speciaal vraagje TB

Alles over reizigerstreinen in België.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

speciaal vraagje TB

Bericht door tomdg »

hallo

mss een beetje speciale vraag maar kvroeg mij zo af wat doet een TB als hij dringend naar de wc moet :lol: ? veronderstel dat je niet ff kunt stoppen hehe.
vuurloc

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door vuurloc »

Thermos meepakken, ne lege wel te verstaan :twisted: :evil: :twisted:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door Steven »

als TB is dat heel simpel, de wet van de natuur is sterker als die van de spoorweg, als het dringend is dan stop je gewoon en ga je plassen. Indien je als tb met een reizigerstrein onderweg bent heb je normaal voldoende wc's mee, indien nieuw modern materieel zelfs met gesloten systeem. Op de goederendiensten ligt het dus wat moeilijker en stop je best ter hoogte van een struik of zo :-)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door Steve »

Steven schreef:als TB is dat heel simpel, de wet van de natuur is sterker als die van de spoorweg, als het dringend is dan stop je gewoon en ga je plassen. Indien je als tb met een reizigerstrein onderweg bent heb je normaal voldoende wc's mee, indien nieuw modern materieel zelfs met gesloten systeem. Op de goederendiensten ligt het dus wat moeilijker en stop je best ter hoogte van een struik of zo :-)
En wat als je met een reizigerstrein onderweg bent in een loc? Dan kun je toch moeilijk in the middle nowhere gaan stoppen?

En bij een (zware) goederendienst, is het echt de moeite om zo'n gigantisch gewicht volledig tot stilstand te komen en weer aan te zetten, voor een dom plasje? Is de lege fles dan niet beter? :wink:

Nu we het erover hebben: waarom wordt er eigenlijk geen klein toilet ingebouwd in de huidige generatie moderne locs? Zoiets hoeft toch niet heel ingewikkeld en ruimteverslindend te zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door Steven »

sorry maar ik gebruik geen flesje in geen enkele omstandigheid, en nee is stoppen voor een plasje is geen domme stop. ook als je met een gesleepte reizigerstrein onderweg bent kan dat geen probleem zijn, je voelt dat meestal wel opkomen he, als je in belgie al eens langer dan een kwartier moet rijden heb je al dikke pech (voor de IC treinen is dit enkel van toepassing tussen brussel en gent = IC A en tussen brussel en luik = IC O). maar als ik bij een stilstand de nood hoog voel worden ga ik en maak er een verlengde stilstand van, wat niet meer als normaal is.
DE_6308

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door DE_6308 »

Hieruit kunnen we besluiten dat je tijdens lijnstudie ook eens goed uitkijkt, waar de ideale boom of struik staat. En voor goederendienst vrees ik dat als je echt niet moet gaan je overal gaat moeten stoppen, liefst voor elk sein, terwijl als het echt dringend wordt alle seinen op groen gaan staan van vertrek tot aankomst :lol:
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door tomdg »

nu weet ik dus wrm een trein soms enkele min. stil staat in het station :lol:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door HLE 2302 »

tomdg schreef:nu weet ik dus wrm een trein soms enkele min. stil staat in het station :lol:
dat gebeurd nu niet zoveel
maar als de noot het hoogst is moet je ...... :)

gewoon ff stoppe voor een sein der rap uit der direct weer in, en als ze vragen stellen zeg je maar dat er iets mis is met de AWI ofzo :lol:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door Steve »

HLE 2302 schreef: dat gebeurd nu niet zoveel
maar als de noot het hoogst is moet je ...... :)
Ik wist niet dat je daarvan hoog ging zingen, van dringend moeten... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door Steven »

HLE 2302 schreef:
tomdg schreef:nu weet ik dus wrm een trein soms enkele min. stil staat in het station :lol:
dat gebeurd nu niet zoveel
maar als de noot het hoogst is moet je ...... :)

gewoon ff stoppe voor een sein der rap uit der direct weer in, en als ze vragen stellen zeg je maar dat er iets mis is met de AWI ofzo :lol:

greetz 2302
dan zeg je gewoon dat je dringend moest plassen, daar is niets mis mee.
FlyingDutchman

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door FlyingDutchman »

In de NS serie 1300 zijn urinoirs ingebouwd, dit is dus niet nieuw. Serieus, zoek het maar na, het was echt zo.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door treinbruno »

in de 13 kun je ook altijd in de wasbak op de gang gaan :mrgreen:
Afbeelding
13'erke

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door 13'erke »

treinbruno schreef:in de 13 kun je ook altijd in de wasbak op de gang gaan :mrgreen:
en in de 77'iger!
romagoal

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door romagoal »

Goede avond iedereen!

Ik ben net aan mijn opleiding begonnen als wachter, en ik vroeg me hetvolgende af :

Hoe kan je in volle baan best een trein afstappen?

Alvast bedankt!!!
Bartjedj

Re: speciaal vraagje TB

Bericht door Bartjedj »

Gouden tip: je trein is je beste vriend, kijk er altijd naar :wink:
Ga altijd achterwaarts naar beneden. Zo blijf je je lichaam onder controle houden door je zwaartepunt tegen de loc te houden.
Verder; kalm blijven en niet beginnen haasten. Als je in the middle of nowhere van je trein valt en je breekt je been wordt een eventueel probleem dat al bestaat alleen groter.

Dat is zoal wat ik er van weet.

BDJ
Plaats reactie