Bistro rijtuig

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bistro rijtuig

Bericht door msts.be »

(Eer)gisteren is het I10-Bistro rijtuig vanuit Schaarbeek weggesleept naar ergens. Foto's van de overbrenging zijn hier te vinden.. (topic 'Vergane glorie')

Mijn vraag is: Door wat kunnen we 'ergens' vervangen ? CW Mechelen, Oostende, de sloper ? Aangezien er reeds geschrapte I5'en bij zijn lijkt dit geen goed nieuws te zijn. Tenzij het konvooi naar Mechelen vertrekt, waar de I5'en volwaardig omgebouwd worden voor Infrabel, en de Bistro ofwel in een tweede (nu ja, als je ook de andere meetelt is het de vierde, ik bedoelde de tweede van het type ex-I10..) Bar-Disco, het zesde Resto rijtuig verbouwd wordt ofwel terug een zitrijtuig wordt..
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bistro rijtuig

Bericht door Joris »

Hallo,
Het valt me op dat alle I5'en precies uit Vorst weg zijn (toch als je kijkt vanop L50A) en in Schaarbeek staan, waar er nog zonder kindertekeningen staan, en anderen die helemaal onder de kindertekeningen zitten...
Ik brees dat die bistro ofwel aan z'n laatste reis begonnen is, ofwel verkocht is. Te veel kosten gaan ze daar zeker niet aan doen, schrap de verbouwing tot zitrijtig dus maar. Een resto en Bar/Disco hebben ze ook niet nodig, dus dat zal het ook niet zijn, tenzij die voor iemand anders is.
Op dinsdag morgen stond het rijtuig er nog, dicht bij de oude stelplaats, terwijl een 82 tegen enkele I5'en stond aan dat nieuwe gebouw. 's Avonds stond er ene lange rij I5'n bij de oude steplaats, en nog ene rij erachter, en ik kon niet zijn of de Bistro er nog tussen stond.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Bistro rijtuig

Bericht door poyaud »

Vorige week 2 Resto's in de CW Mechelen binnengekomen , 1 I10 (blauw) en 1 ex resto ( grijs)

Blauwe i10 had revisie van omvormer en klima compressor.
Grijze staat er nog steeds , reden onbekend (doet trouwens nu dienst voor infrabel)

Verder ...

Eind Juli komen er 2 dms pakwagens binnen (oranje versie) voor onderhoud.
Afbeelding
Bartjedj

Re: Bistro rijtuig

Bericht door Bartjedj »

Als je datum van binnenrijden hebt, mag je die posten.
Dan kan ik komen spotten aan de OW Leuvensesteenweg :wink:

BDJ
Wover

Re: Bistro rijtuig

Bericht door Wover »

Bartjedj schreef:Als je datum van binnenrijden hebt, mag je die posten.
Dan kan ik komen spotten aan de OW Leuvensesteenweg :wink:

BDJ
Ik geloof dat ik al zo'n DMS'en heb gezien, kan het zijn dat ze al in de bundels staan?
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Bistro rijtuig

Bericht door poyaud »

Ja achter de WL (AM) , maar staat momenteel niet als prioriteit op de planning...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bistro rijtuig

Bericht door Joris »

Hallo,
Wat is het nut van DMS'sen te onderhouden die enkel nog in 1 ICT naar hasselt worden ingezet? (Op de lijn naar Luxemburg rijden ze niet meer, en de bedevaartstreinen gebruiken Franzosische pakwagens...).
1 Goed nieuwsje: voor de poort van de schroothandelaar in Gent staat hij alvast niet.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
13'erke

Re: Bistro rijtuig

Bericht door 13'erke »

Joris schreef:Hallo,
Wat is het nut van DMS'sen te onderhouden die enkel nog in 1 ICT naar hasselt worden ingezet? (Op de lijn naar Luxemburg rijden ze niet meer, en de bedevaartstreinen gebruiken Franzosische pakwagens...).
1 Goed nieuwsje: voor de poort van de schroothandelaar in Gent staat hij alvast niet.
Groeten,
Joris De Mol
Op de lijn naar Luxemburg wordt hij enkel nog in de zomer ingelegd. :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bistro rijtuig

Bericht door Joris »

Hallo,
13'erke schreef:Op de lijn naar Luxemburg wordt hij enkel nog in de zomer ingelegd. :wink:
Exact vanaf 1 juli ofzo?
Prima planning als ze enkel daarvoor nog dienen, en pas na de zomer uit revisie zullen zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Bistro rijtuig

Bericht door msts.be »

Niet vergeten dat de Dms ook gebruikt worden bij meetritten om aan voldoende remgewicht te komen. Eén Dms (diegene waarbij 1 schuifdeur langs 1 kant vervangen is door een schuifraam, type I10) is zelfs speciaal uitgerust voor remtesten maar is verder niet speciaal (heeft nog altijd C1-liverij).. En daarom moeten die dus ook nog onderhouden worden..
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Bistro rijtuig

Bericht door Asterix »

Joris schreef:Een resto en Bar/Disco hebben ze ook niet nodig, dus dat zal het ook niet zijn, tenzij die voor iemand anders is.
Er is al een tijdje sprake om die terug achteraan de IC A te hangen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bistro rijtuig

Bericht door Steven »

dan hebben ze er n iet genoeg :-) dan hebben ze er minimum zeven nodig als ik er in elke samenstelling eentje moet voorkomen.
Bartjedj

Re: Bistro rijtuig

Bericht door Bartjedj »

Jeroen schreef:
Joris schreef:Een resto en Bar/Disco hebben ze ook niet nodig, dus dat zal het ook niet zijn, tenzij die voor iemand anders is.
Er is al een tijdje sprake om die terug achteraan de IC A te hangen...
Dan moeten die omgebouwd worden voor 200.

BDJ
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Bistro rijtuig

Bericht door treinbruno »

Jeroen schreef:
Joris schreef:Een resto en Bar/Disco hebben ze ook niet nodig, dus dat zal het ook niet zijn, tenzij die voor iemand anders is.
Er is al een tijdje sprake om die terug achteraan de IC A te hangen...
en wat heeft het dan ook nog voor nut ze achteraan te hangen.
men zou het toch beter in het midden hangen ofzo :)

tenzij alle perrons voor 13 rijtuigen toegankelijk zijn (FSD niet dus) is het ook zonde voor de zitplaatsen die verloren gaan.
en men moet er ook nog voor zorgen dat er een MUX kabel (of wat het ook is :) door dat rijtuig loopt zodat er nog in TD gereden kan worden
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bistro rijtuig

Bericht door Joris »

Hallo,
Als ze er echt resto's willen aanhangen, hebben ze nog 5 WR I10 die aan 200kmph kunnen rijden.
Ik betwijfel echter of ze dit zullen doen, het zou inderdaad wel zonde zijn van de zitplaatsen. Anderszijds is dit de enige IC die hier de perfecte mogelijkheden voor bied, tussen elk station zit bijna een half uur (Gent-Bru,Bru-Leuven, Leuven-Luik), genoeg voor een snelle maaltijd.
En dan noch, België is helaas Zwiterland niet... Bovendien zijn de EC treinen beter geschikt voor resto's.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie