De reeks 18 en alle andere locs regelen zelf de spanning die naar de rijtuigen gaat. Het kadertje op de rijtuigen moet dus gelijkaardige info bevatten als op de locomotief. Bij i11 rijtuigen is dat geen probleem. Maar heel wat M4 en alle M5 rijtuigen kunnen niet overweg met een voeding op wisselspanning zoals je zal merken op de langsligger van die rijtuigen. M6 rijtuigen kunnen beide aan.trainlovertje schreef: ↑13 jan 2018, 20:32 Ahzo, dus je kan langs de buitenzijde nooit zien onder wat voor spanning een loc kan rijden? Onder welke spanningen kan de HLE 18 dan rijden? Enkel 3kV DC, 1,5 kV DC en 25 kV AC 50 Hz?
En moet de bestuurder dan ook de spanning naar de rijtuigen zelf instellen of hoe gaat dat?
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geen toelating of homologatie voor Luxemburg? ETCS ? Ik denk dat dit dringend wordt?
Geen toelating of homologatie voor Frankrijk? Nadat er maandenlang in Frankrijk mee rondgereden en getest is? Al bij al, waarvoor zou deze homologatie kunnen dienen? Wat is het commerciele project?
Geen toelating of homologatie voor Frankrijk? Nadat er maandenlang in Frankrijk mee rondgereden en getest is? Al bij al, waarvoor zou deze homologatie kunnen dienen? Wat is het commerciele project?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Beide komen eraan.IGBT-6000 schreef: ↑16 jan 2018, 10:42 Geen toelating of homologatie voor Luxemburg? ETCS ? Ik denk dat dit dringend wordt?
Geen toelating of homologatie voor Frankrijk? Nadat er maandenlang in Frankrijk mee rondgereden en getest is? Al bij al, waarvoor zou deze homologatie kunnen dienen? Wat is het commerciele project?
Het commerciële project is gewoon de mogelijkheid hebben om überhaupt iets naar frankrijk te sturen, al is het maar een overbrenging van een gestrande TGV. Met het verdwijnen van de 13 zal de NMBS anders geen enkele locomotief meer hebben die Frankrijk binnen mag.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik hoorde vanavond reclame van NMBS voor de IC naar Keulen. Gaan ze beginnen rijden of bedoelen ze de ICE (in de reclame op de radio klinkt dat hetzelfde)?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat zal wel over de ICE gaan. Zou een beetje gek zijn als NMBS reclame maakt voor een trein waarover verder helemaal niks bekend is, toch?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat zal inderdaad wel over de ICE gaan. Er rijden deze dienstregeling immers nog wat meer treinen die gevuld moeten worden (wat overigens heel goed aan het lukken is).
Re: De nieuwe loks reeks 18
Vanavond laat was er een overbrenging van Aken naar Oostende, een HLE27 met een sleep I11'en enkele I10'en. Zou dit voor testen zijn geweest?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Waren het geen I6bc? Die werden verhuurd voor de Lourdestrein.
Een ander vraagje, hoe zit het met de homologatie van LUX en FR?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Nee nee, zoals hierboven beschreven dus niet het typische verhuurmaterieel. Ik vraag mij zelfs af of die I6bc'en niet definitief afgeschreven zijn.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Nog niet, want die zijn bij deze nog een Lourdestgein aan het verzekeren tussen Hamburg of Hannover en Lourdes en terug. Misschien gaat het inderdaad wel over een testrit. De klassiekje slinken helaas redelijk snel af.
Re: De nieuwe loks reeks 18
De homologatie voor Frankrijk voor andere bovenleidingen dan 'type 85' is nog steeds aan de gang, op Flickr zag ik een foto langskomen van een testrit: https://www.flickr.com/photos/alan56sncf/30469892247/
Re: De nieuwe loks reeks 18
Op Youtube zag ik toevallig een filmpje passeren van deze ritten een tijdje geleden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Weer die waardeloze Frankrijk-toelating ? Men moet hier onmiddelijk mee stoppen en eerst de toelating voor Aachen & Luxemburg op punt stellen.Jan-Mark schreef: ↑23 okt 2018, 13:40 De homologatie voor Frankrijk voor andere bovenleidingen dan 'type 85' is nog steeds aan de gang, op Flickr zag ik een foto langskomen van een testrit: https://www.flickr.com/photos/alan56sncf/30469892247/
Re: De nieuwe loks reeks 18
Als men snel de doorgaande treinen richting Frankrijk wil dan is die hle18 meer dan welkom. Zeker als je ook weet dat SNCF zijn tgv diensten op België wil afbouwen.