Pagina 281 van 370

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 apr 2022, 16:47
door ronny
IC 2237 (Tongeren-Gent) met M7BMX ipv M6

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 apr 2022, 17:26
door Shrek
ronny schreef: 28 apr 2022, 16:47 IC 2237 (Tongeren-Gent) met M7BMX ipv M6
Is dat niet de voorziene samenstelling tegenwoordig?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 apr 2022, 21:25
door desirootje
Shrek schreef: 28 apr 2022, 17:26
ronny schreef: 28 apr 2022, 16:47 IC 2237 (Tongeren-Gent) met M7BMX ipv M6
Is dat niet de voorziene samenstelling tegenwoordig?
als die informatie correct is, is dat een lange M6 stam met een M7 koprijtuig, wel vreemd om te kiezen voor een gemotoriseerd rijtuig, mss wou men testen of de combinatie HLE18 + M7 BMx een groot genoeg verschil geeft in acceleratie, of is het om er voor te zorgen dat iedereen er goed mee kan omgaan?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 apr 2022, 22:14
door Shrek
desirootje schreef: 28 apr 2022, 21:25
Shrek schreef: 28 apr 2022, 17:26
ronny schreef: 28 apr 2022, 16:47 IC 2237 (Tongeren-Gent) met M7BMX ipv M6
Is dat niet de voorziene samenstelling tegenwoordig?
als die informatie correct is, is dat een lange M6 stam met een M7 koprijtuig, wel vreemd om te kiezen voor een gemotoriseerd rijtuig, mss wou men testen of de combinatie HLE18 + M7 BMx een groot genoeg verschil geeft in acceleratie, of is het om er voor te zorgen dat iedereen er goed mee kan omgaan?
Maar neen, dat is een homogene stam M7. Zo rijden er al redelijk wat tegenwoordig.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 29 apr 2022, 10:44
door rvdborgt
Dag allemaal,

Sinds kort wordt de 757 niet meer in Gent gesplitst maar rijdt hij volledig door naar Eeklo. Deze trein bestaat uit 4 of soms 5 MW41, waarvan er tot voor kort 2 doorreden naar Eeklo. Daardoor zijn sommige perrons te kort.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 29 apr 2022, 11:35
door 260689
rvdborgt schreef: 29 apr 2022, 10:44 Dag allemaal,

Sinds kort wordt de 757 niet meer in Gent gesplitst maar rijdt hij volledig door naar Eeklo. Deze trein bestaat uit 4 of soms 5 MW41, waarvan er tot voor kort 2 doorreden naar Eeklo. Daardoor zijn sommige perrons te kort.

Groetjes,
Rian
De terugtrein rijd ook met 4/5 MW41 en wordt in Gent pas ontkoppeld. Reden kan zijn omdat er te weinig plaatst zal in Gent om deze te ontkoppelen en weg te rijden. Als iemand hier de echte reden van weet mag die mij altijd bijtreden!

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 29 apr 2022, 18:34
door ronny
Shrek schreef: 28 apr 2022, 17:26
ronny schreef: 28 apr 2022, 16:47 IC 2237 (Tongeren-Gent) met M7BMX ipv M6
Is dat niet de voorziene samenstelling tegenwoordig?
Als dit de nieuwe samenstelling is, dan is het wel een serieuze vermindering in capaciteit. Van 9 M6 naar 6 M7. Zou er een nieuwe evaluatie gemaakt zijn over de benodigde capaciteit vooraleer er M7 wordt ingezet?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 mei 2022, 13:06
door sander855
IC 4208 (Turnhout - Antwerpen-Centraal) reed vandaag met een klassiek motorstel + 2x MR75.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mei 2022, 12:55
door Davy
Een bijzondere gast te Blankenberge vandaag: de toeristentrein vanuit Leuven (die trouwens de Brusselse noordzuid overslaat) werd deze ochtend gereden met 2 Varkensneuzen! Zag ze zonet staan te Blankenberge...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mei 2022, 13:28
door Shin
Davy schreef: 07 mei 2022, 12:55 Een bijzondere gast te Blankenberge vandaag: de toeristentrein vanuit Leuven (die trouwens de Brusselse noordzuid overslaat) werd deze ochtend gereden met 2 Varkensneuzen! Zag ze zonet staan te Blankenberge...
Wat is het traject van deze trein?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mei 2022, 13:43
door Davy
Volgens de NMBS app vanaf Schaarbeek via Brussel-West naar de L50A.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mei 2022, 13:53
door 260689
Shin schreef: 07 mei 2022, 13:28
Davy schreef: 07 mei 2022, 12:55 Een bijzondere gast te Blankenberge vandaag: de toeristentrein vanuit Leuven (die trouwens de Brusselse noordzuid overslaat) werd deze ochtend gereden met 2 Varkensneuzen! Zag ze zonet staan te Blankenberge...
Wat is het traject van deze trein?
Trein E18331 reed met stellen 801 en 844 via de lijnen L36N/L28/L50A/L75/L73/L66/L51 normaal reed die met M6 maar door een technisch defect 2x 800 gebruikt.

Trein E18311 Leuven - Oostende reden met 3x3 break: 308/414/307

Trein E18312 Leuven - Oostende reden met 3x2 sprinters 908/937/944 reed normaal met M6.

Trein E18308 Antwerpen- Blankenberge reden met 3x3 desiro. Reed normaal met M6.

Trein E18309 Antwerpen- Blankenberge reed met 1x4 800: 817. Reed normaal met M6.

Trein E18302 Leuven - Oostende reed met 7xM6 + 2T18

Treinen E18300 en E18301 Welkenraedt - Oostende reden met 8XM6 en 2xT118 200km/h

Alle extra treinen reden via L75 Gent - Deinze - L73 Deinze - Lichtervelde - L66 Lichtervelde - Brugge wegens werken op de L50A tussen Gent en Brugge.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mei 2022, 16:11
door Steve
Zeker met die omleiding toch behoorlijk originele samenstellingen... een Sprinter of Varkensneus in pakweg Tielt of Torhout, da's echt geen dagelijkse kost.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mei 2022, 17:07
door jan_olieslagers
Er is veel kritiek mogelijk op "onze" NMBS, maar het dient gezegd dat ze toch ook wel weten het onderste uit de kast te halen, af en toe, als de nood aan de man komt.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mei 2022, 20:37
door ronny
jan_olieslagers schreef: 07 mei 2022, 17:07 Er is veel kritiek mogelijk op "onze" NMBS, maar het dient gezegd dat ze toch ook wel weten het onderste uit de kast te halen, af en toe, als de nood aan de man komt.
Maar dat in Leuven sprinters worden ingezet, ipv desiro of breaks die daar in de bundel staan, voor een rit naar Oostende doet mij toch weer fronsen.