Modernisering M5
Modernisering M5
De dag dat de eerste nieuwe/ vernieuwde M5 op de sporen te zien zal zijn komt altijd maar dichter. Deze keer in connect (tijdschrift binnen de nmbs groep) stonden er ook foto's van het interieur.
Opvallende vaststelling. 2+1 opstelling bovenaan, had indruk dat het om tweede klasse ging, al was de uitleg bij de foto's niet duidelijk (twee foto's met de opmerking "vroeger" " zo zien ze er nu uit"
Verdere aanpassingen
Bagagerekken (idem aan M6)
deuren aan de trappen (ook halfronde zoals op de M6)
ramen die vroeger open konden door aan hendel te draaien zijn nu kantelramen
tafeltjes met vuilbakje onder idem aan M6 type
tot zover de zichtbare aanpassingen die ik heb gezien op die paar foto's.
Opvallende vaststelling. 2+1 opstelling bovenaan, had indruk dat het om tweede klasse ging, al was de uitleg bij de foto's niet duidelijk (twee foto's met de opmerking "vroeger" " zo zien ze er nu uit"
Verdere aanpassingen
Bagagerekken (idem aan M6)
deuren aan de trappen (ook halfronde zoals op de M6)
ramen die vroeger open konden door aan hendel te draaien zijn nu kantelramen
tafeltjes met vuilbakje onder idem aan M6 type
tot zover de zichtbare aanpassingen die ik heb gezien op die paar foto's.
Re: Modernisering M5
Ik hoop dat ze er die ellendige dikke balken, waar nu die hendel op geplaatst zat en die zich perfect op ooghoogte bevonden, eindelijk verwijderd hebben ?ramen die vroeger open konden door aan hendel te draaien zijn nu kantelramen
Re: Modernisering M5
tja das het scharnierpunt nu, of deze smaller zijn geworden door het feit dat het kantelramen zijn kon ik niet opmaken uit de foto.
Re: Modernisering M5
Ben ook wel benieuwd naar het interieur? Zou je die foto's kunnen/mogen inscannen?
Re: Modernisering M5
ik ga dat best niet doen, gaat om een intern tijdschrift daar staan ateursrechten op net zoals bij elk ander tijdschrift.Presario schreef:Ben ook wel benieuwd naar het interieur? Zou je die foto's kunnen/mogen inscannen?
Re: Modernisering M5
Ok, geen probleem!
[off topic] Is dat een intern tijdschrift waar je op moet geabonneerd zijn? Of krijgt iedereen van het spoorwegpersoneel dat?
[off topic] Is dat een intern tijdschrift waar je op moet geabonneerd zijn? Of krijgt iedereen van het spoorwegpersoneel dat?
Re: Modernisering M5
In Op de baan 87 staat dat ze al vanaf 14 december zullen ingezet worden.Steven schreef:tegen de zomer van volgend jaar heb ik al een tijdje horen zeggen.
Er staat zelfs een lijst in met de treinnummers (pagina 24).
Re: Modernisering M5
en staat er ook iets in over de besturing? Werken ze met de TS-kabels van de 21 of de UIC-kabel? zit er ETCS in? gsm-R?
Re: Modernisering M5
Nee, het is een heel kort artikel, enkel de lijst met treinnummers vanaf 14 december en 2 pagina's foto's.Shrek schreef:en staat er ook iets in over de besturing? Werken ze met de TS-kabels van de 21 of de UIC-kabel? zit er ETCS in? gsm-R?
Re: Modernisering M5
ook als je goed kijk in het boekje van connect kan je zien dat er ook displays (SIV) hangt, dit wil zeggen dat toch zeker langst de binnenkant digitale informatie kan weergegeven worden.
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Modernisering M5
Gemoderniseerde M5 in Antwerpen-C. Deze trein kwam ongeveer om 10u aan in Lier, dus zal het M5 zijn.
De trein is altijd een beetje reizen.
Re: Modernisering M5
Dit is nog steeds een M6!
De vernieuwde M5-rijtuigen komen pas later, in 2009, op het belgische net!
De M5 mod. heeft dezelfde vorm langs buiten, enkel een ander kleurtje!
BTW: sinds 14-12-2008 (nieuwe dienstregeling) rijden er M6 naar Lier en geen M5 meer...
MVG
De vernieuwde M5-rijtuigen komen pas later, in 2009, op het belgische net!
De M5 mod. heeft dezelfde vorm langs buiten, enkel een ander kleurtje!
BTW: sinds 14-12-2008 (nieuwe dienstregeling) rijden er M6 naar Lier en geen M5 meer...
MVG