Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

JHS2013 schreef: 09 okt 2022, 12:26 De 2112 rijdt vandaag 8/10 met HLE18 ipv HLE13 (ik geloof al een tijdje zelfs)
Dit is op zaterdag de geplande samenstelling volgens BeLuxTrains, behalve tijdens de schoolvakanties, dan rijd deze wel met een HLE13.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door JHS2013 »

Ja op zaterdag met een rame M6’en. Deze stond achter de “normale” rame I10-I11’en
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

IC 707 / 732 / 713 / 738 / 719 / 744 reden vandaag met HLE 18 (1853) en 8 rijtuigen M6 ipv de gebruikelijke MS96 treinstellen.
Vermoedelijk door werken waardoor er een stam MS96 tekort was.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

JHS2013 schreef: 09 okt 2022, 17:00 Ja op zaterdag met een rame M6’en. Deze stond achter de “normale” rame I10-I11’en
Mijn excuses, in jouw originele bericht stond de datum 08/10 dus ik ging er vanuit dat dit zaterdag was wanneer die inderdaad met M6 rijdt.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door JHS2013 »

Ah ik bedoelde inderdaad zondag 9/10
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

En is die stam dan wel doorgereden tot Luxemburg? Op zaterdag is er een beperking tot Aarlen voorzien omdat lange M6-stammen niet zo gewenst zijn in Luxemburg, maar op zondag is de rit (normaal dus voorzien met een kortere stam I11/I10) wel degelijk tot Luxemburg gepland.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

Steve schreef: 10 okt 2022, 10:07 En is die stam dan wel doorgereden tot Luxemburg? Op zaterdag is er een beperking tot Aarlen voorzien omdat lange M6-stammen niet zo gewenst zijn in Luxemburg, maar op zondag is de rit (normaal dus voorzien met een kortere stam I11/I10) wel degelijk tot Luxemburg gepland.
De 2112 is gisteren (zondag) tot Luxemburg gereden, zaterdag niet.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door JHS2013 »

Het was een normale stam van 4 I11 en 1 I10 met een HLE18 ipv HLE13.
Spoor Z
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jan 2020, 21:35

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Spoor Z »

Steve schreef: 10 okt 2022, 10:07 En is die stam dan wel doorgereden tot Luxemburg? Op zaterdag is er een beperking tot Aarlen voorzien omdat lange M6-stammen niet zo gewenst zijn in Luxemburg, maar op zondag is de rit (normaal dus voorzien met een kortere stam I11/I10) wel degelijk tot Luxemburg gepland.
Toevallig enig idee wat de reden daarvoor is?
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 256
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door DDietzen »

Aannemelijk wil CFL graag de treindienst richting Arlon op de kopsporen van Luxembourg Gare Centrale afwikkelen, om de doorgaande sporen vrij te houden voor het drukke binnenlandse verkeer. De kopsporen hebben echter maar een beperkte lengte, spoor 1 is het langste van de twee met zo'n 216 meter fysieke perronlengte volgens Google Maps.
airco
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2018, 17:58

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door airco »

Weet iemand waarom ic4515 de laatste weken heel vaak met m4 rijtuigen wordt gereden ipv de gebruikelijke m6 dubbeldekkers?
Qua capaciteit en comfort toch serieus onder de maat als IC tussen de 2 grootste steden van het land.
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Wout912 »

airco schreef: 12 okt 2022, 16:57 Weet iemand waarom ic4515 de laatste weken heel vaak met m4 rijtuigen wordt gereden ipv de gebruikelijke m6 dubbeldekkers?
Qua capaciteit en comfort toch serieus onder de maat als IC tussen de 2 grootste steden van het land.
Dat lijkt sinds 5 september van dit jaar helaas de voorziene samenstelling te zijn geworden voor deze rit (zie: http://beluxtrains.net/indexnl.php?page ... /2022-4515).
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door HVHTB »

airco schreef: 12 okt 2022, 16:57 Weet iemand waarom ic4515 de laatste weken heel vaak met m4 rijtuigen wordt gereden ipv de gebruikelijke m6 dubbeldekkers?
Qua capaciteit en comfort toch serieus onder de maat als IC tussen de 2 grootste steden van het land.
TimoTrimbos schreef: 15 sep 2022, 17:28 - De enige râme M4 op de IC-diensten 4500 & 2000 is van omloop veranderd en doet nu:
2003 (Brussel-Zuid - Essen) -> 2029 (Essen - Charleroi-Sud) -> 4509 (Charleroi-Sud - Luchtbal) -> 4533 (Luchtbal - Charleroi-Sud) -> 4515 (Charleroi-Sud - Luchtbal) -> 4539 (Luchtbal - Charleroi-Sud) -> 2019 (Charleroi-Sud - Essen) -> 2045 (Essen - Brussel-Zuid).
Mogelijk gaat men tussen aankomst in Charleroi als 4533 en vertrek als 4515 (ca. 1u45 tussentijd) leeg naar Châtelet, dat weet ik niet.
TB_worden
Berichten: 297
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door TB_worden »

IC2627 vandaag met 1 x MS96 ipv 2 x MS80. Gelukkig nog behoorlijk rustig aan boord.

Wél gehoord: "Amai, wa ne sjieken trein, zijn we nie gewend hé. Zo ne nieven..." :lol:

Mooi complimentje voor een beestje van al 26 jaar oud.
stijn
Berichten: 303
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door stijn »

TB_worden schreef: 18 okt 2022, 06:05 Mooi complimentje voor een beestje van al 26 jaar oud.
MS96 en I11 waren qua comfort zo hun tijd vooruit dat ze nog heel lang de passagiers zullen plezieren.
Ik hoor inderdaad nooit iemand klagen als die reeksen aan een perron komen.
Plaats reactie