Welke loc/stel heeft de meeste kilometers op z'n teller?

Alles over reizigerstreinen in België.
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

trainfreak schreef:
Trainspotterke schreef:
SIMPY.be schreef: Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!
Zoveel staan die nu ook niet stil, ze! Want het gebeurt nog altijd dat een 27 een 13 moet vervangen op de IC A omdat er geen 13 meer voor handen is te Oostende!
Da is dan omda ze defect staan in Merelbeke :lol: :wink:
Volgens SJ waren de 13'en toch redelijk betrouwbaar?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Nu mss wel, maar vroeger. Maar elke loc had zo zijn kuren in het begin!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

het verhaal van de talrijke kinderziektes van de 13 is te vinden op http://www.ho-modelspoorwegen-modelbouw.be/nmbsr13a.htm
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

trainfreak schreef:Nu mss wel, maar vroeger. Maar elke loc had zo zijn kuren in het begin!
Vroeger is vroeger, hé! Nu zijn er geen problemen mee, dus moet er nu ook niet meer gezegd worden dat het een probleemloc is, hé! :wink:

De 20 had ook ferm zijn kuren in zijn eerste jaren, ze! :wink:
TBbart

Bericht door TBbart »

vind ik ook, sommigen zitten altijd maar dezelfde discutie van de 13 te herhalen, maar de problemen met dat machien waren volkomen normaal, zeker omdat het een totaal anders werkende lok is dan het andere belgische materieel... die 13 is een prachtlok :D en hoeft ook niet te blinken zoals een 30 :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

kinderziektes hebben ze idd bijna allemaal, al heeft de 13 die bijna 6 jaar gehad :-) de zwitsers hebben rond die periode midden 90-er jaren ook nieuwe loks gekocht gehad (re460) en hebben 6 MAAND kinderziektes gehad :-) een wezenlijk verschil :-)
Bert

Bericht door Bert »

Ik denk dat de klassieke stellend de meeste kilometers zullen hebben, maar het zal niet veel schelen met de 15/16 die zeer lange ritten moesten uitvoeren.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Mag ik er toch op wijzen dat dit altijd maar veranderd. Het zal telkens wel een ander stel of loc zijn. Ik denk dat we best telkens de kilometerteller van een loc noteren als we hem zien en dan kunnen we het misschien beslissen wie dat hiervan de winnaar is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zal een moeilijk geval worden :-) een hle 11 heeft bijvoorbeeld geen km-teller :-) daar worden de km bepaald op basis van de diensten die ze gedaan hebben :-) bij ander materieel is de teller al terug is langs km 0 geweest omdat de teller volledig rond was (dus voorbij 999.999km)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:zal een moeilijk geval worden :-) een hle 11 heeft bijvoorbeeld geen km-teller :-) daar worden de km bepaald op basis van de diensten die ze gedaan hebben :-) bij ander materieel is de teller al terug is langs km 0 geweest omdat de teller volledig rond was (dus voorbij 999.999km)
Hoe kunt ge dan het antwoord gaan weten :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

heel moeilijk da te weten :-) veel heeft te maken met ervaringen :-) denk da je al diep in de statistieken van werkplaatsen moet gaan graven en ze dan bij elkaar brengen om exact op de km te weten wat het meeste gereden heeft
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Shrek schreef:vroeger reden die klassieke stelletjes IC's enzo he, daarom zou ik die zeker niet onderschatten :roll:

nu nog altijd. IC L 2317 en IC L 2344 zijn met 2 klassiekjes


maar back on topic ik denk dat het de Breaks of klassiekjes zijn
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Vorig jaar paar dagen proefritten gedaan met HLE11 tss Schaarbeek AT en Roosendaal. Die gasten vd atelier vertelden dat alle HLE 11'en da kaap vd 8000000 (jaja..8milj..) km al gepasseerd waren...
Wat km/jaar betreft is HLE11 dus echt wel koploper..

Bij de motorstellen zijn het de MS96 die het meeste km doen per jaar (heb ooit eens lijst gezien per materieel/aantal km) maar de MS08 (4-ledig) hebben waarschijnlijk wel 't meeste km..

Wat die HLE13 betreft..Vroeger inderdaad probleemlok..nu al heel wat beter maar toch nog bijlange niet zoals bv HLE21.
(Gisteren nog de IC Antwerpen C-Oostende van 17.37 afgeschaft te Antwerpen wegens defect HLE13...
Greg

Bericht door Greg »

Ja, vandaag was de P 8445 naar Luik ook afgeschaft (met I11 en 13 ) wegens defecte loc. En dat hoor ik de laatste tijd weer veel, vorige week IC-A met een 27 ook en de 13 erachter, dan deze week 13 in panne op L42 en 15 tot Brussel mee gereden.. :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Greg schreef:Ja, vandaag was de P 8445 naar Luik ook afgeschaft (met I11 en 13 ) wegens defecte loc. En dat hoor ik de laatste tijd weer veel, vorige week IC-A met een 27 ook en de 13 erachter, dan deze week 13 in panne op L42 en 15 tot Brussel mee gereden.. :P
ben die nadien in de nzv tegengekomen, deed het toen normaal :-)
Plaats reactie