Daar is het wel logisch, dit gebeurt normaal gezien enkel met meer dan 20 minuten (eerder 30) vertraging, waar de vertraagde trein zijn vertraging zou kunnen doorgeven aan de volgende en men nog net op tijd/een beetje te laat in Gent kan zijn om te keren en min of meer op tijd te vertrekken richting Brussel.260689 schreef: ↑22 jan 2024, 23:06Op de 22xx Gent - Tongeren en 36xx Gent - Landen gebeurt het vaker dat deze tussen Gent en Brussel-Zuid de L50A nemen ipv de L50 via Aalst en Denderleeuw bij grote vertraging.groentje schreef: ↑22 jan 2024, 22:25 Bij IC's heb ik het nog niet gezien, maar bijvoorbeeld op de S-treinverbindingen is het vandaag niet meer zo uitzonderlijk. Om vertraging op te halen, slaan ze dan stops over die een volgende S-trein kan doen die kort volgt, ipv de trein ergens voor z'n eindpunt af te schaffen, en zonder de reizigers voor dat eindpunt van de trein te gooien. Niet ideaal, maar al bij al een elegantere oplossing dan steeds inperken, me dunkt.
Ongewone samenstelling.
-
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag de 1529 met 5 i.p.v. 11 M6/M7.
Ik heb ook al meermaals meegemaakt, o.a. gisteren, dat de 1516 uit slechts 5 M6/M7 bestaat. Vanaf Brussel staan dan alle gangpaden vol.
Re: Ongewone samenstelling.
En waar het duo MS80 vanochtend nog een behoorlijk rustige trein deed met de 3205 en vervolgritten over de middag is het nu onderweg op de 3215, midden in de avondspits door de NZV dus. Nog geen 40% van de voorziene capaciteit (10 M7).
-
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
Zag rond 20h een HLE21 (zou een 27 geweest kunnen zijn) 5 I11 en 5 I6 trekken richting Gent/Kortrijk vanuit Denderleeuw. Lichten waren gedoofd, Ik heb eens rondgekeken via haltelink. DIt zou de stam van de 8001 kunnen zijn maar ik weet niet hoe en waarom die op 2 uur vanuit Oostende richting Brussel is gegaan en nu weer op weg is richting het westen. Iemand enig idee, of is dit een andere gelijkende stam?
Re: Ongewone samenstelling.
Het was de E8011 P-trein Schaarbeek - Gent-Sint-Pieters die via L50 reed. Reed met een open deur en is in de buurt van Anderlecht tot stilstand gekomen. Depaneerder van Brussel-Zuid is afgekomen en heeft de koppige deur kunnen vergrendelen en hierdoor is beslist deze toch verder te rijden naar Denderleeuw zonder te stoppen in Liedekerke vanwaar hij daar verder werd afgeschaft. Wat er verder mee is gebeurd is mij niet geweten.desirootje schreef: ↑23 jan 2024, 21:21 Zag rond 20h een HLE21 (zou een 27 geweest kunnen zijn) 5 I11 en 5 I6 trekken richting Gent/Kortrijk vanuit Denderleeuw. Lichten waren gedoofd, Ik heb eens rondgekeken via haltelink. DIt zou de stam van de 8001 kunnen zijn maar ik weet niet hoe en waarom die op 2 uur vanuit Oostende richting Brussel is gegaan en nu weer op weg is richting het westen. Iemand enig idee, of is dit een andere gelijkende stam?
Re: Ongewone samenstelling.
Toch wel een redelijke opmerkelijke samenstelling.
De E1903/E3727/E3707/E1930/E1910/E3733/E3714/E1917/E3740/E3721
Rijd vandaag met 8xI11+1xI10+1xI6 omkaderd door de T1886 en T1920.
De E1903/E3727/E3707/E1930/E1910/E3733/E3714/E1917/E3740/E3721
Rijd vandaag met 8xI11+1xI10+1xI6 omkaderd door de T1886 en T1920.
- trainfan03
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
Om den duur kan het bijna geen ongewone samenstelling meer genoemd worden, maar IC 3206 rijdt met 4 ipv 10 M7s... "Gezellig"
Re: Ongewone samenstelling.
IC3328 Antwerpen-Brussel vandaag en gisteren met 1MR08 i.p.v. 7M5. (Jeuh...)
-
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Vilvoorde
Re: Ongewone samenstelling.
Er is een stam met 1 I6A, I10 en I11 actief op de IC Charleroi <> Essen.
Re: Ongewone samenstelling.
Je moet tegenwoordig geluk hebben om een trein tegen te komen die met zijn voorziene samenstelling rijdt. Deze ochtend heb ik nog maar een kwartiertje in Antwerpen-Berchem gestaan en werd er al vijf keer een verkorte samenstelling aangekondigd, meer bepaald bij de volgende treinen:
IC3030 (De Panne - Antwerpen-C.) met een break in plaats van twee,
IC3131 (Antwerpen-C. - Brussel-Zuid) met een desiro in plaats van 7 M5-rijtuigen,
IC1831 (Antwerpen-C. - Oostende) met een break in plaats van twee,
IC4310 (Antwerpen-C. - Hamont) met twee MW41'ers in plaats van drie,
IC730 (Poperinge / Lille-Flandres - Antwerpen-C.) met twee MR96's in plaats van drie.
IC3030 (De Panne - Antwerpen-C.) met een break in plaats van twee,
IC3131 (Antwerpen-C. - Brussel-Zuid) met een desiro in plaats van 7 M5-rijtuigen,
IC1831 (Antwerpen-C. - Oostende) met een break in plaats van twee,
IC4310 (Antwerpen-C. - Hamont) met twee MW41'ers in plaats van drie,
IC730 (Poperinge / Lille-Flandres - Antwerpen-C.) met twee MR96's in plaats van drie.
- trainfan03
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
Het is echt erg gesteld, ik was daarnet even aanwezig in Lokeren:
IC 3037 (De Panne - Antwerpen-C.) met een break in plaats van drie.
IC 737 (Poperinge / Lille-Flandres - Antwerpen-C.) met twee MR96 in plaats van drie.
IC 1816 (Oostende - Antwerpen-C.) met een break in plaats van twee (terwijl vroeger de drie Desiro's al te krap waren).
IC 3214 (Kortrijk - Sint-Niklaas) was de enige uitzondering: 12 M7-rijtuigen in plaats van 10 (en die reed daarbovenop nog eens stipt ook)
IC 3016 (Antwerpen-C. - De Panne) met een break in plaats van twee.
IC 3240 (Sint-Niklaas - Kortrijk) met 4 M7-rijtuigen in plaats van 6.
Waarschijnlijk zijn een paar van de ingekorte stammen dezelfde als hierboven vermeld.
IC 3037 (De Panne - Antwerpen-C.) met een break in plaats van drie.
IC 737 (Poperinge / Lille-Flandres - Antwerpen-C.) met twee MR96 in plaats van drie.
IC 1816 (Oostende - Antwerpen-C.) met een break in plaats van twee (terwijl vroeger de drie Desiro's al te krap waren).
IC 3214 (Kortrijk - Sint-Niklaas) was de enige uitzondering: 12 M7-rijtuigen in plaats van 10 (en die reed daarbovenop nog eens stipt ook)
IC 3016 (Antwerpen-C. - De Panne) met een break in plaats van twee.
IC 3240 (Sint-Niklaas - Kortrijk) met 4 M7-rijtuigen in plaats van 6.
Waarschijnlijk zijn een paar van de ingekorte stammen dezelfde als hierboven vermeld.
- trainfan03
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
Volgens de NMBS-data is IC 438 onderweg met 2 Breaks (dezelfde die deze week IC-26 deden (32xx))
Ze zouden al sinds deze ochtend de 405/431/412 gedaan hebben.
Ze zouden al sinds deze ochtend de 405/431/412 gedaan hebben.
Re: Ongewone samenstelling.
Als het goed is, mag het ook gezegd worden: op deze drukke donderdagochtend is er eindelijk nog eens ongeveer de voorziene capaciteit op de 32xx. De vier spitstreinen bestaan allemaal uit de voorziene 10 M7 en eentje ervan (3206) zelfs uit 12 stuks. Bij de treinen ervoor/erna zijn er wel nog stammen van 4 ipv 6 M7, al is het daar natuurlijk (iets) minder kritiek.
Re: Ongewone samenstelling.
En vandaag ook weer.trainfan03 schreef: ↑24 jan 2024, 18:11 Volgens de NMBS-data is IC 438 onderweg met 2 Breaks (dezelfde die deze week IC-26 deden (32xx))
Ze zouden al sinds deze ochtend de 405/431/412 gedaan hebben.
Re: Ongewone samenstelling.
Er zijn redelijk wat treinen afgeschaft wegens geen materiaal. Er moet daar serieus iets gaande zijn.Davy schreef: ↑25 jan 2024, 10:52En vandaag ook weer.trainfan03 schreef: ↑24 jan 2024, 18:11 Volgens de NMBS-data is IC 438 onderweg met 2 Breaks (dezelfde die deze week IC-26 deden (32xx))
Ze zouden al sinds deze ochtend de 405/431/412 gedaan hebben.