15/08/1974

Alles over reizigerstreinen in België.
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Heeft de 2020 ook eens geen zwaar ongeval gehad? Hatrival?
1607

Bericht door 1607 »

MGRoverdriver schreef:Heeft de 2020 ook eens geen zwaar ongeval gehad? Hatrival?
ja dienen is samen met den 2307 op nen goederentrein ingereden in hatrival
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

SIMPY.be schreef:Hier heb ik er nog 2 gevonden, die met de postmannen niet...
Maar de foto onderaan is duidelijk een foto van de ramp in La Louvière, niet in Lembeek.
Met vriendelijke groet

overweg13
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

1607 schreef:
MGRoverdriver schreef:Heeft de 2020 ook eens geen zwaar ongeval gehad? Hatrival?
ja dienen is samen met den 2307 op nen goederentrein ingereden in hatrival
Daar zou ik graag eens foto's van zien,net zoals van de andere rampen trouwens.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Ik heb wel geen foto's maar wel een lijstje van ongevallen, en van de betrokken voertuigen.
Veel leesplezier.

012 1950 1976 † Luttre-Pont-à-Celles 15/08/74 (ontsporing tegen kanaalbrug)
021 1950 1976 † Luttre-Pont-à-Celles 15/08/74 (ontsporing tegen kanaalbrug)
026 1950 1992 † Sint-Katelijne-Waver 30/06/92 (uitgebrand)
028 1950 1983 † Charleroi-Sud 18/03/83 (uitgebrand) (= AB 028 + BD 012)
050 0 0 omgenummerd naar 062 na brand 062 in Quévy op 10/02/71 / nummer toegekend aan ex-501
055 1954 1989 (= AB 055 + BD 526 na ongeluk Fexhe-le-Haut-Clocher op 4/10/67)
087 1954 1988 † Namêche (30/11/87 trein 7112 botsing op tegenspoor in dichte mist)
089 1954 1986 † Halle 13/11/85 (lijn 26)
116 1954 1992 † Ecaussinnes 22/07/92
128 1954 1988 ontspoord Erembodegem 29/04/79 (overweg) - ombouw naar 971
138 1956 1998 brand 01/98
152 1962 1976 † Lillois 27/02/75 (botsing op tegenspoor)
167 1962 0 ontspoord Y. Lombeek 09/02/81
170 1962 2003 ontspoord op OW na botsing met vrachtwagen op 28/11/2002 lijn 60 Droeshout
172 1962 1999 betrokken bij ontsporing overweg Roeselare 11/04/96
173 1962 1994 † uitgebrand Bellem 22/09/93
176 1962 0 ontspoord na botsing met pletrol Anderlecht 1980
180 1962 0 ontspoord Ename (overweg) 01/04/92
182 1962 0 ontspoord overweg Gits 12/10/96
199 1962 1999 uitgebrand 1994
202 1962 0 met vrachtwagen gebotst en ontspoord in Asse op 29/8/2000
207 1962 0 ontspoord na botsing met kraan in FSR-Vorming op 9/9/2002
211 1963 1997 betrokken bij ontsporing Roeselare (overweg) 11/04/96 - buiten dienst 01/10/97
214 1963 0 ontspoord Lede (overweg) 03/10/80
237 1963 0 betrokken bij ontsporing overweg Ename 01/04/92
255 1965 0 betrokken bij ontsporing overweg Roeselare 11/04/96
507 1955 1982 † uitgebrand Limelette 05/02/82
526 1955 1958 † ontspoord Brussel-Klein-Eiland 16/12/1957 (ABD gedeelte naar 055)
533 1955 1982 † botsing Y. Feluy 25/7/80
603 1966 0 botsing Hennuyères met vrachtwagen 17/07/87
613 1966 0 ontspoord FCR 3/6/98
618 1966 0 ontspoord overweg Beernem 06/05/80
634 1966 0 ontspoord Mamer
647 1970 0 28/1/2000 botsing FHT als trein 3438 met trein Z3216
656 1970 1976 † botsing Lillois 27/02/75
663 1970 0 ontsporing lijn 125 Bas-Oha na botsing tegen rotsmassa op 30/4/98
697 1973 0 zwaar beschadigd
701 1973 0 ontspoord FN 24/12/79
704 1973 0 1 kast uitgebrand in Manage op 21/2/2000 - gebotst op rotsblok op 23/04/2002 in Cheratte (lijn 40)
706 1973 0 gebotst op 13/1/2001 in Cheratte (E5373)
709 1974 0 gebotst en zwaar beschadigd op 27/3/2001 in Pécrot (trein 2378) - is B 709 + ABD 716
716 1974 2003 zwaar beschadigd in Aiseau (ontsporing + botsing na sabotagedaad "spelende' kinderen) (zie ook AM 709)
746 1978 0 05/02/82 gebrand (samen met 507)
804 1975 0 botsing FEO 28/4/1999
806 1975 0 botsing FEO 28/4/1999
807 1976 0 heeft Bx-rijtuig van 804
810 1976 0 botsing en ontsporing OW op 21/12/98 lijn 12 tussen Essen en de Nederlandse grens
819 1976 0 zwaar beschadigd in Aiseau (ontsporing + botsing na sabotagedaad "spelende' kinderen)
822 1976 0 ontspoord 03/10/80 Haasdonk (OW17)
823 1976 0 ontspoord lijn 59 - ontspoord 11/10/82 (Landegem)
826 1977 0 ontspoord Maria-Aalter 21/11/96 (trein E632 FSD - Roosendaal)
834 1978 0 ontspoord FN 07/06/80 (5560 = 10.48) - botsing FEO 28/4/1999
837 1979 0 botsing FEO 28/4/1999
844 1979 0 ontspoord FN 07/06/80 (1767 = 17.56)
302 1980 0 zwaar beschadigd bij aanrijding met mestkar in Ieper op 17/5/2005
303 1980 0 betrokken bij lichte zijdelingse botsing in Zaventem op 23/2/2005 (trein 3029)
309 1980 0 betrokken bij lichte zijdelingse botsing in Zaventem op 23/2/2005 (trein 3506)
311 1980 1983 † Aalter 13/07/82 (E 955 op E 5882)
316 1980 0 FLV 21/9/2005 betrokken bij aanrijding met 1305 en 1354
321 1980 0 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000
322 1980 0 ontspoord Menen 22/02/2005
338 1982 0 zwaar beschadigd Hasselt 24/08/95 - opnieuw in dienst op 13/1/2004 met 2 rijtuigen van 321
343 1982 0 † Boussu 5/8/1992 - terug in dienst sinds 24/6/1999
358 1982 0 23/7/2002 Lede zie am 361
360 1982 0 ontspoord, gekanteld Brussel-Zuid 01/08/85 - gebotst met bus in Grammene op 9/12/1988
361 1982 0 beschadigd in Lede 23/7/2002 na koppelingsbreuk
366 1982 0 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000
368 1982 0 ontspoord na botsing met vrachtwagen op 30/11/2000 in Deerlijk (lijn 89)
373 1983 0 14/11/2004 ontspoord Vorst na aanrijding met leeg stel van Vauban
376 1983 0 betonblok door voorruit Anderlecht 1996
387 1983 0 ontspoord in de buurt van Diksmuide op 24/02/97 (na windstoot?)
388 1983 0 23/7/2002 zie am361
390 1983 0 zwaar beschadigd (doorboord) 03/07/95 Lebbeke na botsing met vrachtwagen
412 1983 0 ontspoord na botsing op OW in Andenne op 27/12/97
420 1983 0 ontspoord en beschadigd na overwegongeval in Antoing op 27/10/97
432 1983 0 ontspoord Beez op 10/4/2000 na botsing met rotsblok
921 1986 0 beschadigd botsing 27/3/2001 lijn 139 Pécrot
927 1986 0 gebotst oW in Haacht op 10/12/2004 en aan de voorzijde beschadigd door brandende wagen
929 1986 0 botsing Antwerpen-Schijnpoort 10/8/98 met leeg stel M2
932 1986 2003 vernield botsing 27/3/2001 lijn 139 Pécrot
958 1967 1967 ombouw post - 1986 omnummering 008 - ex-1935
963 1988 1996 † Y. Welle 8/11/95
514² 1998 0 ontspoord Rhisnes na botsing met rotsen
1185 1985 0 uitgebrand Roosendaal op 25/06/2005
1191 1985 0 gebrand op 18/12/2000 in Dordrecht
1207 1987 0 aangereden in Aulnoye door 36014 (23/03/2005)
1305 1998 0 betrokken bij aanrijding met 316 FLV 21/9/2005
1318 1999 0 beschadigd bij botsing FVY op 16/03/02
1326 2000 0 botsing Zwankendamme (Zeebrugge) op 15/10/2005
1328 2000 0 botsing Zwankendamme (Zeebrugge) op 15/10/2005
1330 2000 0 botsing te Rhisnes (06/12/2001)
1331 2000 0 gebotst, beschadigd en ontspoord in Bettembourg op 15/6/2004
1336 2000 0 beschadigd bij botsing FVY 16/03/02
1354 2001 0 betrokken bij aanrijding FLV 21/9/2005
1602 1966 0 uitgebrand Köln 30/7/92
1607 1966 1994 † Oostende 24/02/94 (botsing)
2007 1976 0 botsing te Naninne op 29/10/98 met 2603 (gladheid als gevolg vallende bladeren)
2010 1976 0 zwaar beschadigd te Houdemont (10/4/1991)/beschadigd bij botsing 14/11/2004 tussen FBMZ en FOVR
2013 1976 0 uitgebrand 12/11/1977 tussen Arlon en Luxemburg
2017 1977 0 ontspoord op 9/3/2000 in Mirwart met EC Iris nadat wiel loskomt van as
2020 1977 1992 zwaar beschadigd te Hatrival (13/05/92)
2108 1984 0 beschadigd na ontsporing en botsing op lijn 96 (Y Soignies) op 22/3/2001
2121 1985 0 botsing en ontsporing in FBC op 22/03/2001 beschadigd na ontsporing en botsing op lijn 96 (Y Soignies) op 22/3/2001
2139 1987 0 op 19/11/2004 betrokken bij een botsing in Marche-les-Dames (achteraan op goederentrein gereden)
2140 1987 0 op 27/01/2006 door stootblok in FBSM
2219 1954 1993 † botsing in Quévy (06/05/88)
2301 1955 0 ongeval Tunnel Sclaigneaux op 14/10/86
2302 1955 0 aangereden FNND 08/08/2005 en zwaar beschadigd
2304 1955 0 botsing met betonmolen Dudzele 22/9/2005
2305 1955 0 ontspoord en vernield Stockem 20/01/2000//ongeval Lier 03/06/2004
2307 1955 1998 zwaar beschadigd Hatrival 13/05/92
2309 1955 0 beschadigd bij ongeval in Moustier op 21/4/2004
2327 1955 0 zwaar beschadigd na aanrijding met op hol geslagen wagens in FNND op 17/08/2005
2333 1955 0 ontspoord Poix-Saint-Hubert 25/02/81 (overweg)
2339 1955 0 betrokken bij botsing met vrachtwagen FNND 21/03/2006
2343 1955 0 lichte botsing Muizen 2/4/98
2344 1955 0 ontspoord en vernield 20/01/2000 in Stockem
2351 1955 0 lichte botsing Muizen 2/4/98
2354 1955 0 beschadigd ongeval Luxembourg-Triage
2361 1955 2003 zwaar beschadigd bij ongeval in Marbehan op 13/03/2002
2376 1955 0 gebotst Y. Welle op 08/11/95
2379 1955 0 gebotst Monceau 21/02/84
2381 1955 0 zwaar beschadigd bij botsing met vrachtwagen FNND 21/03/2006
2502 1960 2003 † gebotst Schulen 29/10/86
2511 1960 2003 ontspoord op 11/9/2003 Y. Familleureux met goederentrein
2555 1960 0 ongeval Roosendaal op 30/9/2004
2557 1960 19 op 26/03/79 botsing met vrachtwagen Kapellen - vervangen door 2504
2557b 1960 0 ex-2504
2602 1964 0 prototype - botsing te Weerde op 3/12/98
2603 1964 0 prototype - botsing te Courrière op 29/10/98 met 2007/beschadigd bij ongeval in Moustier op 21/4/2004
2607 1969 0 beschadigd ongeval Luxembourg-Triage
2608 1969 0 botsing te Luxemburg (12/11/2001)
2613 1969 0 botsing en ontsporing in Halle 27/08/82
2616 1969 1992 † Châtelet 02/02/92 (botsing)
2628 1969 0 beschadigd bij ongeval in Moustier op 21/4/2004
2632 1969 0 botsing met goederentrein en ontsporing in Naninne op 9/9/98
2702 1981 0 01/86 ontploffing PCB condensator
2714 1982 0 gebrand in Luxemburg op 04/04/2003 (25 kV i.p.v. 3 kV)
2717 1982 0 beschadigd na botsing stootblok Brussel-Zuid 17/2/96
2719 1982 0 ongeval FBMZ 02/1996 / zwaar beschadigd bij botsing met vrachtwagen te Beert (ow 11) op 15/12/2005
5137 1962 1995 † Montzen 29/09/1995 botsing
5154 1962 2003 botsing op 30/11/2001 in Kermt met autobus
5155 1962 1999 ontspoord Bassenge na botsing 10/04/80 - botsing 3/3/99 (Antwerpen-Oost)
5159 1963 1998 † Antwerpen-Noord op 3/9/98 (botsing met 5171)
5161 1963 1985 11/84 gebotst Y. Otterbeek met 5948 en 5920
5163 1963 1997 ongeval Antwerpen 18/01/95
5165 1963 1982 † botsing overweg Wervik 23/12/81
5169 1963 1987 † botsing Remersdaal op 05/08/87
5171 1963 1998 † Antwerpen-Noord op 3/9/98 (botsing met 5159)
5176 1963 1979 † Kermt 19/10/78 (Z2255) botsing
5188 1963 1987 † 01/07/86 botsing Bassenge
5190 1963 1984 † 05/84 botsing in Schaarbeek-Vorming
5192 1963 1998 † 01/06/98 na botsing Antwerpen-Noord op 8/11/97
5202 1955 1995 zwaar beschadigd botsing Halanzy 06/10/94
5212 1955 0 ongeval Gedinne 1993
5213 1955 1997 ongeval Halanzy 5/10/94
5215 1955 0 ex-5302 (aanrijding met 4507 op 09/03/98 te Malvoisin lijn 166)
5310 1955 1995 zwaar beschadigd botsing Halanzy 06/10/94
5314 1955 2002 ongeval Rhisnes 06/12/01
5317 1989 1997 ex-5207 - zwaar beschadigd Halanzy 06/10/94
5319 1955 2000 † Bettembourg 10/7/2000
5402 1957 1984 † Kinkempois 23/03/84
5405 1955 1982 † Houyet 9/10/81
5406 1955 1985 † Ronet 10/01/85 (botsing met 2745 en 2759)
5516 1961 1969 † Sclaigneaux (Z181) 10/10/1969
5520 1961 1998 † Gouvy 22/11/1997
5522 1961 1984 † Remersdaal 15/11/83
5526 1961 0 tegen rotsmassa na grondverzakking te Roanne-Coo op 12/12/98 - botsing Weywertz op 7/10/99
5542 1962 1995 ten gevolge van onoplosbare trillingsproblemen - elektrische verwarming (1977)
5903 1955 1987 † uitgebrand Sint-Genesius-Rode én Waterloo (19/08/87)
5904 1955 1960 † Isières overweg 12/12/60 (Z1719)
5908 1955 1981 † Gouy-lez-Piéton 25/04/81
5915 1955 1982 † Merelbeke (WDT) 12/01/82
5920 1955 1985 † botsing Y. Otterbeek (lijn 27) 11/84
5932 1955 1984 † brand 09/84
5934 1955 1969 † La Louvière 25/03/69
5936 1955 1990 TUC-Rail (01/09/95) - definitief buiten dienst 01/07/2001 (aanrijding Voroux 11/6/2001)
5942 1955 1981 † Mol 24/09/81 (LZ3079)
5947 1955 1987 TUC-Rail (01/09/95) - botsing op 11/1/2001 op HSL in aanleg (Remicourt) - BD 2001
5948 1955 1985 † Y. Otterbeek (lijn 27) 11/84
5950 1955 1988 TUC-Rail (01/09/95) - botsing op 11/1/2001 op HSL in aanleg (Remicourt) - BD 2001
5955 1955 1983 † Antwerpen-Noord 31/12/82 (frontale botsing)
6008 1964 1984 † Gent-Sint-Pieters 19/02/84
6057 1964 1984 † Gent-Sint-Pieters (19/02/84)
6072 1965 1983 † Dinant 25/10/82 (botsing leeg rijtuigenstel)
6108 1966 1981 † Muizen 16/12/80
6113 1966 1981 † Merelbeke 24/11/80
6205 1962 2000 TUC-Rail (01/09/95) - botsing FKR op 22/3/2000
6206 1962 1998 † botsing OW met bijzonder vervoer FRN op 28/3/98
6208 1962 1969 † Géronstère 30/12/68
6209 1962 1985 † botsing Sint-Niklaas met 6232
6226 1963 1982 † botsing Merelbeke Vorming 14/11/81
6232 1963 1985 † botsing Sint-Niklaas 30/01/85 met 6209
6233 1963 2001 botsing met vrachtwagen in Ronse (ow27) op 4/12/2000
6239 1964 1984 † Ath 08/12/83
6248 1964 0 aangereden door 2305 op 03/06/2004 in FLR
6259 1964 1970 † Kennedytunnel
6265 1964 1992 † Leupegem 18/07/92 (L5209)
6279 1965 1997 ongeval (achteraan op goederentrein ingereden) in Boechout 25/6/95
6290 1966 1998 † 01/08/1998 botsing Feluy-Zoning op 16/08/1996
6300 1966 1997 naar Infrastructuur 01/08/94 botsing Gent-Zeehaven 13/3/96
6302 1966 2004 † ongeval lijn 204 op 17/2/2004
6308 1966 1984 † Hasselt 03/08/84 (zie ook 5191)
6310 1966 1983 † Moeskroen 05/83 botsing
6326 1966 0 Infra 1/6/97/ aangereden door 2305 op 03/06/2004 in Lier
6332 1966 1985 † Lodelinsart 22/04/85
6333 1966 1997 † 01/12/97 na botsing in Zelzate op 21/11/97
6601 1962 0 wordt 7101 27/05/81 - als dusdanig BD op 01/12/97 † Antwerpen-Noord 08/11/97
7103† 1957 1964 heeft altijd nummer 271.003 gedragen
7103 1957 1979 is oorspronkelijk 271.006
7205 1956 1981 † 6/10/80
7210 1956 1973 † Antwerpen-Schijnpoort 18/06/73
7331 1967 0 botsing met 533 op 25/07/81 Y. Feluy
7344 1973 2005 botsing en ontsporing Antwerpse haven op 08/08/2003
7403 1977 0 botsing Halle met 089 13/11/85
7501 1965 2000 ex-6501 (1982) - † Antwerpen-IJsland 2/8/2000
7601 1995 2001 ex-NS 2277 - botsing op 11/1/2001 op HSL in aanleg (Remicourt)
7615 1995 2001 ex-NS 2283 - botsing op 11/1/2001 op HSL in aanleg (Remicourt)
7845 2004 0 20/12/2005 door stootblok en ontspoord in Châtelet
8019 1961 1969 † brand Wetteren 27/11/68
8027 1960 1999 ongeval Vorst-Zuid op 20/10/99= tegen stootbuffer
8230 1966 2004 † 18/03/2004 FEO
8275 1973 2002 † Antwerpen- IJsland 28/12/01
8508 1956 1997 ongeval Antwerpen-Noord 1993
8523 1957 1997 botsing Antwerpen-Noord 21/8/97
4329 1956 1981 † botsing Wideumont 28/08/80
4335 1955 1981 † botsing Wideumont 28/08/80
4401 1954 1997 ongeval lijn 82 20/6/97
4409 1954 1987 ongeval OW † 14/01/85
4507 1955 1998 † lijn 166 te Malvoisin (Gedinne) op 09/03/98: zwaar beschadigd na aanrijding met 5215
4109 2001 0 gebrand Erquelinnes 6/4/2005
4117 2001 0 uitgebrand in Mol op 09/03/2002
4192 2003 0 beschadigd bij aanrijding met vrachtwagen in Wondelgem op 18/3/2004
Met vriendelijke groet

overweg13
Bert

Bericht door Bert »

MGRoverdriver schreef:Heeft de 2020 ook eens geen zwaar ongeval gehad? Hatrival?
Ik heb geen van het ongeval, maar ik heb er wel gevonden van de 2020 in een blokje schroot. :(
http://users.pandora.be/francois.de.boer/nmbs20d.htm
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

bedankt iedereen.
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Ik dacht dat er ook een treinongeval was in Lot, waar een klassiekske dat reed op de IR La louviere - Binche ontspoorde en in de gracht terechtkwam, door een wissel naar een industriespoor die niet goed vaststond. Daar viel toen ook minstens 1 dode bij.

Dit heb ik erover gevonden...

casus : Treinongeval : twee werknemers NMBS schuldig bevonden.
De Brusselse correctionele rechtbank bevond gisteren twee werkleiders van de NMBS schuldig aan beroepsfouten die de oorzaak waren van een treinongeval in de Brabantse gemeente Lot, waarbij een vrouw omkwam en een dertigtal reizigers gewond raakten. Het ongeval deed zich voor in maart ‘88. De werkleiders werden veroordeeld tot twee maanden gevangenisstraf met uitstel. Samen met de NMBS hoorden ze zich bovendien veroordelen tot (provisionele) schadevergoeding aan vier burgerlijke partijen. Drie arbeiders en een stationschef werden vrijgesproken. Ook zij begingen volgens de rechtbank beroepsfouten. Maar daarvan werd niet bewezen dat er een oorzakelijk verband was met het ongeval.
Op 11 maart 1988 voerden drie NMBS-arbeiders werken uit aan een defecte wissel op enkele honderden meter van het station van Lot. Het spoor was, in strijd met alle reglementen, niet afgesloten en daardoor ging een reizigerstrein uit de rails. Een 39-jarige vrouw kwam om het leven en er vielen 33 gewonden. Parket en burgerlijke partijen legden de verantwoordelijkheid voor het ongeval bij de betrokken NMBS-werknemers. Tijdens het proces schoven die de verantwoordelijkheid door naar elkaar. De verantwoordelijke die de onderhoudswerken aan de NMBS-sporen in Brabant organiseert en die normaliter ter plaatse het startsein voor de werken had moeten geven, pleitte onschuldig omdat hij die dag in Vorst sporen moest controleren. Daardoor kon de man niet tijdig in Lot zijn. Dit argument vond slechts ten dele gehoor bij de rechtbank. Die stelde dat de man een niet te vergeven fout had begaan door zijn arbeiders de dubbels van de veiligheidssleutel te geven waardoor deze laatsten aan het werk konden gaan. Door ook de spoorwegen solidair te veroordelen tot het betalen van schadevergoeding, stelde de rechtbank dat er van hoog tot laag iets misgelopen was met de organisatie van het werk. Ook de elektrotechnicus die had nagelaten de documenten in te vullen, waardoor een ‘sluitende veiligheidsprocedure’ in werking zou worden gezet, had volgens de rechtbank een fout begaan die het ongeval rechtstreeks mogelijk maakte. Mede hierdoor konden de overige betrokkenen op hun beurt een reeks veiligheidsvoorschriften overtreden. Maar de rechter oordeelde dat het ongeval daar niet rechtstreeks uit voortgevloeid was. ..(De Morgen, 09 maart 1994)


AM80
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Juist, waarschijnlijk omdat dat hier in de buurt gebeurd heb, moet ik het overgeslagen hebben... Het betrokken stel was de 681.
Het ongelukkige slachtoffer is - als ik het me goed herinner - gestorevn door verdrinking. Niet dat dit voor haar veel verschil maakt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Bericht door Locomotief 5175 »

Bij de lijst van ongevallen stond er geen 5117 op. Die loc is ook verongelukt te Eppegem.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Locomotief 5175 schreef:Bij de lijst van ongevallen stond er geen 5117 op. Die loc is ook verongelukt te Eppegem.
Was dat dan die loc die (als ik het goedheb) tegen het perron aangedenderd is?

AM80
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Bij nader bekijken blijkt dat die loc in mijn lijst zelfs niet geschrapt is, wat uiteraard een blunder van formaat is. Mocht iemand me datum van schrapping kunnen doorspelen...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Wanneer was dat ongeluk met de 5117?
Ik heb gekeken in een boek, daar staat hij op 1 oktober 1992 nog ingeschreven, en op 1 mei 1994 staat die er al niet meer in
Slos

Bericht door Slos »

overweg13 schreef:Hallo,

Bij nader bekijken blijkt dat die loc in mijn lijst zelfs niet geschrapt is, wat uiteraard een blunder van formaat is. Mocht iemand me datum van schrapping kunnen doorspelen...
Op een lijst van dieselloconline staat dat hij op 01.03.1985 geschrapt is, de 5117 II is geschrapt op 01.12.2002.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Ik heb mijn informatie uit een boek van Max Delie. Maar zal eens goed moeten zien of er niets instaat over de 5117 II
Plaats reactie