Pagina 263 van 370

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 01 sep 2021, 20:05
door overweg13
Ja, je moet maar eens kijken hoe vaak een van de IC's op de lijnen 124/25 uitvalt. Ook met de IC's 32xx heb ik geen goeie ervaringen. En dan heb ik het nog niet over de IC's Turnhout - Binche. Toegegeven, vaak heeft het niets te maken met het materieel, maar ook dan zou een planton meer dan welkom zijn.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 01 sep 2021, 23:17
door rdv
Een planton kan ook grote vertragingen opvangen. Nu worden die ofwel doorgegeven aan de terugkerende trein (tegentrein?), of wordt de rit deels afgeschaft, zodat de trein geen vertraging meeneemt op de terugrit.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 sep 2021, 12:48
door Terminus
Vrijdag in bundel Schaarbeek: een 4tal NightJet-rijtuigen gekoppeld aan M4'en... (en het is geen 1 april)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 sep 2021, 16:36
door 260689
Terminus schreef: 05 sep 2021, 12:48 Vrijdag in bundel Schaarbeek: een 4tal NightJet-rijtuigen gekoppeld aan M4'en... (en het is geen 1 april)
Deze zijn door de staking bij DB niet meer terug kunnen rijden. Hierdoor zijn ze naar FSR afgesteld wat ik eigelijk een zeer slechte keuze vind! Maarja, ze hebben in Vorst plaatst tekort.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 sep 2021, 12:04
door Terminus
De voor de zomer al eens aangehaalde P-treintjes 7088 (Sint-Niklaas - Leuven), 8387 (Leuven-Dendermonde) en 8397 (Mechelen-Sint-Niklaas) waren vorige week opnieuw gestart met een MR75, maar rijden intussen alweer met 1 Desiro.

Ik zou denken dat de MR75 dan verschoven is richting de andere P-trein-omloop met vertrek uit Sint-Niklaas (7087-7095-8385-8389) maar die lijkt ook met 1 Desiro te rijden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 sep 2021, 08:27
door Wout912
Terminus schreef: 07 sep 2021, 12:04 De voor de zomer al eens aangehaalde P-treintjes 7088 (Sint-Niklaas - Leuven), 8387 (Leuven-Dendermonde) en 8397 (Mechelen-Sint-Niklaas) waren vorige week opnieuw gestart met een MR75, maar rijden intussen alweer met 1 Desiro.

Ik zou denken dat de MR75 dan verschoven is richting de andere P-trein-omloop met vertrek uit Sint-Niklaas (7087-7095-8385-8389) maar die lijkt ook met 1 Desiro te rijden.
Vorige week werd op één van de vier omlopen op de S34-verbinding (Antwerpen-C. - Sint-Niklaas (-Lokeren (-Dendermonde)) ook opnieuw een MR75 ingezet, zoals dat voor aanvang van de zomervakantie ook het geval was. Ook hier is de MR75 sinds maandag 6 september echter vervangen door een desiro, en dus rijden alle S34-treinen momenteel met dit laatstgenoemde materieel.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 sep 2021, 08:43
door Wout912
De afgelopen dagen heb ik op de IC-verbinding Antwerpen - Kortrijk - Poperinge/Lille-Flandres nog enkele ongewone samenstellingen gezien:

Op zondag 5 september reed IC 720 (met vertrek in Antwerpen-Centraal om 20h:37) met vier stellen MR96 op het traject tussen Antwerpen en Kortrijk. Vanaf Kortrijk reed één MR96 door tot Poperinge, de andere drie stellen werden in Kortrijk afgekoppeld. De ongewoon lange samenstelling zorgde trouwens voor wat problemen met de perronlengte in onder meer Antwerpen-Berchem en Gent-Dampoort.

Op dinsdag 7 september reed IC 709 (met vertrek in Antwerpen-Berchem om 9h:43) met één MR96. Dit stel was als IC 17200 met 19 minuten vertraging in Antwerpen-Berchem aangekomen vanuit Kortrijk, waardoor de halte in Antwerpen-Centraal werd geschrapt. Dit stel zat zowel tijdens de rit als IC 17200 als tijdens de rit als IC 709 afgeladen vol, en tot overmaat van ramp hadden op IC 709 best veel reizigers een fiets bij.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 sep 2021, 16:46
door sander855
Twee ongewone samenstellingen vandaag op L13:

P 7209 (Neerpelt - Brussel-Zuid) reed met één Desiro i.p.v. HLE 27 met M4/I10-rijtuigen en IC 3409 (Binche - Turnhout) reed met HLE 27 + enkele I10- en 2 M4-rijtuigen i.p.v. een volledige stam M4.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 sep 2021, 17:16
door overweg13
Vermoedelijk bedoel je 3409. Daar is blijkbaar al 2 dagen iets mee aan de hand. Als ik de tracker bekijk, reed die gisteren met 982 + 830 i.p.v. het lange rijtuigenstel M4. En dat zal ook wel de reden zijn waarom de 3441 van gisteren bestond uit 1 tweeledig stel i.p.v. een vierledig stel. Binnenkort verschijnt in mijn blog het verhaal van onze uitstap van gisteren; daar vind je nog meer gegevens.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 sep 2021, 16:35
door Terminus
Wout912 schreef: 08 sep 2021, 08:27
Terminus schreef: 07 sep 2021, 12:04 De voor de zomer al eens aangehaalde P-treintjes 7088 (Sint-Niklaas - Leuven), 8387 (Leuven-Dendermonde) en 8397 (Mechelen-Sint-Niklaas) waren vorige week opnieuw gestart met een MR75, maar rijden intussen alweer met 1 Desiro.

Ik zou denken dat de MR75 dan verschoven is richting de andere P-trein-omloop met vertrek uit Sint-Niklaas (7087-7095-8385-8389) maar die lijkt ook met 1 Desiro te rijden.
Vorige week werd op één van de vier omlopen op de S34-verbinding (Antwerpen-C. - Sint-Niklaas (-Lokeren (-Dendermonde)) ook opnieuw een MR75 ingezet, zoals dat voor aanvang van de zomervakantie ook het geval was. Ook hier is de MR75 sinds maandag 6 september echter vervangen door een desiro, en dus rijden alle S34-treinen momenteel met dit laatstgenoemde materieel.
Vrijdag ben ik rond 11u en rond 17u in Sint-Niklaas gepasseerd en steeds stond er een MR75 (804) in de bundel.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 sep 2021, 15:22
door desirootje
Ik zag om 13.02 een MR86 in Wetteren richting Schellebelle, ik neem aan dat dit een materieeloverdracht was van de werkplaats in Melle maar ik was toch verbaasd, buiten Aalst en Sint-Niklaas zie je die treinen nooit in Oost- of West-Vlaanderen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 sep 2021, 18:26
door Steve
Weinig spectaculairs, maar trein 3216 (Kortrijk - Sint-Niklaas) en mogelijk andere treinen op deze verbinding lijken sinds deze maand uit 3 ipv 2 Breaks te bestaan. Geen idee wat er precies achter zit, Breaks doen enkel de rustigere treinen op deze verbinding en daar volstaan 2 of 1 stuks gewoonlijk.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 sep 2021, 18:26
door am62
desirootje schreef: 22 sep 2021, 15:22 Ik zag om 13.02 een MR86 in Wetteren richting Schellebelle, ik neem aan dat dit een materieeloverdracht was van de werkplaats in Melle maar ik was toch verbaasd, buiten Aalst en Sint-Niklaas zie je die treinen nooit in Oost- of West-Vlaanderen.
Hoe bedoel je, "zie je nooit" ?
Geraardsbergen - Denderleeuw met P-treinen, S5 treinen Geraardsbergen - Mechelen, P-trein Geraardsbergen - Gent Sint-Pieters.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 sep 2021, 18:39
door desirootje
am62 schreef: 22 sep 2021, 18:26
desirootje schreef: 22 sep 2021, 15:22 Ik zag om 13.02 een MR86 in Wetteren richting Schellebelle, ik neem aan dat dit een materieeloverdracht was van de werkplaats in Melle maar ik was toch verbaasd, buiten Aalst en Sint-Niklaas zie je die treinen nooit in Oost- of West-Vlaanderen.
Hoe bedoel je, "zie je nooit" ?
Geraardsbergen - Denderleeuw met P-treinen, S5 treinen Geraardsbergen - Mechelen, P-trein Geraardsbergen - Gent Sint-Pieters.
Met Aalst bedoelde ik die enkele P-treintjes en S6'jes naar Geraardsbergen, dat van die P-trein Geraardsbergen-Gent Sint Pieters wist ik niet, ik dacht daar niet eens aan vanwege de lage maximumsnelheid van een vrij drukke lijn, hoewel die om die reden wss aan het vroegste deel van de ochtendspits rijdt.
Ik neem meestal de desiro van een uur later, maar met uitzondering van die trein vind je ze nooit ten oosten van Aalst of Sint-Niklaas wou ik zeggen.
Natuurlijk bedoelde ik niet dat je ze op S4's of S10's ziet, en vlug Geraardsbergen in en uit rijden vanuit/naar Edingen geldt amper

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 sep 2021, 18:48
door am62
Met Aalst bedoelde ik die enkele P-treintjes en S6'jes naar Geraardsbergen, dat van die P-trein Geraardsbergen-Gent Sint Pieters wist ik niet, ik dacht daar niet eens aan vanwege de lage maximumsnelheid van een vrij drukke lijn, hoewel die om die reden wss aan het vroegste deel van de ochtendspits rijdt.
Ik neem meestal de desiro van een uur later, maar met uitzondering van die trein vind je ze nooit ten oosten van Aalst of Sint-Niklaas wou ik zeggen.
Natuurlijk bedoelde ik niet dat je ze op S4's of S10's ziet, en vlug Geraardsbergen in en uit rijden vanuit/naar Edingen geldt amper
"P-treintjes" vanuit Aalst naar Geraardsbergen rijden er niet. Of bedoel je terug iets anders ?
Telkens Denderleeuw - Geraardsbergen en er is zelfs nog eentje vanuit Ath naar FGRA ook... op woensdag (P7596, rijdt leeg vanuit FGRA naar Ath).