij minder goede weersomstandigheden. Vandaar dat ze die weg hebben gehaald van Leuven - Ottignies - Louvain-la-Neuve. :wink:
ik rekende er altijd op dat die trein 5 minuten te laat was :wink: sinds de gemoderniseerde stelletjes er rijden is hij veel stipter :D
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Bericht door Jochen »

Bart schreef:
Jonathan schreef: Op gebied van betrouwbaarheid en degelijkheid staan voor mij de 800'en en de ms96 bovenaan de lijst.
Allé man ;D
Die 800'en zijn tegenwoordig den grootsten brol die er rond rijdt...
Der is maar 1 stel waardak ooit miserie mee verkocht heb en da zijn die 800's... Biggest crap ever :) Geef mij maar 'n goe dmt'ke... Of nen Break ofzo :) der is genoeg...
thomaslj

Re: Uw meest geliefde motorstel

Bericht door thomaslj »

Hoewel ik een aantal mindere ervaring heb met de MS96 kies ik toch voor MS96. Als ge daar in 1e klas kunt zitten is toch ruim (misschien inderdaad een te grote 1e klasse maar kan soms toch ook een voordeel zijn).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Uw meest geliefde motorstel

Bericht door Steven »

MS96 heeft alvast geen record op dat vlak.
Een thalys dat ook als motorstel dient te worden beschouwd heeft 8 rijtuigen waarvan er 3 eerste klasse zijn wat zo een 37% is. Waarbij je zou denken maar er zijn dan toch 5 rijtuigen tweede klasse wat ook niet volledig waar is want het 5de rijtuig gaat bijna volledig verloren aan de bar. Als ik me niet vergis zijn er in dat rijtuig 16 zitplaatsen.
melle

Re: Uw meest geliefde motorstel

Bericht door melle »

thomaslj schreef:Hoewel ik een aantal mindere ervaring heb met de MS96 kies ik toch voor MS96. Als ge daar in 1e klas kunt zitten is toch ruim (misschien inderdaad een te grote 1e klasse maar kan soms toch ook een voordeel zijn).

Telkens ik al in de eerste klas ben gekomen van een DMT, vond ik dat het er erg muf was en stonk naar motteballen ofzo. De eerste klas doet zeker af bij mij.

Ik heb gekozen voor de niet-gemoderniseerde klassiekjes. En als ik mij even mag specifieren, de ex-sabena stelletjes. Diegene met de leuke banken en een interieur dat me doet denken aan het leger :mrgreen:
thomaslj

Re: Uw meest geliefde motorstel

Bericht door thomaslj »

Ja, er hangt wel een speciaal geurtje. Ik vind het toilet voor rolstoelreizigers in de MS96 ook erg goed (veel beter dan dat van een M6) wel een nadeel dat er maar 1 is in de MS96.
Brent

Re: Uw meest geliefde motorstel

Bericht door Brent »

Mijn lievelingsstel: Break 307 *******************************


Aangepast door moderator, opgepast met wat je op een open forum schrijft, je kan daar iemand mee in de problemen brengen.
Gesloten