De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Asterix »

Dat is het eerste dat ik ervan hoor en ik reis al wel eens naar Parijs met de Thalys. Bedankt, vrienden. :wink:
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Hobbes »

Allé hier gaan we weer, wat heeft dit nog met de type 18 te maken?
Trainspotterke

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Trainspotterke »

Vergeet ook niet dat de IC A nog de belangrijke stad Verviers bedient, hé! :wink: Dus ik zou gewoon die IC A laten rijden zoals hij nu rijdt. De IR q eindelijk eens wat deftiger materieel geven en met een uursfrequentie laten rijden. Ik zou ook voorstander zijn om dagelijks een aantal Thalyssen tussen Oostende en Köln te laten rijden, maar waarschijnlijk zal die evenveel succes hebben als de Thalys Oostende - Paris, wegens de verplichting tot reserveren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

effe terug naar het onderwerp als het kan.
ondanks alle suggesties die al online te vinden zijn weten we eigenlijk nog niets over de definitieve kleurenversie van onze nieuwe 18. wat vrijwel zeker is, is het gebruik van de nieuwe huiskleuren, maar in welke vorm deze op de loc te zien gaan zijn zal een grote verrassing worden denk ik zo. Zoals bij de huidige 13 is er die zwarte band op de zijkant die over de luchtroosters gaat, doch de nieuwe reeks 18 heeft daar geen luchtrooster maar een volledige vlakke zijwand (uniek in belgie want er was wel altijd iets, van deurtjes, vensters tot luchtroosters).
ziemon

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ziemon »

mijn informant in Munchen zegt dat de schildeirng van de loks in aanbouw gelijk is aan de tekening rechts.
Afbeelding Nu weet ik niet of dat de machines inmiddels voorzien zijn van de cabine-modules, dus ik weet noet of deze uitspraak de gehele machine betreffen, of alleen de kast.

Persoonlijk zou ik het jammer vinden. Op machines met vlakke zijwand kan de identiteit van de vervoerder juist optimaal tot zijn recht komen, en ook de glooiende lijn in de dakpartij zorgt voor wat afwisseling.

Daarnaast ben ik benieuwd naar wat de bedoeling is van het zo vroeg bouwen van de 1860/1870, de laatste machine. We zullen zien!
Sander

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Sander »

ziemon schreef:Daarnaast ben ik benieuwd naar wat de bedoeling is van het zo vroeg bouwen van de 1860/1870, de laatste machine. We zullen zien!
Dat heeft denk ik zomaar exact dezelfde reden als bij de 1216 025/050.
ziemon

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ziemon »

dat vermoeden had ik ook al
Bastiaan

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Bastiaan »

En die reden is ... ?
ziemon

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ziemon »

daarvoor moet je bij Siemens zijn... Maar je kan je natuurlijk indenken dat men graag een machine heeft, van het allerlaatste platform waarmee men de geoogde flexibilteit wil testen of demonstreren. Daarnaast zijn er altijd wel weer technologieen te verbeteren, dat kan je mooi doen met een dergelijk rijdend testlab.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

Bastiaan schreef:En die reden is ... ?
Dan kan je de eerst gebouwde proeflok na de serie terug binnennemen, identiek maken aan de seriemachines en afleveren met trompetgeschal als laatste en dan klopt het nummer nog ook.
Laatst gewijzigd door dentheo op 18 jul 2008, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Trainspotterke

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Trainspotterke »

ziemon schreef:mijn informant in Munchen zegt dat de schildeirng van de loks in aanbouw gelijk is aan de tekening rechts.
Afbeelding
Persoonlijk vind ik de Rechtse schildering de mooiste.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

het enige dat ik op de linkse mooier vind is de afwerking van het geel aan de dakrand. bij de rechtse is die bovenaan iets minder dynamisch. voor de rest kies ik ook voor de rechtse
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Arnenys »

Ik vind de linkse met een volledig geel front en het grote B-logo op de zijkant toch wel mooier.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:het enige dat ik op de linkse mooier vind is de afwerking van het geel aan de dakrand. bij de rechtse is die bovenaan iets minder dynamisch. voor de rest kies ik ook voor de rechtse
ik sluit me aan bij steven, ik vind bij de linkse dat geel op de dakrand ook mooier, maar verder kies ik toch voor de rechtse

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Dietrich »

Arnenys schreef:Ik vind de linkse met een volledig geel front en het grote B-logo op de zijkant toch wel mooier.
Idem.
Plaats reactie