Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Wover

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Wover »

Ik dacht dat dat in Hasselt gebeurde ;).

Was met de AM96'en toch zo.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5330
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Kan het zijn dat er vandaag een klassiekje / twee klassiekjes reden op de IR-i? Ik zat deze morgen in de 3609 op de 50A toen we plots een of twee klassiekjes kruisten. Rond die tijd, volgens de dienstregeling eigenlijk een paar minuten vroeger, hadden we een andere IR-i moeten kruisen, namelijk de 3633. Normaal zou deze dienst met AM96 gedaan moeten worden. Het kan zijn dat ik die een paar minuten ervoor gemist heb (ik was niet echt aan het opletten), of deed het klassiekje toch de 3633?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

MIVB-reiziger schreef:Kan het zijn dat er vandaag een klassiekje / twee klassiekjes reden op de IR-i? Ik zat deze morgen in de 3609 op de 50A toen we plots een of twee klassiekjes kruisten. Rond die tijd, volgens de dienstregeling eigenlijk een paar minuten vroeger, hadden we een andere IR-i moeten kruisen, namelijk de 3633. Normaal zou deze dienst met AM96 gedaan moeten worden. Het kan zijn dat ik die een paar minuten ervoor gemist heb (ik was niet echt aan het opletten), of deed het klassiekje toch de 3633?
Ik zie er toch niets van in de ArtWeb. Misschien was het de CR-trein richting Aalst? Maar dan heb je wel veel minuten niet opgelet! :mrgreen:
super1500

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door super1500 »

Trainspotterke schreef:
pietmol schreef:donderdag 27 december:

IC-E 1531 (9u41 in Aarschot): 4x AM80

IC-E 1511 (13u15 Rotselaar overweg Danone): slecht 1x [5M6+t27]
In Leuven wordt er (indien ze er in slagen toch tenminste) één samenstelling M6 afgekoppeld. :wink:
Normaal gezien rijden ze dus maar met één ram tusse Leuven en Tongeren.
normaal gezien rijden tussen Leuven en Hasselt twee rams... (de splitsing gebeurt in Hasselt)

normaal gezien slechts 3 uitzonderingen:
's morgens richting Brussel & Kust, IC1529 Tongeren - Knokke tot Leuven slechts 1 ram (gedeelte naar Blankenberge rijdt tussen Hasselt en Leuven als P7363)
's avonds richting Hasselt: IC1514 (&IC1515) rijdt tussen Leuven en Tongeren met 1 ram, de tweede ram rijdt tussen Leuven & Hasselt als P trein 8362 (& P8363)
Terminus
Berichten: 1129
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Op 1 januari:
IR-trein 4135 Mechelen-Kortrijk met M4 i.p.v. break
Tijdens een van de stakingszaterdagen: MR 96 i.p.v. break
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Adler »

Vanavond was IC 2016 Charleroi-Sud naar Antwerpen-Centraal samengesteld uit 2 klassiekjes ipv M6-stam, 2 haringtonnen zou een beter woord zijn, de mensen hingen tot op het bagageplatform onder de voorraad wc-rollen !
Bartjedj

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bartjedj »

Ook gisteren en zondag reed een dubbel klassiekje op de Antwerpen-Brussel(-Charleroi).

Defecte ram? Kan het trouwens dat een volledige ram uit dienst gaat?

BDJ
260689
Berichten: 3361
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

al een tijdje rijden er op de IC-G en IC-P dubbel klassiekjes
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door treinbruno »

jah - ze hebben die stammen op een andere lijn gezet denk ik (met die wijziging van de dienstregeling)

Ik verschoot ook wel effe dat er 2 klassiekjes op de ICg (en P) reden.
ze zaten ook stampvol.
de 749 is er een (maar het ander kan ik niet lezen op mijn foto)
DSCF0207.JPG
DSCF0207.JPG (40.03 KiB) 5303 keer bekeken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Adler »

treinbruno schreef:jah - ze hebben die stammen op een andere lijn gezet denk ik (met die wijziging van de dienstregeling)
Dat was dus te verwachten. Heel die wijziging van de dienstregeling is dus een spelletje dat ze spelen met de reizigers.
Als je kijkt naar die wijzigingen is het vooral de lijn Brussel-Turnhout die meer materieel heeft gekregen. Ergens moest men dat materieel dus halen, dit komt zo maar niet uit de lucht vallen.
Om van het 'gezaag' van de groep van Turnhout vanaf te zijn heeft men dus andere lijnen in de kou gezet.
Ik wil daarmee niet zeggen dat die mensen ongelijk hebben als ze reklameren, maar ze moeten wel goed beseffen dat ze niet de enige zijn die op overvolle treinen zitten. Door de toegevingen die men nu heeft gedaan om van hun vanaf te zijn, zijn de problemen op andere lijnen alleen nog maar erger geworden.
Men heeft het wel zo slim aan boord gelegd dat niet telkens dezelfde trein het slachtoffer is, zodanig dat de mensen denken dat dit eenmalig is en te wijten is aan een defekt.
Bartjedj

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bartjedj »

De werkgroep Turnhout-Manage heeft een overleg gekregen met de NMBS-top.
Ik ben op dat vlak dezelfde mening toegedaan als Adler. Het kan zijn dat die spoorlijn vol zit, maar het is niet de enige in België die dat heeft. Waarom zij meer aandacht krijgen is mij een raadsel.

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22537
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

er is een algemeen materieeltekort, die werkgroep turnhout manage heeft gewoon met de beste kaarten gespeeld om het zo te zeggen, als in elke regio van het land zo een werkgroep was geweest was er volgens mij niet veel veranderd gewoon omdat er geen materieel voor handen is, de nieuwe M6 rijtuigen komen mondjesmaat binnen, maar je moet toch wachten tot er weer minstens een 6 tal zijn geleverd voor je er een trein van kan maken natuurlijk.
zo heb ik al twee dagen gereden met 2116 (IC J) met verminderde samenstelling, tot voor december was dat altijd = 10 rijtuigen. maandag had ik er 9 aan de haak en gisteren was dat zelfs 8
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Adler »

Bartjedj schreef:De werkgroep Turnhout-Manage heeft een overleg gekregen met de NMBS-top.
Ik ben op dat vlak dezelfde mening toegedaan als Adler. Het kan zijn dat die spoorlijn vol zit, maar het is niet de enige in België die dat heeft. Waarom zij meer aandacht krijgen is mij een raadsel.

BDJ
Zo verwonderlijk is dat niet.
Die werkgroep krijgt heel veel aandacht in de pers, radio en tv, ook omdat er enkele politici in de groep zitten.
Dat is heel nadelig voor de top van de NMBS die hun premies in gevaar ziet, vandaar dat ze alles doen om die mensen 'koest' te houden.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door treinbruno »

zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.

in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8179
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door dentheo »

treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.

in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
Kent er iemand de "percentages" van het materieel die beschikbaar zijn voor de dienst ? Of is dat een goed bewaard geheim...of wordt er gegneog "spanning" opgebouwd om mensen te mogen aanwerven voor de werkplaatsen ?

Voor zover ik weet zijn er toch geen dozijnen rijtuigen opgebrand of gepikt ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie