Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 06 mar 2024, 15:43
Ik had er niet zo opgelet toen ik je filmpje zag, maar zag deze trein vandaag zelf in Gent-Sint-Pieters. Deze trein bestaat volledig uit spiksplinternieuwe rijtuigen, hij blinkte nog, geen graffiti of zelfs vegen van het vuil, inclusief de Bmx. Dit is de stam waarbij het autonoom toegankelijke rijtuig hoort denk ik. De bestikkering toont ook dat er van voor een Bvx zit ipv een Bdx, de rolstoel ontbreekt.trainfan03 schreef: ↑04 mar 2024, 16:05 Mijn gsm gaf halverwege wel de geest
https://youtu.be/1cs32qpg-kE
Vandaag E2208 gezien met de 5 rijtuigen. Ook allemaal proper, blinkende rijtuigen met een BVx. De TBG meldde dat het om de nieuwe geplande samenstelling ging, maar dat er nog geen plannen waren om het nieuwe BD-rijtuig aan de stam toe te voegen.desirootje schreef: ↑08 mar 2024, 22:55Ik had er niet zo opgelet toen ik je filmpje zag, maar zag deze trein vandaag zelf in Gent-Sint-Pieters. Deze trein bestaat volledig uit spiksplinternieuwe rijtuigen, hij blinkte nog, geen graffiti of zelfs vegen van het vuil, inclusief de Bmx. Dit is de stam waarbij het autonoom toegankelijke rijtuig hoort denk ik. De bestikkering toont ook dat er van voor een Bvx zit ipv een Bdx, de rolstoel ontbreekt.trainfan03 schreef: ↑04 mar 2024, 16:05 Mijn gsm gaf halverwege wel de geest
https://youtu.be/1cs32qpg-kE
Ik vraag me af wanneer ze dat rijtuig er uiteindelijk in gaan steken?
Nationaal mogen er max 12 rijtuigen zijn. Dus samenstelling was al te lang. Bij M7 is het wel een pak makkelijker om de laatste rijtuigen af te sluiten met 1 kinkslag aan een knop. Maar daar de samenstelling te lang was voor in bepaalde stations (het Treineinde zou de wisselstraten niet vrijmaken en dergelijke) is deze trein in Moeskroen afgeschaft. M'n had nooit commercieel met deze samenstelling mogen vertrekken uit Kortrijk. Heeft niets met defecten te maken maar puur logistiek.Steve schreef: ↑11 mar 2024, 17:49 De samenstelling van 8+6 zoals zichtbaar op Railtime en elders lijkt me alvast niet mogelijk, zeker als je ziet dat die stam van 8 stuks aan beide kanten omkaderd zou zijn door een gewone BDx lijkt me eerder wat last-minute veranderingen van de samenstelling door bv. technische problemen en uiteindelijk een afschaffing, nee?
Ik denk dat de vraagstelling hier was of de samenstelling mogelijks verkeerd ingebracht zou zijn owv een defect aan één van beide 'deelstammen', waardoor de andere uiteindelijk effectief werd ingezet. In dat geval zou er dus nooit met 14 M7-rijtuigen gereden geweest zijn. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze die in Kortrijk überhaupt hebben laten vertrekken, want er zal in dat geval waarschijnlijk minstens één iemand opgevallen zijn dat die trein toch wel heel erg lang leek vanop het perron...260689 schreef: ↑11 mar 2024, 22:02Nationaal mogen er max 12 rijtuigen zijn. Dus samenstelling was al te lang. Bij M7 is het wel een pak makkelijker om de laatste rijtuigen af te sluiten met 1 kinkslag aan een knop. Maar daar de samenstelling te lang was voor in bepaalde stations (het Treineinde zou de wisselstraten niet vrijmaken en dergelijke) is deze trein in Moeskroen afgeschaft. M'n had nooit commercieel met deze samenstelling mogen vertrekken uit Kortrijk. Heeft niets met defecten te maken maar puur logistiek.Steve schreef: ↑11 mar 2024, 17:49 De samenstelling van 8+6 zoals zichtbaar op Railtime en elders lijkt me alvast niet mogelijk, zeker als je ziet dat die stam van 8 stuks aan beide kanten omkaderd zou zijn door een gewone BDx lijkt me eerder wat last-minute veranderingen van de samenstelling door bv. technische problemen en uiteindelijk een afschaffing, nee?
De machinist had dit moeten weten! De Onderstationchef had dit ook moeten weten en eigelijk de treinbegeleider ook. 3 mensen die blijkbaar de reglementering niet zo heel goed kennen.trainlovertje schreef: ↑11 mar 2024, 22:27Ik denk dat de vraagstelling hier was of de samenstelling mogelijks verkeerd ingebracht zou zijn owv een defect aan één van beide 'deelstammen', waardoor de andere uiteindelijk effectief werd ingezet. In dat geval zou er dus nooit met 14 M7-rijtuigen gereden geweest zijn. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze die in Kortrijk überhaupt hebben laten vertrekken, want er zal in dat geval waarschijnlijk minstens één iemand opgevallen zijn dat die trein toch wel heel erg lang leek vanop het perron...260689 schreef: ↑11 mar 2024, 22:02Nationaal mogen er max 12 rijtuigen zijn. Dus samenstelling was al te lang. Bij M7 is het wel een pak makkelijker om de laatste rijtuigen af te sluiten met 1 kinkslag aan een knop. Maar daar de samenstelling te lang was voor in bepaalde stations (het Treineinde zou de wisselstraten niet vrijmaken en dergelijke) is deze trein in Moeskroen afgeschaft. M'n had nooit commercieel met deze samenstelling mogen vertrekken uit Kortrijk. Heeft niets met defecten te maken maar puur logistiek.Steve schreef: ↑11 mar 2024, 17:49 De samenstelling van 8+6 zoals zichtbaar op Railtime en elders lijkt me alvast niet mogelijk, zeker als je ziet dat die stam van 8 stuks aan beide kanten omkaderd zou zijn door een gewone BDx lijkt me eerder wat last-minute veranderingen van de samenstelling door bv. technische problemen en uiteindelijk een afschaffing, nee?