Welke loc/stel heeft de meeste kilometers op z'n teller?

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

De vorige tussnekomst dus wel degelijk als antwoord op Bart, niet op Shrek.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef:De vorige tussnekomst dus wel degelijk als antwoord op Bart, niet op Shrek.
jouw post vult die van mij perfect aan dus toch geen probleem? :P
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Ik denk dat de locs van de reeks 15 de meeste kilometers heeft afgelegt. Met een realief klein aantal verzekerde ze gedurende 25 jaar de treinen Parijs-Amsterdam en vervolgens nog eens 10 jaar Parijs-Brussel en Parijs-Luik. Na hun briljante internationale carrière verzekerde ze nog de Oostende-Welkenraedt,en nog steeds malen ze alle dagen zo'n 200km
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, dan denk ik dat die klassiekskes ook wel de meeste km's hebben
en van lok, ik denk den 22/23/25 , en die gaan zeker nog veel km's derbij krijgen dusja, en 16,15 ook maar dat zijn der misschien 2 tot 6 die redelijk wat km's hebben de rest is al tot spoorstaaf verwerkt :(
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Maar korte trajecten (klassiekjes) dikt niet zo snel aan dan de int treinen die de 15's reden.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

de 1601&1602 met de Freccia del sol hebben héél wat km in de wielen.
De oude klassiekjes gaan ook wat gebold hebben, dat is ondertussen ook duidelijk.
Maar blijkbaar weet het niemand exact, en wil/kan de nmbs dat ook niet openbaar maken.
Oké, thx voor de reacties!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik vraag me eigenlijk ook nog af hoeveel km de poststellen hebben gesleten. Zoals de APT 35 en de APT 54. Die hadden ook heel wat km'ers in de benen door de reizigertreinen.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

overweg13 schreef:Hallo,

Je schijnt te vergeten dat deze klassieke stellen op een bepaald ogenblik (jaren 60 - 70 - halfweg 80) verschrikkelijk veel reizigersdiensten hebben gedaan..
Hallo

Ik heb nergens gezegd dat de klassiekse stellen weinig kilometers op hun teller hebben staan hé :wink:.
Maar de laatste jaren staan die nog zeer uitzonderlijk op IC diensten.
En worden ze dus voornamelijk gebruik in P treinen en als extra samenstelling tijdens de piek.
Toen de vierledige in de jaren 1975-76-77 in omloop kwamen, zaten die op de verbinding Oostende-Roosendaal en ook in de walen op vrij lange trajecten. Nu in het jaar 2006 doen die nog steeds veel kilometers.
Het traject Essen-Dinant of Puurs-Nijvel en nog andere trajecten in de walen.
Je moet maar eens in verbinding komen met de verdeler. Er staan bijna nooit vierledige stellen in de bundels. Enkel in het weekend, daarintegen de klassieke....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

MGRoverdriver schreef:Ik denk dat de locs van de reeks 15 de meeste kilometers heeft afgelegt. Met een realief klein aantal verzekerde ze gedurende 25 jaar de treinen Parijs-Amsterdam en vervolgens nog eens 10 jaar Parijs-Brussel en Parijs-Luik. Na hun briljante internationale carrière verzekerde ze nog de Oostende-Welkenraedt,en nog steeds malen ze alle dagen zo'n 200km
locs die int trein slepen hebben relatief veel stilstaande uren, tov klassieke stellen die veel kortere stilstanden hebben, enkel de reeks 11 valt hier niet onder die nr omdat ze die zelfs misbruikt hebben, overdag benelux doen en tijdens de nacht door nederlanders misbruikt om goederen mee te doen (is men te weten gekomen toen men er gps op stak)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!

Voeg daar nog eens de Athus-Meuse-treinen bij die van Muizen tot Saint-Louis rijden!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Trainspotterke schreef:De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!

Voeg daar nog eens de Athus-Meuse-treinen bij die van Muizen tot Saint-Louis rijden!
Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Steven schreef:
MGRoverdriver schreef:Ik denk dat de locs van de reeks 15 de meeste kilometers heeft afgelegt. Met een realief klein aantal verzekerde ze gedurende 25 jaar de treinen Parijs-Amsterdam en vervolgens nog eens 10 jaar Parijs-Brussel en Parijs-Luik. Na hun briljante internationale carrière verzekerde ze nog de Oostende-Welkenraedt,en nog steeds malen ze alle dagen zo'n 200km
locs die int trein slepen hebben relatief veel stilstaande uren, tov klassieke stellen die veel kortere stilstanden hebben, enkel de reeks 11 valt hier niet onder die nr omdat ze die zelfs misbruikt hebben, overdag benelux doen en tijdens de nacht door nederlanders misbruikt om goederen mee te doen (is men te weten gekomen toen men er gps op stak)
Klopt idd,de 15 stond vroeger dikwijls stil in Brussel en Luik.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

SIMPY.be schreef:
Trainspotterke schreef:De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!

Voeg daar nog eens de Athus-Meuse-treinen bij die van Muizen tot Saint-Louis rijden!
Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!
Zoveel staan die nu ook niet stil, ze! Want het gebeurt nog altijd dat een 27 een 13 moet vervangen op de IC A omdat er geen 13 meer voor handen is te Oostende!
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Trainspotterke schreef:
SIMPY.be schreef:
Trainspotterke schreef:De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!

Voeg daar nog eens de Athus-Meuse-treinen bij die van Muizen tot Saint-Louis rijden!
Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!
Zoveel staan die nu ook niet stil, ze! Want het gebeurt nog altijd dat een 27 een 13 moet vervangen op de IC A omdat er geen 13 meer voor handen is te Oostende!
Da is dan omda ze defect staan in Merelbeke :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd is ni omdat er in oostende geen staan da ze er geen hebben he :-) er staan er steeds in merelbeke, en in leuven staan er ook meestal (zover die nu ni in muizen staan?)
Plaats reactie