Pagina 264 van 370

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 sep 2021, 18:55
door jan_olieslagers
Daarstraks in Brussel-Noord een lange stam M4 als P-trein naar Gent en Poperinge, met een HLE19 ervoor (of was het een 18?). Die P-treinen met M4 rijden normaliter toch met HLE21 of hooguit HLE27?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 sep 2021, 19:16
door JHS2013
De P-trein van/naar Poperinge is altijd (vakantieperdiodes niet meegerekend) met een 18 en M4’en

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 sep 2021, 21:26
door ostbahnhof
jan_olieslagers schreef: 22 sep 2021, 18:55 Daarstraks in Brussel-Noord een lange stam M4 als P-trein naar Gent en Poperinge, met een HLE19 ervoor (of was het een 18?). Die P-treinen met M4 rijden normaliter toch met HLE21 of hooguit HLE27?
Er zijn nog meerdere voorbeelden van M4 +HLE18
vb: P trein Sint Niklaas - Gent Dampoort - Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 sep 2021, 16:42
door b-loc
desirootje schreef: 22 sep 2021, 15:22 Ik zag om 13.02 een MR86 in Wetteren richting Schellebelle, ik neem aan dat dit een materieeloverdracht was van de werkplaats in Melle maar ik was toch verbaasd, buiten Aalst en Sint-Niklaas zie je die treinen nooit in Oost- of West-Vlaanderen.
Rijdt elke werkdag 's morgens een P-trein vanuit Denderleeuw (of verder) naar Gent Sint-Pieters via L50A en wijkt uit Bundel kant Brugge.
Rijdt overdag naar Aalst-Kerrebroek en dan iets voor 16u verder los naar Denderleeuw om enkele P-treinen Denderleeuw - Kortrijk te verzekeren.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 sep 2021, 17:31
door am62
b-loc schreef: 23 sep 2021, 16:42 Rijdt elke werkdag 's morgens een P-trein vanuit Denderleeuw (of verder) naar Gent Sint-Pieters via L50A en wijkt uit Bundel kant Brugge.
Rijdt overdag naar Aalst-Kerrebroek en dan iets voor 16u verder los naar Denderleeuw om enkele P-treinen Denderleeuw - Kortrijk te verzekeren.
P-trein uit FGRA naar FGSP dus
Ik vermoed FDD - FGRA.
S

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 sep 2021, 18:37
door Terminus
Vandaag IC 2037 naar Charleroi met 3 M6. Ik had zo'n samenstelling zelfs nog nooit gezien. Volgens de website nog op tijd in Brussel-Noord.. en met 32 minuten vertraging in Charleroi geraakt.
(ik zat gelukkig in tegenligger IC4515 die wel met normale samenstelling reed.)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 sep 2021, 21:47
door ostbahnhof
Terminus schreef: 23 sep 2021, 18:37 Vandaag IC 2037 naar Charleroi met 3 M6. Ik had zo'n samenstelling zelfs nog nooit gezien. Volgens de website nog op tijd in Brussel-Noord.. en met 32 minuten vertraging in Charleroi geraakt.
(ik zat gelukkig in tegenligger IC4515 die wel met normale samenstelling reed.)
k zag dat driewagonstel vanavond gekoppeld aan een tweede reeks M6. Hij stond in Berchem tot hij de tunnel in mocht. Er was daar wat file ontstaan...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 sep 2021, 11:58
door Ducktape
Terminus schreef: 23 sep 2021, 18:37 Vandaag IC 2037 naar Charleroi met 3 M6. Ik had zo'n samenstelling zelfs nog nooit gezien. Volgens de website nog op tijd in Brussel-Noord.. en met 32 minuten vertraging in Charleroi geraakt.
(ik zat gelukkig in tegenligger IC4515 die wel met normale samenstelling reed.)
Zelf ook ooit eens gehad op die verbinding. Overdag is dat niet zo'n probleem, maar eens het drukker begint te worden... 3 rijtuigen is trouwens het minimum om 160 km/h te mogen rijden. Minder dan 3 is max 100 km/h.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 sep 2021, 17:02
door Terminus
Morgen en overmorgen mogen er wel wat ongewone samenstellingen verwacht worden richting Antwerpen en Leuven (WK Wielrennen). Ik heb er weinig tot niets over gevonden, dus aarzel niet jullie vaststellingen te delen :)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 25 sep 2021, 11:56
door Ducktape
Ducktape schreef: 24 sep 2021, 11:58
Terminus schreef: 23 sep 2021, 18:37 Vandaag IC 2037 naar Charleroi met 3 M6. Ik had zo'n samenstelling zelfs nog nooit gezien. Volgens de website nog op tijd in Brussel-Noord.. en met 32 minuten vertraging in Charleroi geraakt.
(ik zat gelukkig in tegenligger IC4515 die wel met normale samenstelling reed.)
Zelf ook ooit eens gehad op die verbinding. Overdag is dat niet zo'n probleem, maar eens het drukker begint te worden... 3 rijtuigen is trouwens het minimum om 160 km/h te mogen rijden. Minder dan 3 is max 100 km/h.
Geheel toevallig zat ik gisteren in volle avondspits op die trein. 3 M6 ipv 9, moet er geen tekeningske bij maken hoe vol het was denk ik :mrgreen:

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 25 sep 2021, 13:52
door BlackEagle
Ducktape schreef: 25 sep 2021, 11:56
Ducktape schreef: 24 sep 2021, 11:58
Terminus schreef: 23 sep 2021, 18:37 Vandaag IC 2037 naar Charleroi met 3 M6. Ik had zo'n samenstelling zelfs nog nooit gezien. Volgens de website nog op tijd in Brussel-Noord.. en met 32 minuten vertraging in Charleroi geraakt.
(ik zat gelukkig in tegenligger IC4515 die wel met normale samenstelling reed.)
Zelf ook ooit eens gehad op die verbinding. Overdag is dat niet zo'n probleem, maar eens het drukker begint te worden... 3 rijtuigen is trouwens het minimum om 160 km/h te mogen rijden. Minder dan 3 is max 100 km/h.
Geheel toevallig zat ik gisteren in volle avondspits op die trein. 3 M6 ipv 9, moet er geen tekeningske bij maken hoe vol het was denk ik :mrgreen:
Eigenlijk is het op L25 niet te verantwoorden om iets anders dan 12 M6 (of M7) in te zetten op de snelle IC's tijdens de spitsen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 25 sep 2021, 14:32
door Ducktape
BlackEagle schreef: 25 sep 2021, 13:52
Ducktape schreef: 25 sep 2021, 11:56
Ducktape schreef: 24 sep 2021, 11:58

Zelf ook ooit eens gehad op die verbinding. Overdag is dat niet zo'n probleem, maar eens het drukker begint te worden... 3 rijtuigen is trouwens het minimum om 160 km/h te mogen rijden. Minder dan 3 is max 100 km/h.
Geheel toevallig zat ik gisteren in volle avondspits op die trein. 3 M6 ipv 9, moet er geen tekeningske bij maken hoe vol het was denk ik :mrgreen:
Eigenlijk is het op L25 niet te verantwoorden om iets anders dan 12 M6 (of M7) in te zetten op de snelle IC's tijdens de spitsen.
Probleem is dat dat bijna nergens zou passen tussen Charleroi en Antwerpen (of Essen). In Nijvel richting Charleroi bv. staan er op een samenstelling van 2 locomotieven en 9 M6 al 2 rijtuigen buiten het perron geloof ik. Maar ook in Berchem of de oude perrons in Mechelen zou zoiets niet eens passen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 25 sep 2021, 20:29
door jan_olieslagers
Toen ik die lange stam M4'en zag (P-trein Brussel-Gent-Poperinge, zie hogerop) vroeg ik me dat ook al af. Ik heb ze niet geteld maar het moeten toch galant meer dan 10 rijtuigen geweest zijn, die kunnen toch ook niet allemaal aan perron op alle stations van dat traject?

[in de marge: Alweer alle hulde aan de ontwerpers van station Schuman, waar de vier perrons alle rond de 400m lang zijn, ruim genoeg voor 12 rijtuigen+2 locs. En dat op een plek waar de grondprijs bij de hoogste van het land moet zijn!]

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 sep 2021, 10:32
door Deca
Terminus schreef: 24 sep 2021, 17:02 Morgen en overmorgen mogen er wel wat ongewone samenstellingen verwacht worden richting Antwerpen en Leuven (WK Wielrennen). Ik heb er weinig tot niets over gevonden, dus aarzel niet jullie vaststellingen te delen :)
IC2610, Van Antwerpen naar Leuven via de luchthaven, gaat binnen een paar minuten vertrekken met 3 in plaats van 2 breaks vanuit Antwerpen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 sep 2021, 10:47
door trainlovertje
Terminus schreef: 24 sep 2021, 17:02 Morgen en overmorgen mogen er wel wat ongewone samenstellingen verwacht worden richting Antwerpen en Leuven (WK Wielrennen). Ik heb er weinig tot niets over gevonden, dus aarzel niet jullie vaststellingen te delen :)
Extra's tussen Luik en Leuven lijken gereden te worden met de Breaks van de Luik- Quiévrain. Heb zonet eentje gezien bestaande uit 4xAM80. Daarnaast gok ik dat de Extra's uit Gent zullen gedaan worden door de M6-stammen van de Kortrijk - Welkenraedt.