Pagina 294 van 370

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 okt 2022, 09:22
door BlackEagle
Daarnet één varkensneus op de 4530. Ik overdrijf niet als ik zeg dat er honderden reizigers in Berchem en Mechelen op het perron bleven staan...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 okt 2022, 09:50
door overweg13
En 1 op de 3408 naar Turnhout. Die zat vol zonder meer maar het valt op dat mr75 blijkbaar onvoldoende beschikbaar is.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 okt 2022, 11:25
door Wout912
BlackEagle schreef: 18 okt 2022, 09:22 Daarnet één varkensneus op de 4530. Ik overdrijf niet als ik zeg dat er honderden reizigers in Berchem en Mechelen op het perron bleven staan...
Om dit voorval nog even te kaderen:
- De 4530 komt om 8h:59 in Antwerpen-Berchem en zou normaal uit negen M6-rijtuigen moeten bestaan.
- De 2030 die een halfuur eerder in Antwerpen-Berchem komt, was vandaag afgeschaft tussen Essen en Brussel-Zuid.
- De 3329 die om 8h:41 in Antwerpen-Berchem zou moeten komen, rijdt wegens personeelstekort reeds een aantal maanden niet meer.

Dit betekent dus dat een reiziger die pakweg om 8h:20 toekwam in Antwerpen-Berchem en naar Brussel-Zuid wilde sporen,
ofwel de Beneluxtrein van 8h:25 (vandaag met +10') via de luchthaven zou moeten nemen hebben,
ofwel om 8h:59 een propvolle 4530 zou moeten laten rijden hebben en de (tragere) 3130 van 9h:11 moeten nemen hebben om om 10h:03 aan te komen in Brussel-Zuid. En dit is dus de verbinding tussen de twee grootste steden (qua inwoners) van het land...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 okt 2022, 12:22
door ov_wijzer
Als er een tekort aan MS75 is, dan vraag je je af wie het verzint om de 808 dan al sinds gisteren in te zetten in de P treinen tussen Gembloux en Jemeppe-sur-Sambre..... Pak dan hiervoor een Klassiekje.....

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 okt 2022, 17:10
door BlackEagle
En nu op de 4515 opeengepakt in M4'tjes... Het is gewoon onverantwoord om minder dan 9xM6 in te zetten op Brussel-Antwerpen in de spits en toch blijft men dat toch doen. Nog niets te merken van de instroom van M7 op één van de drukste en overbezette lijnen van het land :x

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 okt 2022, 23:00
door Spoorlijn 89
Weet iemand wat er de laatste dagen aan de hand is met de samenstelling van de S51-treinen Ronse - Gent - Eeklo? De 757 reed in de ochtendspits vroeger met 5 x MW41, maar de laatste dagen met slechts 4 of 3. Gevolg: bomvolle trein waar vanaf Zingem of Gavere iedereen op elkaar geduwd staat. Zelfde verhaal in de avondspits, slechts 1 MW41 voor de 787 tussen Eeklo en Gent, slechts 2 MW41 tussen Gent en Ronse, en ook daar de gangpaden vol met rechtstaande reizigers.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 okt 2022, 08:24
door Wout912
BlackEagle schreef: 18 okt 2022, 09:22 Daarnet één varkensneus op de 4530. Ik overdrijf niet als ik zeg dat er honderden reizigers in Berchem en Mechelen op het perron bleven staan...
En vandaag blijkt die ene varkensneus op de 2006 (Charleroi - Essen) te zitten, opnieuw in de plaats van een stam met negen M6-rijtuigen. Ook daar zal het wel weer gezellig druk op zijn... :cry:
Als die zoals gisteren trouwens weer een hele dag op deze verbinding blijft rijden, komt die vanavond om 17h:45 in Brussel-Zuid als IC 2016 naar Essen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 okt 2022, 13:56
door trainfan03
Spoorlijn 89 schreef: 18 okt 2022, 23:00 Weet iemand wat er de laatste dagen aan de hand is met de samenstelling van de S51-treinen Ronse - Gent - Eeklo? De 757 reed in de ochtendspits vroeger met 5 x MW41, maar de laatste dagen met slechts 4 of 3. Gevolg: bomvolle trein waar vanaf Zingem of Gavere iedereen op elkaar geduwd staat. Zelfde verhaal in de avondspits, slechts 1 MW41 voor de 787 tussen Eeklo en Gent, slechts 2 MW41 tussen Gent en Ronse, en ook daar de gangpaden vol met rechtstaande reizigers.
Sinds maandag zit er op de S53 Gent - Lokeren geen enkele MS08 meer, maar volledig MW41. Vermoedelijk zijn de diesels die de S53 doen afgehaald van de S51 geweest.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 okt 2022, 14:32
door Dwarsligger
Wout912 schreef: 19 okt 2022, 08:24 En vandaag blijkt die ene varkensneus op de 2006 (Charleroi - Essen) te zitten, opnieuw in de plaats van een stam met negen M6-rijtuigen. Ook daar zal het wel weer gezellig druk op zijn...
Ik was een van de gelukkigen op die trein. Treinbegeleider heeft tot vijf keer toe moeten fluiten, omdat mensen maar bleven duwen en proppen om nog opgestapt te geraken. Uiteraard ook vandaag weer een hoop stakkers die op het perron achterbleven.
Zelf had ik geluk helemaal vooraan op het perron te staan, de treinbegeleider liet een 9-tal mensen mee vooraan in de pakwagen staan.
Hij vertelde dat er heel wat papierwerk gedaan is, maar men consequent te korte treinen blijft inzetten. Ook werd in Mechelen niet omgeroepen dat de trein uit 4 rijtuigen in plaats van 8 bestond, hoewel hij dat wel had aangevraagd.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 okt 2022, 18:26
door wbrm
Vandaag de 2607 met 1 MS96 ipv 2 breaks. Gangpad stond vol tussen Antwerpen en Mechelen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 okt 2022, 21:47
door Lukas
Hoi,

Vandaag was trein 2468 samengesteld uit 1 Break. Normaal zijn dat er 2.

Lukas

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2022, 07:55
door ostbahnhof
voor de speurders: P7208 heeft wel wat op zijn geweten vanmorgend…

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2022, 09:48
door Dwarsligger
Vandaag reed IC 4529 weer met de vertrouwde 8 M6-rijtuigen. Ondanks de verviervoudiging van de capaciteit ten opzichte van de enkele varkensneus die gisteren als plaatsvervanger moest dienen, was het alsnog proppen geblazen. Het gangpad en de ruimte bij de deuren stonden afgeladen vol.

Het illustreert dat er in de spits nog steeds nood is aan voldoende ritten tussen Antwerpen en Brussel. Ik las in een ander draadje de vraag of iemand de afgeschafte trage IC (die slechts enkele minuten na IC 3429 vertrekt) eigenlijk mist. Het moge duidelijk zijn dat die extra capaciteit tussen de 3429 en de 4529 heel wat gefrustreerde reizigers beter zou kunnen spreiden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2022, 10:33
door 260689
ostbahnhof schreef: 20 okt 2022, 07:55 voor de speurders: P7208 heeft wel wat op zijn geweten vanmorgend…
2707

M6B 62171
M6BD 69031
M6A. 61052
M6B. 62123
M6BX 65025 (met GF koppeling en is vertrokken met stuurrijtuig op kop!)

Denk dat ik er niet ver naast zit?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2022, 14:55
door Daviddb
Spoorlijn 89 schreef: 18 okt 2022, 23:00 Sinds maandag zit er op de S53 Gent - Lokeren geen enkele MS08 meer, maar volledig MW41. Vermoedelijk zijn de diesels die de S53 doen afgehaald van de S51 geweest.
Deze switch was door een defect in het tractieonderstation in Lokeren, waardoor er onvoldoende stroom kon geleverd worden voor alle verkeer op L59. Goederentreinen werden ook omgeleid. Herstelling is net beëindigd