Pagina 304 van 370

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 02 feb 2023, 17:31
door Steve
Het incident eerder op de dag op L94 zindert nog na: IC 3215 onderweg met 3x MS80 ipv 8x M6 en vertrek vanuit Aat (toch al beter dan de 1x MS80 een paar weken geleden...), de 3216 zelfs volledig afgeschaft.

De 3239 heeft overigens minder geluk, want daar is er effectief maar één MS80 om de M6-stam te vervangen. Wordt gezellig met een doorkomt in Brussel-Centraal om 17.40 u.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 02 feb 2023, 17:58
door Shrek
Spoor92 schreef: 02 feb 2023, 08:47 Sinds de dienstregeling 2023 heb ik die nog maar 1 keer in de voorziene samenstelling van 10 M4´s weten rijden.
@Steve zolang er nog treinen als deze zijn waar er structureel met verminderde samenstelling gereden wordt moet je echt niet meer M7's op Eupen-Oostende verwachten. Daar zijn ze een leuk extraatje, op dit soort treinen zijn ze broodnodig.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 feb 2023, 08:39
door trainfan03
P7301 reed deze ochtend met 7 M5 ipv de 10 M4

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 feb 2023, 17:33
door TB_worden
Geen idee of 'ie hier goed staat, maar m.i. geen nieuw topic waard...

Een vreemde eend in de Hasselte bijt:

Afbeelding

Levering voor Arriva, veronderstel ik?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 feb 2023, 18:06
door ovspotter_be
Ik vermoed eerder dat dit de testritten van Arriva zijn voor toelating om in België te mogen rijden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 feb 2023, 18:09
door jan_olieslagers
Dat dacht ik ook al direct, jawel, en daarover hadden we toch al een draadje?

Maar aangaande
Levering voor Arriva
lijkt het me toch niet waarschijnlijk dat er reeds leveringen zouden gebeuren als zelfs de homologatie nog niet rond is - of wat heb ik gemist?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 feb 2023, 18:39
door JHS2013
Die zijn allemaal al geleverd en rijden in Nederland en Duitsland al een tijdje rond.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 feb 2023, 20:01
door TB_worden
jan_olieslagers schreef: 03 feb 2023, 18:09 Dat dacht ik ook al direct, jawel, en daarover hadden we toch al een draadje?

Maar aangaande
Levering voor Arriva
lijkt het me toch niet waarschijnlijk dat er reeds leveringen zouden gebeuren als zelfs de homologatie nog niet rond is - of wat heb ik gemist?
Geen idee waar het draadje is... Mag naar daar verplaatst worden als het zo is.

Ik dacht dat het misschien een levering voor Arriva was om ingezet te worden in NL-Limburg... Gewoon passage in Hasselt dus.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 feb 2023, 20:12
door trainfan03
IC 3234 reed deze ochtend met 1 MS08 (08116) ipv 1 MS80, gezien te Lokeren

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 feb 2023, 13:08
door bram2727
Hallo ik zag vandaag de 1357 in Luik testenritten doen iemand die iets meer weet?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 feb 2023, 13:29
door Steve
Los of met iets aan de haak? En waar leid je uit af dat het om proefritten ging?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 feb 2023, 13:32
door bram2727
Los omdat er in elke stuurpost iemand zat en die een paar keer tot Luik Guime kwam

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2023, 08:53
door 260689
E408 Oostende - Kortrijk - Welkenreadt rijd met 6I11B + 2I11A + 1 M6B + 1M7B. Ze hebben dus een I11A vervangen door een M7B rijtuig.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2023, 09:05
door TimoTrimbos
TimoTrimbos schreef: 01 feb 2023, 20:16 Nog enkele andere opvallendheden die ik heb gevonden toen ik wat rondspeurde in de app Hyperrail:

- De 2160 rijdt al enkele dagen rond met een râme bestaande uit i11's & 1 i10 (en op 2 ritten is M4-rijtuig 52340 getrackt, maar daarover twijfel ik).
Deze samenstelling heeft al enkele ritten op de IC-5100 gedaan (5105/5138) maar heeft op 27/1 zelfs P8800 naar Saint-Ghislain gedaan.
Ik heb vernomen dat de samenstelling op de 5100 visueel is bevestigd, nu hopen dat het zo blijft! :)

- P7803 reed op 31/1 met 5 M7-rijtuigen, omkaderd door 2734 & 2704.

Ter aanvulling hierop nog wat opvallendheden:

- P 7007 (De Panne - Schaarbeek) reed vanochtend met de 2124 en i-rijtuigen (i6B, i10B en nogal wat i11's). Deze rijtuigen reden normaal enkel met T18, maar het zou tof zijn als het weer gepland met T21 zou worden.

- P 8012 (Gent-Sint-Pieters - Schaarbeek) reed met de 1885 & i-rijtuigen (zo'n zelfde râme als bij de 2124). Deze rijtuigen zouden vanaf nu gepland zijn op deze P-trein en ik neem aan dat ook de tractie voorzien is met een T18.

- P 7803 zou opnieuw met 5 M7's en met 27's gereden hebben gelijk 31-1 zoals ik al meldde. Ditmaal met de 2703 en 2736, waarvan eerstgenoemde gisteren op P 8801 óók met M7's gereden heeft (maar dan met 2704 i.p.v. 2736). Ik ben benieuwd wat er juist klopt.

- Op de IC-dienst Brussel-Zuid - Liège-Saint-Lambert begonnen (en eindigden) werkdagelijks 2 ritten in Tournai: 2407/8 naar Luik, 2435/6 naar Tournai. Dit lijkt vanaf deze week gedaan te zijn, aangezien IC's 2407 & 2408 vanaf gisteren in Brussel-Zuid beginnen (en de 2435/2436 daar ook eindigen).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2023, 09:26
door 260689
TimoTrimbos schreef: 07 feb 2023, 09:05
TimoTrimbos schreef: 01 feb 2023, 20:16 Nog enkele andere opvallendheden die ik heb gevonden toen ik wat rondspeurde in de app Hyperrail:

- De 2160 rijdt al enkele dagen rond met een râme bestaande uit i11's & 1 i10 (en op 2 ritten is M4-rijtuig 52340 getrackt, maar daarover twijfel ik).
Deze samenstelling heeft al enkele ritten op de IC-5100 gedaan (5105/5138) maar heeft op 27/1 zelfs P8800 naar Saint-Ghislain gedaan.
Ik heb vernomen dat de samenstelling op de 5100 visueel is bevestigd, nu hopen dat het zo blijft! :)

- P7803 reed op 31/1 met 5 M7-rijtuigen, omkaderd door 2734 & 2704.

Ter aanvulling hierop nog wat opvallendheden:

- P 7007 (De Panne - Schaarbeek) reed vanochtend met de 2124 en i-rijtuigen (i6B, i10B en nogal wat i11's). Deze rijtuigen reden normaal enkel met T18, maar het zou tof zijn als het weer gepland met T21 zou worden.

- P 8012 (Gent-Sint-Pieters - Schaarbeek) reed met de 1885 & i-rijtuigen (zo'n zelfde râme als bij de 2124). Deze rijtuigen zouden vanaf nu gepland zijn op deze P-trein en ik neem aan dat ook de tractie voorzien is met een T18.

- P 7803 zou opnieuw met 5 M7's en met 27's gereden hebben gelijk 31-1 zoals ik al meldde. Ditmaal met de 2703 en 2736, waarvan eerstgenoemde gisteren op P 8801 óók met M7's gereden heeft (maar dan met 2704 i.p.v. 2736). Ik ben benieuwd wat er juist klopt.

- Op de IC-dienst Brussel-Zuid - Liège-Saint-Lambert begonnen (en eindigden) werkdagelijks 2 ritten in Tournai: 2407/8 naar Luik, 2435/6 naar Tournai. Dit lijkt vanaf deze week gedaan te zijn, aangezien IC's 2407 & 2408 vanaf gisteren in Brussel-Zuid beginnen (en de 2435/2436 daar ook eindigen).

Even een aanpassing op uw 2400 reeks. De 2407/2408 rijden leeg van Doornik naar Brussel. 2435/2436 rijden vanaf Brussel leeg terug naar Doornik. Geen idee welke reden hier zou achterzitten.

P7803 staat volgens interne planning met M4 ingepland. Zowel gisteren (06/02) als vandaag 07/02.

P8801 staat er ook in als M4 trek/duw met 2703 en 2736 op 06/02.

P7012/8012 rijden inderdaad met 6I11B + 1I6B + 1I10B + 2I11A en T18 op kop.