Pagina 276 van 369

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 dec 2021, 14:32
door sds599
De Ic 2239 (Tongeren-Gent) reed gisteren met 4x i6, 2x i11 en 2x i10 Hasselt binnen (over het aantal i6 rijtuigen twijfel ik wel of het er 4 of 5 waren). Normaal gezien rijdt deze met 3x break, al zijn de i6 rijtuigen zeker een leuke upgrade :)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 dec 2021, 15:09
door 260689
sds599 schreef: 18 dec 2021, 14:32 De Ic 2239 (Tongeren-Gent) reed gisteren met 4x i6, 2x i11 en 2x i10 Hasselt binnen (over het aantal i6 rijtuigen twijfel ik wel of het er 4 of 5 waren). Normaal gezien rijdt deze met 3x break, al zijn de i6 rijtuigen zeker een leuke upgrade :)
Het waren maar liefst 6, jawel u leest het heel goed! 6I6B-2I11A-2I10B

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 29 dec 2021, 05:18
door Vertonghe
IC4526 rijdt vandaag met 2xAM75. Sinds de nieuwe dienstregeling (en Luchtbal als oorsprong i.p.v. Essen) was dit normaal 8xM6.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 jan 2022, 14:17
door 2000_3000
1814 - 4 maal M6 ingesloten tussen tweemaal HLE27.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 jan 2022, 16:36
door CursorX
2000_3000 schreef: 09 jan 2022, 14:17 1814 - 4 maal M6 ingesloten tussen tweemaal HLE27.
Dit is, naar wat ik vernomen heb, tegenwoordig normaal in 't weekend?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 jan 2022, 19:19
door Steve
Voorziene samenstellingen in het weekend zijn 18 + 8 M6 (afkomstig van Antwerpen-Charleroi in de week?), 27 + 8 M6 (geen idee waarvan eigenlijk, vroeger reed dat nog op luchthaven-Mons/Tournai maar dat is tegenwoordig een 18) en 19 + 5 M6 (van onder meer de pendels naar Noorderkempen). 27 + 4 M6 + 27 is bij mijn weten op geen enkele trein gepland. Met een BDx achteraan had het nog gekund (helft van de samengestelde stammen op Antwerpen-Charleroi in de week) maar niet ingesloten tussen twee 27's, dat moet wel ad hoc samengesteld zijn.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 jan 2022, 19:20
door Davy
Geloof planmatig trekduw met 1 HLE27 en een M6 stuurstand. Deze laatste ontbrak, EMMA riep ook om in Brugge dat er een rijtuig ontbrak. Klein uurtje geleden deze trouwens uit Brugge zien vertrekken, het hield qua capaciteit niet veel over...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 jan 2022, 19:46
door wva
Davy schreef: 09 jan 2022, 19:20 Geloof planmatig trekduw met 1 HLE27 en een M6 stuurstand. Deze laatste ontbrak, EMMA riep ook om in Brugge dat er een rijtuig ontbrak. Klein uurtje geleden deze trouwens uit Brugge zien vertrekken, het hield qua capaciteit niet veel over...
Ik had op FB ook ergens gelezen dat die een beperkte snelheid heeft omdat die niet voldoet aan de minimale samenstelling?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 jan 2022, 20:19
door 260689
wva schreef: 09 jan 2022, 19:46
Davy schreef: 09 jan 2022, 19:20 Geloof planmatig trekduw met 1 HLE27 en een M6 stuurstand. Deze laatste ontbrak, EMMA riep ook om in Brugge dat er een rijtuig ontbrak. Klein uurtje geleden deze trouwens uit Brugge zien vertrekken, het hield qua capaciteit niet veel over...
Ik had op FB ook ergens gelezen dat die een beperkte snelheid heeft omdat die niet voldoet aan de minimale samenstelling?
Voor 160km/h te rijden moet m'n 3HV's hebben. Voor 200km/h 6HV's. Alhoewel de NJ met 4 HV's rijd al 200km/h rijd over de L2. @Steven? Kan jij dit bevestigen met hoeveel HV's er gereden kan worden aan welke snelheid? Want qua reglementering is dit blijkbaar wat veranderd. Of is er een uitzondering gemaakt op de NJ?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 jan 2022, 20:34
door JHS2013
Vanaf minstens 3 volledige geremde HV (exclusief sleeploc) mag men max. 200 km/h (danwel de maximale konvooisnelheid). Dat is eind 2020 inderdaad veranderd.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 jan 2022, 21:41
door Klassiekje
Speciaal aangepast voor Nightjet en vierledige M7-stellen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 jan 2022, 23:01
door Steven
Is inderdaad al even aangepast. De oude regels hadden we deels gekopieerd van de sncf maar dat bleek na wat testen niet noodzakelijk en vandaar dat we nu met nieuwe regels zitten.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 jan 2022, 08:03
door benimmeg
Op de S53 rijdt er nu 1 desiro (S53 678) en 1 motorstel in de andere richting (S53 657).
De 7013 rijden nu ook met HLE18 met wat I11en en wat I6'en ik was aan het fietsen, dus ik heb ze niet kunnen tellen. Tot vorig jaar reed deze verbinding toch met M4'en?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 jan 2022, 08:44
door ovspotter_be
S5 3356 vandaag met 2x MS86 i.p.v. de (normale) MS08 die er sinds 12 december opzitten.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 jan 2022, 09:42
door Steve
benimmeg schreef: 10 jan 2022, 08:03 De 7013 rijden nu ook met HLE18 met wat I11en en wat I6'en ik was aan het fietsen, dus ik heb ze niet kunnen tellen. Tot vorig jaar reed deze verbinding toch met M4'en?
Ze waren aan die kanten voorzien op de 7012 en 7014, maar de 7013 is een ander paar mouwen. Er wordt blijkbaar heel wat mee geschoven.