De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

BVG1988 schreef:Als de IC01 dan via lijn 3 gaat rijden, neem ik aan dat de IC12 dan binnen x aantal jaar ook weekenddiensten gaat rijden via lijn 37 en lijn 49. :?:
Dat valt allemaal nog te bezien. Wie weet rijdt de IC01 toch gewoon langs Verviers en Welkenraedt en komt er een stoptrein Spa-Eupen...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door kika »

Steven schreef:Wie zegt dat dat korte treinen gaan zijn. De treinen van nu zijn die niet van toen. Niet vergeten dat het om een andere loc gaat dan toen. De HLE 18 en 16 van toen hadden wat beperkingen die aan de huidige generatie Hle 18 niet toe te schrijven zijn. Dus de enige beperking in lengte zou ontstaan omdat Aachen te korte perrons zou hebben wat ik betwijfel (weet iemand de juiste nuttige lengte van die perrons?).
Spoor 1 is korter, dan de rest. 6,7 en 8,9 zijn de relevante perronsporen, de eerste net geen 440m en de tweede net iets meer. Als je geen opduwlocs meer nodig hebt, zal je bruikbare lengte daar - denk ik - dicht bij in de buurt liggen.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door AlexNL »

Steven schreef:(weet iemand de juiste nuttige lengte van die perrons?).
DB Netze heeft een handige tool om die informatie op te zoeken: STREDA.X
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:Zou alleszins zinniger zijn dan de hele Frankrijk-homologatie die NOOIT zal gebruikt worden.
Dat laatste is totaal niet waar. De HLE13 verdwijnt bij de NMBS (gaat naar Logistics = ander bedrijf). De HLE18 zal dan de enige locomotief zijn die Frankrijk nog binnen mag. Of wil je alle chartertreinen naar Frankrijk meteen onmogelijk maken?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:
msts.be schreef:Zou alleszins zinniger zijn dan de hele Frankrijk-homologatie die NOOIT zal gebruikt worden.
Dat laatste is totaal niet waar. De HLE13 verdwijnt bij de NMBS (gaat naar Logistics = ander bedrijf). De HLE18 zal dan de enige locomotief zijn die Frankrijk nog binnen mag. Of wil je alle chartertreinen naar Frankrijk meteen onmogelijk maken?
Zou het dan eindelijk mogelijk zijn om met de T18 met reizigerstreinen aan volle snelheid in Frankrijk te mogen rijden? De T13 heeft dat in z'n carrière ettelijke keren uitzonderlijk gedaan aan beperkte snelheid.
Laatst gewijzigd door 260689 op 10 jan 2016, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door msts.be »

Shrek schreef:Dat laatste is totaal niet waar. De HLE13 verdwijnt bij de NMBS (gaat naar Logistics = ander bedrijf). De HLE18 zal dan de enige locomotief zijn die Frankrijk nog binnen mag. Of wil je alle chartertreinen naar Frankrijk meteen onmogelijk maken?
Dat is allemaal einde verhaal, althans voor de NMBS. Zie nu al met de Treski/RailAustria-Express die enkel nog rijdt omdat RailPromo/EETC er mee wou instappen.
Voor de rest kan de privé Traxx'en inzetten of Astrides huren bij Akiem. Andere mogelijkheid is TGV-R of zijn opvolger (TGV2N2 ?).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:
Shrek schreef:Dat laatste is totaal niet waar. De HLE13 verdwijnt bij de NMBS (gaat naar Logistics = ander bedrijf). De HLE18 zal dan de enige locomotief zijn die Frankrijk nog binnen mag. Of wil je alle chartertreinen naar Frankrijk meteen onmogelijk maken?
Dat is allemaal einde verhaal, althans voor de NMBS. Zie nu al met de Treski/RailAustria-Express die enkel nog rijdt omdat RailPromo/EETC er mee wou instappen.
Voor de rest kan de privé Traxx'en inzetten of Astrides huren bij Akiem. Andere mogelijkheid is TGV-R of zijn opvolger (TGV2N2 ?).
En waarom zou de NMBS bij de privé locs gaan huren terwijl ze zelf HLE18 genoeg hebben? :roll:
Nu zijn ze eens vooruitziend geweest...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

260689 schreef:Zou het dan eindelijk mogelijk zijn om met de T18 met reizigerstreinen aan volle snelheid in Frankrijk te mogen rijden? De T13 heeft dat in al carrière ettelijke keren uitzonderlijk gedaan aan beperkte snelheid.
Dat is toch de bedoeling, heb ik begrepen.
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door FLV-FGSP »

Shrek schreef:En nog nieuws over de 18: toelating voor Aken zou gelijk met de ETCS komen.
Volgens iemand van het testteam zou het medio 2016 zover zijn.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: Nu zijn ze eens vooruitziend geweest...
Ik bewonder uw loyaliteit...maar of geld wegwerpen vooruitziendheid mag genoemd worden ?
Ik heb al een besparingsvoorstel voor het latere onderhoud... sloop het "Frankrijk systeem" al maar uit 90% van de locs...
Ik denk dat we aan 12 locs ruim genoeg hebben voor de charters naar ... ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Joris »

Die Frankrijk toelating lijkt me inderdaad compleet zinloos...
Voor die paar charters per jaar die in Jeumont de grens over moeten lijkt het me inderdaad veel beter een 13 of 29 bij Logistics te gaan huren. Of ineens de hele charter over te laten aan Logistics. Is het trouwens zeker dat al die 13'ers nu toch naar Logistics gaan?
Want naar Lille volstaat tot op heden nog steeds één enkele AM96, en ik zie ze de Vauban en Iris geen nieuw leven in blazen... Dat laatste had een FR toelating kunnen verantwoorden, die paar bedevaarders niet. Moet je trouwens voor dat grensbaanvak een volledige FR toelating hebben?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Joris schreef:Die Frankrijk toelating lijkt me inderdaad compleet zinloos...
Voor die paar charters per jaar die in Jeumont de grens over moeten lijkt het me inderdaad veel beter een 13 of 29 bij Logistics te gaan huren. Of ineens de hele charter over te laten aan Logistics. Is het trouwens zeker dat al die 13'ers nu toch naar Logistics gaan?
Want naar Lille volstaat tot op heden nog steeds één enkele AM96, en ik zie ze de Vauban en Iris geen nieuw leven in blazen... Dat laatste had een FR toelating kunnen verantwoorden, die paar bedevaarders niet. Moet je trouwens voor dat grensbaanvak een volledige FR toelating hebben?
Ik had begrepen dat het hier uitdrukkelijk niet enkel om het grensbaanvak gaat, maar dat ze echt in heel Frankrijk kunnen rijden. Dus misschien wel zonder locwissel tot in Lourdes :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Joris »

Ik denk dat de bedevaarders wel tijd hebben voor een locwissel hoor ;)
En een charter tot Lourdes gaan doen? Dat vraagt materiaalkennis en lijnkennis voor een paar keer per jaar? Ik vrees er wat voor... (en dan nog, Lourdes is 1.5Kv, of is dat ook inbegrepen?).
Het is Railpromo niet hé... die bollen met een TRAXX, en die is doorgaans redelijk gekend in zowel B, NL, D als AT :wink:
En hoe zit het met hun Luxemburg toelating? Die lijkt me al veel belangrijker!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Joris schreef:Ik denk dat de bedevaarders wel tijd hebben voor een locwissel hoor ;)
En een charter tot Lourdes gaan doen? Dat vraagt materiaalkennis en lijnkennis voor een paar keer per jaar? Ik vrees er wat voor... (en dan nog, Lourdes is 1.5Kv, of is dat ook inbegrepen?).
Het is Railpromo niet hé... die bollen met een TRAXX, en die is doorgaans redelijk gekend in zowel B, NL, D als AT :wink:
En hoe zit het met hun Luxemburg toelating? Die lijkt me al veel belangrijker!
Volgens welingelichte bronnen zou het eerst D zijn, dan L, dan FR, dan NL.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

D ? hebben die Duitse spanning en beveiliging in huis ? Dat herinner ik mij niet van het lastenboek.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie