Davy schreef: ↑24 dec 2022, 10:45
Volgens Hyperrail is IC 1531 op weg met een setje M4-rijtuigen met een 27 als tractie.
Volgens belux is dat de voorziene samenstelling tijdens de vakantieperiode. Er rijden op dit moment wel meer M4's rond waar je die niet meteen verwacht. Vermoedelijk is het de bedoeling om die zo snel mogelijk door M7 te vervangen.
Belux zegt bij mij dat het tijdens de vakantie 9 M6 + 19 zouden moeten zijn. http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... /2022-1531
Nuja, dit is wel nog niet de samenstelling sinds de nieuwe dienstregeling. Of ze hebben de M4 terug ingevoerd, of ze hebben vervangend materieel ingezet wegens de vele defecten aan het materieel.
Davy schreef: ↑24 dec 2022, 10:45
Volgens Hyperrail is IC 1531 op weg met een setje M4-rijtuigen met een 27 als tractie.
Volgens belux is dat de voorziene samenstelling tijdens de vakantieperiode. Er rijden op dit moment wel meer M4's rond waar je die niet meteen verwacht. Vermoedelijk is het de bedoeling om die zo snel mogelijk door M7 te vervangen.
Belux zegt bij mij dat het tijdens de vakantie 9 M6 + 19 zouden moeten zijn. http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... /2022-1531
Nuja, dit is wel nog niet de samenstelling sinds de nieuwe dienstregeling. Of ze hebben de M4 terug ingevoerd, of ze hebben vervangend materieel ingezet wegens de vele defecten aan het materieel.
Als je vanop de homepage van BeLuxTrains vertrekt, zie je al een gedeeltelijke update van nieuwe samenstellingen staan. De samenstelling van de IC 1531 staat in dat lijstje van samenstellingen die al zijn bijgewerkt. Als je via deze weg het treinnummer aanklikt, zie je dat er in de weekends tijdens de vakantieperiode inderdaad een samenstelling met M4 is voorzien voor deze trein (http://beluxtrains.net/indexnl.php?page ... /2023-1531).
trainfan03 schreef: ↑24 dec 2022, 12:07
Ow, dus 01/2023 gaat in vanaf eind december 2022? Dat wist ik niet. Wel een achteruitgang ten opzichte van het oude materieel...
01/2023 (dwz het eerste semester van 2023) begint altijd vanaf de grote Europese omschakeling van de dienstregeling, gewoonlijk het tweede volledige weekend van december. En zoals gezegd is dit een tijdelijke oplossing, dat kan echt niet anders, gezien de gewoonlijke drukte op deze verbinding. Hoe sneller Bombardier M7-rijtuigen kan leveren, hoe sneller die M4-rijtuigen richting schroothoop gedreven worden.
Voor mij mag dat oude spul nog wel wat blijven, ik reis graag met M4 of Klassiekjes, alleen op hete zomerdagen is het minder.
Niets zo heerlijk om met geopende schuifraampjes te rijden op een mooie dag.
Davy schreef: ↑24 dec 2022, 10:45
Volgens Hyperrail is IC 1531 op weg met een setje M4-rijtuigen met een 27 als tractie.
Komt als E1519 in Genk en rijd dan leeg terug naar Hasselt. Het betreft hier rijtuigen die worden gebruikt in een P-trein naar/van Brussel onderhouden in Brussel.
Even nagevraagd bij iemand die bij de bron zit. Zou volgend en daaropvolgend weekend ook zo gepland zijn om met trek/duw M4 te rijden op die verbinden onder die treinnummers!
IC 1832 rijdt met 1 MS96M (514) die afgekoppeld is van een Genk-Blankenberge (1510) stam door vermoedelijk een panne aan de 19 + 5M6.
IC 1809 is met 19 + 5 M6 tot Brugge gegaan en dan is IC 17300 verder gegaan tot Sint-Niklaas (met +40, vandaar Sint-Niklaas en niet Antwerpen-C)
IC 1817 rijdt nog steeds met de 514 rond, daarnet gezien aan overweg Nieuwe Dreef te Lokeren. Zal dan wel tot het einde van de dag zo zijn, laatste rit zou de 1821 zijn.
Volgens haltelink vandaag in de 3800 (Herstal-Mons) de 662+773 die een paar slagen hebben gemaakt ipv een Deense neus, en nu in de 4991 onderweg tussen Luik en Namur de 731. Ook onderweg de 733 als 4971 tussen Namur en Luik.
Volgens deze Drehscheibe-online was 193 759 von NS reizigers ongewild op bezoek in Bru-Noord.
Deze loc is niet toegelaten en werd retour gestuurd.
Die morgendliche Hinleistung hatte "versehentlich" die 193 759 von NS reizigers mit nach Brüssel gebracht und die Lok sollte mit dem 425 wieder nach Aachen zurück. Da die Lok in Belgien nicht zugelassen ist, ging sie an zweiter Stelle des Zuges hinter der 1860 geschleppt auf die Reise: