Pagina 267 van 367

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 okt 2021, 15:39
door Lorre
Gisteren IC2114 en IC2141 gedaan tussen Brussel-Zuid en Arlon.
IC2141 HLE18 + I11 (met stuurrijtuig op kop) + I10 + HL13 op sleep (geen defecten in het stuurrijtuig of HLE13, dus vermoedelijk de HLE18 voor overbrenging)
IC2114 HLE18 + 5 M6, overvol door de studenten die vooral naar Namur en Ottignies gaan.

De normale samenstelling van deze treinen is HLE18 + 5 M6 (met stuurrijtuig op kop) + 4 M4 (IC2114) en HLE18 + 4 M4 + 5 M6 (stuurrijtuig achteraan) (IC2141).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 okt 2021, 15:04
door Terminus
Afgelopen weekend reden alle IC's Leuven-Mechelen (via Haacht) met 1 break i.p.v. 1 Desiro

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 okt 2021, 17:37
door Steve
IC 3215 (verbinding Kortrijk - Sint-Niklaas) rijdt met een stam van 7 in plaats van 8 M6. Ik hoop dat dat geen structurele wijziging is, want in normale omstandigheden (en zeker als thuiswerk straks niet langer aanbevolen is in Brussel) is dat echt te krap.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 okt 2021, 18:05
door Davy
Zo'n stam zat laatst ook in de 1800 Oostende Antwerpen. De stuurstand was ertussenuit, er werd in sandwich gereden met 7x M6.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 okt 2021, 18:14
door Steve
Hier was het wel gewoon met stuurstand, dus ofwel is er echt een rijtuig tussenuit gehaald, ofwel is het een stam die van een andere verbinding komt. Al is 7 M6 een combinatie die niet vaak voorkomt, met stuurstand zijn het bijna altijd 8 of 9 rijtuigen, oftewel 3 à 5 stuks waar er samengestelde stammen rijden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 okt 2021, 18:42
door desirootje
dit hoort hier niet echt thuis maar ik zou niet weten waar anders, ik zag rond 17.07 2 klassiekjes staan op L50A3 YWelle richting Gent, is dit de 8974, en als het zo is is het dan niet vreemd dat ze een rijpad op L50A geven aan een lege materiaaloverdracht in het midden van de piek, is er geen plaats in de bundel in Gent om daar een trein te laten staan, zoals het materieel van de 7973.
Ik neem aan dat het Geraardsbergs materiaal is en dat ze het daar terug willen maar is dit wel de beste keuze?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 okt 2021, 10:28
door Steve
De M6-stam met 7 rijtuigen zit nog steeds op de IC Sint-Niklaas - Kortrijk, net zien passeren op de 3232 (en dus logischerwijs ook de 3205 ervoor).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 okt 2021, 11:33
door Daviddb
De 7M6 stam zit inderdaad nog in omloop maar wordt intern nog steeds dagelijks gemeld als gewijzigde samenstelling bovenop de voorziene (8M6TD)
Voorlopig is het naar capaciteit toe voldoende.
Het gaat hier vermoedelijk dus om een tijdelijke vermindering omwille van .....?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 okt 2021, 11:45
door 260689
Steve schreef: 18 okt 2021, 10:28 De M6-stam met 7 rijtuigen zit nog steeds op de IC Sint-Niklaas - Kortrijk, net zien passeren op de 3232 (en dus logischerwijs ook de 3205 ervoor).
Doordat ze nog tot Doornik rbeperkt zijn, komen er overdag geen binnen in de bundel van Kortrijk. Hierdoor moeten ze een lege rit aanvangen voor van Dendermonde/Sint-Niklaas naar Kortrijk om deze samenstellingen op onderhoud te sturen.vandaar dat deze nog steeds met 7 ipv 8 rijtuigen rijd.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2021, 07:02
door Davyd
IC2206 Gent-Sint-Pieters Tongeren rijdt deze ochtend met 3x Desiree i.p.v. de voorzien M6-stam.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2021, 16:08
door Wout912
Davyd schreef: 20 okt 2021, 07:02 IC2206 Gent-Sint-Pieters Tongeren rijdt deze ochtend met 3x Desiree i.p.v. de voorzien M6-stam.
De samenstelling met drie desiro's zit nog steeds op deze verbinding. Is momenteel onderweg als IC2238 naar Gent-Sint-Pieters (met passage in Brussel-Noord om 17h:08).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 okt 2021, 19:15
door Wout912
IC2117 (Brussel-Zuid - Aarlen) rijdt vandaag met HLE13 + 1 I10-rijtuig + 5 I11-rijtuigen, in plaats van met HLE18 + 9 M6-rijtuigen. Het mag duidelijk zijn dat een groot aantal reizigers vanuit het Brusselse niet mee kon met deze trein, ook al werden reizigers naar Ottignies, Gembloux en Namen gevraagd om IC2418 naar Luik-Sint-Lambertus te nemen. Die bewuste IC2418 is trouwens onderweg met (slechts) twee stellen AM96, en ook die zag er volzet uit.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 okt 2021, 22:37
door desirootje
rijden er nu al M7's op iets anders dan de P Gent-Aalst-Schaarbeek en terug? er zouden er toch ook op Hasseltse P-treinen en enkele IC20's moeten zijn voor meer dan een maand, staan de trainingen zo ver achter, want de trainmap toont voor die IC's tenminste geen M7's...?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 okt 2021, 06:27
door ostbahnhof
desirootje schreef: 22 okt 2021, 22:37 rijden er nu al M7's op iets anders dan de P Gent-Aalst-Schaarbeek en terug? er zouden er toch ook op Hasseltse P-treinen en enkele IC20's moeten zijn voor meer dan een maand, staan de trainingen zo ver achter, want de trainmap toont voor die IC's tenminste geen M7's...?
bedoel je de stuurrijtuigen?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 okt 2021, 09:58
door desirootje
ostbahnhof schreef: 23 okt 2021, 06:27
desirootje schreef: 22 okt 2021, 22:37 rijden er nu al M7's op iets anders dan de P Gent-Aalst-Schaarbeek en terug? er zouden er toch ook op Hasseltse P-treinen en enkele IC20's moeten zijn voor meer dan een maand, staan de trainingen zo ver achter, want de trainmap toont voor die IC's tenminste geen M7's...?
bedoel je de stuurrijtuigen?
ja de volledige stammen, niet die vreemde gemengde stammen van Oostende Eupen