Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainlovertje »

Dieselfreak schreef: 10 mei 2021, 20:50 Toen ik afgelopen zaterdag ik Kortrijk de IC van 13:58 naar Gent nam, bestond die zowaar uit... Desiro! :shock: Was dit iets eenmaligs, of zal het in de toekomst vaker voorvallen? Het heeft met tijdelijke omstandigheden te maken?
De werken op de lijn naar Poperinge zitten daar zeker voor iets tussen. Een aantal van die stellen zullen in Poperinge 'vast' gestaan hebben, waardoor er vanaf Kortrijk voor vervangend materieel gezorgd werd. Een permanente verandering kan dat niet zijn, want Desiro's mogen niet naar Lille.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

IC 3237 (Sint-Niklaas 14:24 - Kortrijk 17:24) vandaag uitzonderlijk met een M6-stam in plaats van de gebruikelijke 2x MS80. Ik hoop dat die MS80 dan niet rijden op een van de treinen waar de M6-stammen normaal wel voorzien zijn, want dat wordt minder lachen.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainlovertje »

E5183 (Luik-Guillemins - Landen) en terugrit E5164 (Landen - Luik-Guillemins) werden zaterdag met een Desiro gereden i.p.v. een gebruikelijke Break. Waarschijnlijk heeft die een ganse dag over en weer gependeld. Dit is namelijk de omloop die bestaat uit materieel en personeel uit Luik.
De andere omloop bestaat uit materieel en personeel uit Landen, dus dat was dan waarschijnlijk wel gewoon een Break, maar die heb ik niet gespot.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar toch: weet iemand wat er met beltrains is gebeurd? De site is nu al meer dan een week onbereikbaar (Bad Gateway). Hopelijk komt ze snel terug!
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Ervan uitgaand dat je Beluxtrains bedoelt: de beheerder heeft op 24 mei het volgende bericht gepost in de Facebook-pagina die aan de website gewijd is. Ik hoop ook dat het snel in orde is, want de website is voor velen hier en elders van onschatbare waarde...
Dû à un incident sur l'infrastructure de mon hébergeur web, le site est pour le moment inaccessible. Le délai de remise en ligne est inconnu.
Wegens een incident op de infrastructuur van mijn webhost is de site momenteel niet toegankelijk. De tijd om weer online te komen is onbekend.
Aufgrund eines Vorfalls in der Infrastruktur meines Webhosts ist die Site derzeit nicht zugänglich. Die Zeit, um wieder online zu gehen, ist unbekannt.
Due to an incident on the infrastructure of my web host, the site is currently inaccessible. The time to bring back online is unknown.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Bedankt voor de snelle reactie! Ik bedoelde inderdaad beluxtrains, sorry. Geduld zal dus eens te meer een mooie deugd blijken te zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
sander855
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jul 2016, 18:58
Locatie: Lint

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door sander855 »

P8209 (Brussel-Zuid - Mol) rijdt vandaag met 2 Desiro's i.p.v. HLE 27 + M4.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

Shrek schreef: 28 apr 2021, 11:12
Terminus schreef: 28 apr 2021, 10:24 Een blijkbaar voorziene wijziging sinds de periode na de paasvakantie:
E7088 (SInt-Niklaas - Leuven), E8387 (Leuven-Dendermonde) en E8397 (Mechelen - Sint-Niklaas) rijden vanaf nu met een 1 MR75 i.v.p. 2 sprinters.
Vandaag trouwens met de niet-gemoderniseerde 835

(Gezien Shrek zo'n "fan" is van dit materieel, en het nu bijna voor zijn deur passeert, zouden we er de "Shrek-expressen" van kunnen maken :lol: )
En ik dacht net dat we van die rammelbakken verlost waren :roll:
Intussen rijden de hierboven vermelde treinen al 3 weken met een Desiro, hoewel de MR75 de officiële samenstelling is tot nader bericht.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

Terminus schreef: 04 jun 2021, 12:08
Shrek schreef: 28 apr 2021, 11:12
Terminus schreef: 28 apr 2021, 10:24 Een blijkbaar voorziene wijziging sinds de periode na de paasvakantie:
E7088 (SInt-Niklaas - Leuven), E8387 (Leuven-Dendermonde) en E8397 (Mechelen - Sint-Niklaas) rijden vanaf nu met een 1 MR75 i.v.p. 2 sprinters.
Vandaag trouwens met de niet-gemoderniseerde 835

(Gezien Shrek zo'n "fan" is van dit materieel, en het nu bijna voor zijn deur passeert, zouden we er de "Shrek-expressen" van kunnen maken :lol: )
En ik dacht net dat we van die rammelbakken verlost waren :roll:
Intussen rijden de hierboven vermelde treinen al 3 weken met een Desiro, hoewel de MR75 de officiële samenstelling is tot nader bericht.
En gelukkig maar :wink: Maar de titel "Shrek-Express" zie ii toch liever naar de 7097 gaan :mrgreen:
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Wout912 »

Om nog even verder te gaan op de inzet van MR75: Op een van de vier omlopen op de S34-verbinding (Antwerpen - Lokeren (-Dendermonde) en Antwerpen - Sint-Niklaas) is sinds enkele weken dagelijks een MR75 te vinden, in plaats van de voorziene desiro. Op lijn 59 is de MR75 dus weer terug na een hele tijd van afwezigheid!
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

Ok, dit is wsl de MR75 die voordien op de vermelde P-treinen zat.
Nood aan iets meer zitplaatsen op die L-treintjes? Anders lijkt dit switch me maar een rare keuze..
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Zwoopaman »

Blijkbaar omdat de bestuurders van Leuven niet met een MR75 kunnen rijden.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

Oei? :) Hoe hebben ze dan die eerste maand gereden?

Nu, ik heb begrepen dat de sprinters momenteel wat oplapwerk krijgen wegens waterinsijpeling? Ik vermoed dat ze op termijn wel zullen terugkeren op die P-treintjes
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Zwoopaman »

Met bestuurders van Sint-Niklaas. Heb zelf ook geen idee waarom dat nu niet meer zou kunnen.
Daviddb
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mei 2020, 13:03

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Daviddb »

Het stelletje van de 8387, wat voorheen dus even met een varkensneus (800, MR75, vierledige,...) werd gedaan stond overdag lange tijd stil in de bundel van Leuven. Zoals gezegd zijn bestuurders van Leuven kennelijk niet opgeleid voor MR75. Men streeft om vreemd materieel zo kort mogelijk in een bundel te behouden, of zelfs te vermijden, vandaar er een omwisseling is gebeurd met een desiro.
Plaats reactie