Pagina 305 van 373

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2023, 21:16
door 260689
E8006 rijd met T2124 en 8I11 + 1I10

E8007 rijd met T2735 en 9M4en

Geen T18 meer verlopig in De Panne

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 feb 2023, 14:47
door Martindsm
260689 schreef: 07 feb 2023, 21:16 E8006 rijd met T2124 en 8I11 + 1I10

E8007 rijd met T2735 en 9M4en

Geen T18 meer verlopig in De Panne
Vanaf vandaag dan? gisteren reed 8006 met T1859 namelijk.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 feb 2023, 15:49
door 260689
Martindsm schreef: 08 feb 2023, 14:47
260689 schreef: 07 feb 2023, 21:16 E8006 rijd met T2124 en 8I11 + 1I10

E8007 rijd met T2735 en 9M4en

Geen T18 meer verlopig in De Panne
Vanaf vandaag dan? gisteren reed 8006 met T1859 namelijk.
Het kon uitzonderlijk geweest zijn dat die met een T21/27 zou gereden hebben.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 feb 2023, 21:25
door rdv
Vanavond om 17:56 in Schaarbeek, een Desiro die een MW41 trok richting NZV. Wellicht overbrenging?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 feb 2023, 21:33
door jan_olieslagers
rdv schreef: 14 feb 2023, 21:25 Vanavond om 17:56 in Schaarbeek, een Desiro die een MW41 trok. Wellicht overbrenging?
Dat is inderdaad vreemd. Vooral het tijdstip roept vragen op: men gaat toch geen overbrengingen doen op het drukste moment van het spitsuur, op een (nagenoeg) normale werkdag? Trouwens, horen we hier geen verhalen van materiaalschaarste - gaat men dan echt een Desiro uit het reizigersverkeer weghalen, terwijl een overbrenging toch net zo goed met een HLD77 kan? Erg vreemd.

NB ik kan het niet laten: het was toch zeker geen 41'er die een Desiro duwde :mrgreen: ?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 feb 2023, 01:07
door desirootje
jan_olieslagers schreef: 14 feb 2023, 21:33
rdv schreef: 14 feb 2023, 21:25 Vanavond om 17:56 in Schaarbeek, een Desiro die een MW41 trok. Wellicht overbrenging?
Dat is inderdaad vreemd. Vooral het tijdstip roept vragen op: men gaat toch geen overbrengingen doen op het drukste moment van het spitsuur, op een (nagenoeg) normale werkdag? Trouwens, horen we hier geen verhalen van materiaalschaarste - gaat men dan echt een Desiro uit het reizigersverkeer weghalen, terwijl een overbrenging toch net zo goed met een HLD77 kan? Erg vreemd.

NB ik kan het niet laten: het was toch zeker geen 41'er die een Desiro duwde :mrgreen: ?
geen diesels toegelaten in de NZV, kon ook mss naar Jette of Brussel West gaan maar toch vreemd, zeker daar, en ik neem aan dat de pantograaf naar boven zat om te bepalen wie er trok.
MW41's horen enkel rond Hasselt, Charleroi en Gent te staan, en voor overbrengst tussen alle drie is het gemakkelijk genoeg om Brussel te ontwijken. En als het omgekeerd is snap ik ook niet waarom men een MW41 zou gebruiken om te slepen, zeker sinds die niet in de buurt van Brussel komen, de dichtste zitten in Aalst...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 feb 2023, 06:42
door bram2727
Het transport zien passeren in Aalst de desrio zat voor op. Ik denk dat de 41 naar melle gebracht is

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 feb 2023, 07:04
door 260689
rdv schreef: 14 feb 2023, 21:25 Vanavond om 17:56 in Schaarbeek, een Desiro die een MW41 trok richting NZV. Wellicht overbrenging?
De MW41 zal een grote revisie hebben gehad in CW Zalzinnes bij Namen. Daar Machinisten de MW41 niet kennen is het makkelijk om dit met een desiro/sprinter/Break te doen gezien en mechanisch en pneumatisch dezelfde koppeling hebben (alleen elektrisch koppelen is niet toegelaten). Een Desiro kent iedereen binnen de spoorweg. Deze reed via L28/L50 zo naar PW Melle.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 feb 2023, 08:33
door rdv
260689 schreef: 15 feb 2023, 07:04
rdv schreef: 14 feb 2023, 21:25 Vanavond om 17:56 in Schaarbeek, een Desiro die een MW41 trok richting NZV. Wellicht overbrenging?
De MW41 zal een grote revisie hebben gehad in CW Zalzinnes bij Namen. Daar Machinisten de MW41 niet kennen is het makkelijk om dit met een desiro/sprinter/Break te doen gezien en mechanisch en pneumatisch dezelfde koppeling hebben (alleen elektrisch koppelen is niet toegelaten). Een Desiro kent iedereen binnen de spoorweg. Deze reed via L28/L50 zo naar PW Melle.
Dank voor de info. Het was Inderdaad de Desiro met panto omhoog.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 feb 2023, 19:07
door jpvdveer
De 08522 heeft momenteel de twijfelachtige eer om, opnieuw, als enige Desiro IC2118 naar Luxemburg te verzekeren. Niet alle reizigers konden mee in Brussel Luxemburg en emoties op het perron liepen hoog op.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 feb 2023, 20:16
door Malista
Ik passeerde vandaag deze trein in tegenovergestelde richting. Ook eenmaal meegemaakt dat ze één enkele Desiro inzitten op dit traject. Sindsdien probeer ik indien mogelijk vanaf Brussel-Zuid en ruim voor het uur van vertrek in te stappen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 feb 2023, 20:17
door ovspotter_be
Iets is beter dan niets, maar dit is toch ondermaats voor zo'n verbinding.
Trein werd overigens afgeschaft vanaf Namen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 feb 2023, 20:21
door Terminus
Afgelopen dinsdag had IC414 Kortrijk-Welkenraedt niet alleen een M6BD in het midden van zijn I11-samenstelling (dat is sowieso voorzien), maar ook een tweede klasse M7-rijtuig.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 feb 2023, 21:45
door rvdborgt
Terminus schreef: 17 feb 2023, 20:21 Afgelopen dinsdag had IC414 Kortrijk-Welkenraedt niet alleen een M6BD in het midden van zijn I11-samenstelling (dat is sowieso voorzien), maar ook een tweede klasse M7-rijtuig.
Woensdag zag ik dat ook in de 417.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 feb 2023, 14:15
door 260689
E1814 rijd vandaag met 8I11 + 1I10 + 1I6 omkaderd door de 1865 en 1841. Zal met vertraging rijden daar die op zijn voorziene perron in Oostende niet berekend is op zulke samenstellingen. En hierdoor de reisweg niet vrijmaakt. (komt uit de bundel)